سایبان خودرو

نوع کاربری : سقف پارکینگ طبقاتی ایستگاه راه آهن

پارکینگ چادری اجرا شده در آخرین طبقه از پارکینگ طبقاتی یک ایستگاه راه آهن  به نام Montreux این سازه چادری در کشور سوئیس و با زیربنایی بالغ بر ۱۷۰۰ مترمربع می باشد. این سازه چادری به واسطه ی دوازده تیر Tensairity با طول های سی و پنج متری پوشش داده شده که در نوع خود بی نظیر است.

 

پارکینگ چادری

فاز صفر پروژه – مطالعات

مطالعات گوناگونی در رابطه با تعیین نمودن نوع رفتار سازه های چادری انجام شد. از جمله ی آن ها تست های نیرویی دو محوره بود تا بتوان ضریب اطمینان های خوبی را برای اعمال در محاسبات انتخاب نمود. موانعی نیز برسر راه تولید این سقف پارکینگ پارچه ای وجود داشت. البته راه حل های مناسبی نیز برای آن ارائه شد تا بتوان بهترین فشار هوا در تیرها به دست آید.

 

پارکینگ چادری

طراحی سازه چادری

در طراحی پارکینگ چادری پس از بررسی های مختلف به یک نتیجه ی مثبت رسیدند و آن این بود که پارچه ی مناسب برای این سازه ، فایبرگلاس با پوشش سیلیکونی می باشد ؛ دلیل این امر نیز مقاومت بسیار بالای این نوع پارچه ها دربرابر بارهای وارده  همچون بار باد و برف بوده است.

 

پارکینگ چادری

طراحی معماری

مهندسین این پروژه از تیرهای فلزی به منظور المان هایی سبک در تمام این سقف پارکینگ چادری استفاده نموده اند. این تیرها دارای جذابیت خاصی هستند که یکی از آن ها تأثیرش در دریافت نور طبیعی روز از پارکینگ پارچه ای می باشد. ایجاد قوس های کنگره ای در قسمت های بیرونی سازه ، جلوه ی آن را دوچندان نموده است. این قوس های کنگره ای که دقیقاً در حالت عمود بر سایبان پارکینگ با طرح آرک قوسی اجرا شده اند ، زیبایی چشمگیری را برای این ایستگاه به ارمغان آورده است.

 

پارکینگ چادری

انتخاب پارچه مصرفی

دلیل انتخاب این پارچه ، عملکرد بسیار عالی آن در برابر حریق است ؛ علت دیگر گسترش نیافتن گازهای سمی در حین آتش سوزی و نیز مقاومت عالی در برابر بارهای وارده و در انتها خاصیت عبور نور کافی آن است که می تواند باعث صرفه جویی در انرژی و همین طور بهبود بخشیدن به فضای داخلی ایستگاه شود. این نوع پارچه ها دربرابر کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بسیار مقاوم بوده و به همین علت از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی در افراد جلوگیری می کند.

 

پارکینگ چادری

ساخت استراکچر فولادی

در ساخت سازه فلزی این سقف پارکینگی ، از پروفیل های قوطی در مقاطع بسیار بزرگ برای تیر و ستون ها استفاده شده است. این پروفیل ها از ورق هایی با نام ST37 تولید شده اند. ورق ST37 جزء اصلی ترین فولادهای غیر آلیاژی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق سیاه به عنوان فولاد نرمه در صنعت بین مصرف کنندگان شناخته شده است. ورق ST37 درصد کربن پایین و انعطاف پذیری بالایی دارد و استحکام خوب آن باعث کاربرد گسترده در صنایع مختلف شده است.

خاصیت جوش پذیری خوب ورق ST37 و قدرت آن بعد از جوشکاری ، بسیار مورد توجه مهندسان عمران قرار می گیرد. این نوع ورق در تولید مقاطع فولادی مانند پروفیل ، ناودانی ، ورق ، نبشی ، تیرآهن و میلگرد استفاده می شود.

 

پارکینگ چادری

حمل استراکچر پارکینگ پارچه ای

با هدف نصب در محل ، ابتدا تیرهای سازه فلزی در کارخانه تولید شدند و بعد از آن به وسیله ی قطار به محل پروژه حمل گردید. دلیل استفاده از راه آهن برای جابجایی تیرها به منظور راحتی در حمل و نقل سازه بوده است. از طرفی نیز پروژه دقیقاً یک ایستگاه راه آهن می باشد! بهرصورت انتخابی هم به جز قطار برای حمل این تیرهای سی و پنج متری وجود نداشت. با توجه به ترافیک اطراف پروژه تصمیم بر آن شد تا نصب تیرها به ساعات پایانی شب و حتی نیمه شب موکول شود.

 

پارکینگ چادری

آزمایشات سازه چادری

این تیرهای فلزی توسط تجهیزات هیدرولیکی مخصوصی که با دمش هوا به داخل آن فشار هوای آن را نیز در یک سطح ثابت نگه می داشت ساخته شدند.

سقف پارکینگ

نمایی داخلی از پارکینگ چادری ایستگاه راه آهن

پارکینگ چادری

درباره محل اجرای پروژه

راه‌آهن مونترو اوبرلند برنویس ، یک خط راه‌ آهن برقی است که در جنوب غربی سوئیس فعالیت می‌کند. این ایستگاه یکی از قدیمی ترین راه آهن های برقی در کشور سوئیس است. از همان ابتدا ، ایستگاه MOB تمام ویژگی های یک راه آهن اصلی را داشت و در مراحل اولیه از طریق قطارهایی با واگن مخصوص رستوران دار و نیز واگن های سالن دار اتوبوسی معرفی شد. ایجاد قطار سریع السیر پولمن کوه طلایی در سال ۱۹۳۱ میلادی متأسفانه در زمان بحران اقتصادی جهانی بود و همین امر دلیل عدم موفقیت آن بوده است.

 

برنامه نوسازی و طرح توسعه ایستگاه قطار

در بهار سال ۲۰۰۸ میلادی ، ایستگاه راه آهن MOB یک برنامه ی چهار ساله برای نوسازی زیرساخت‌ های راه‌ آهن و همین طور بازسازی ایستگاه‌ ها برای تبدیل کردن شکل ظاهری همه ی بخش های آن برای ورود به قرن بیست و یکم اعلام کرد. کار در ایستگاه قطار شهر Gstaad ، شامل بازسازی کامل سکوها تا بالاترین ارتفاع و نیز ساده سازی طرح مسیر ریل ها بود. تقریباً پس از گذشت ۱۰۰ سال ، ایستگاه MOB سایبان‌ های چادری برای سکوهای مخصوص مسافرین و همین طور آسانسورهای مسافربری را بازسازی نمود که توسط یک زیرگذر عابر پیاده به هم متصل می شدند.

در پی این بازسازی ، ایستگاه به یک خط راه آهن کاهش یافت. این سایبان از جنس چوبی است که بر روی پایه های فلزی قرار گرفته است. طرح جدید پلت فرم اصلی را به عنوان خط آهن شماره یک نشان می دهد و سکوی جزیره ای جدید نیز خط آهن های شماره های دو و سه می باشند. این پروژه در ۱۳ ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی ، اگر چه کاملاً تمام نشده بود ، اما به طور رسمی افتتاح گردید.

سقف پارکینگ

تیرهای سی و پنج متری در سقف پارکینگ چادری

پارکینگ چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام