سایبان چادری دوچرخه

سایبان پارکینگ وسایل نقلیه پاک

سایبان چادری دوچرخه با هدف پوشش لازم برای تعدادی وسیله نقلیه ی پاک (دوچرخه) طراحی و اجرا می شود که می تواند بعنوان سایبان و نیز المان شهری در پارک ها بکار رود. این سایبان ها علاوه بر جلوگیری از تابش اشعه های مضر خورشید که می تواند سبب پوسیدگی و رنگ پریدگی وسایل نقلیه ی موتوری شود ، نقش مهمی را نیز در دکوراتیو نمودن فضاهای شهری دارند.

 

سایبان چادری دوچرخه – توضیحات

سایبان چادری دوچرخه ، مرکز اجتماعات قلعه برنارد در شهر دوران برای مراجعین خود که با دوچرخه به این محل مراجعه می‌ کردند قصد ساخت یک سایبان پارچه ای را نمود. از همین رو با یک شرکت متخصص در زمینه ی طراحی ، ساخت و اجرای سازه های چادری تماس گرفت تا جهت بررسی میدانی پروژه به این مکان تاریخی مراجعت نمایند. کارشناسان شرکت سازه چادری AJ Tensile با حضور در قلعه تاریخی برنارد و بررسی دقیق محل اجرا و همین طور صحبت درمورد خواسته ی کارفرما ، طرح هایی را در مرحله ی اول به ایشان پیشنهاد دادند. کارفرما نیز از بین طرح های پیشنهادی فرم کایت را برگزید ؛ دلیل این انتخاب هم آن بود که کایت علاوه بر ایجاد سایبان ، بعنوان یک طرح نمادین نیز کاربرد دارد.

طرح کایت

سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا برای استفاده کنندگان را ایجاد می نماید . این سازه پارچه ای فرمی دو قوسی داشته و همین امر سبب شده تا برای آن نام زین اسبی را نیز به کار ببرند. با توجه به ظاهر و ماهیت این سازه و عدم آببندی کامل آن ، بیشتر در پروژه های دکوراتیو از آن استفاده می شود. از این طرح بیشتر بعنوان سایبان روف گاردن ، سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. استفاده می گردد.

 

سایبان چادری دوچرخه

مشخصات طرح

منطقه پروژه : قلعه بارنارد

نام مشتری : شرکت Miko Engineering Ltd

نوع طرح : سایبان دوچرخه

محل پروژه : مرکز اجتماعات هاب ، قلعه بارنارد ، شهرستان دورام

نوع پارچه: پلی استر با روکش PVC

تاریخ نصب : ۱۱ ژانویه ۲۰۱۴ میلادی

پیمانکار تخصصی طراحی ، تولید و نصب : شرکت سازه چادری AJ Tensile

 

سایبان دوچرخه

جزئیات پروژه

گروه مهندسی میکو که از طرف کارفرما برای این کار انتخاب گردیده بود ، قبل از آن که شروع به طراحی مبلمان شهری پارک برنارد نماید ، با یک شرکت تولیدکننده سازه های چادری قرارداد جداگانه ای را به انجام رساند. نام این شرکت AJ Tensile بود. این شرکت سابقه ای درخشان را در زمینه ی طراحی و تولید سازه های غشایی در این کشور دارا بود. شرکت سازه چادری AJ Tensile با پیشینه و تجربه های موفقی که در طراحی و نصب سایبان های چادری در اماکن تاریخی داشت ، توانست نظر کارفرما را بطور کامل جلب نموده و دقیقاً آن چیزی را که مدنظر ایشان بود به مرحله ی اجرا برساند.

 

سایبان چادری دوچرخه

جزئیات طراحی

شرکت سازه چادری AJ Tensile پس از شنیدن نیازهای پروژه گروه میکو ، طرح خود را ارئه نمود. طرحی که این شرکت به کارفرما پیشنهاد داد طرح کایت بود که با توجه به فرم طراحی آن شباهت زیادی به طرح زین اسبی داشت. این طرح بر روی یک سکوی بتنی با ارتفاع ۳۰۰ میلی متری از سطح زمین اجرا شده است. فرمت و شکل ظاهری این سایبان چادری بدین صورت است که از سه طرف بطور تقریبی بسته بوده و از یک سوی دیگر محل ورود دوچرخه می باشد. همین فرم طراحی بخش ورودی سایبان ، خوانایی سازه را از دوردست برای هر مراجعه کننده ای آسان می نماید.

 

سایبان چادری دوچرخه

متریال ساخت سازه فلزی

در ساخت این سازه پارچه ای از پروفیل های فولادی با مقطع لوله استفاده شده که شرح جزئیات آن به قرار ذیل است :

  • لوله سایز ۶ اینچ برای چهار ستون با ارتفاع ۲ متری در دو طرف سازه
  • لوله سایز ۵ اینچ برای دو ستون با ارتفاع ۲٫۶ متری در انتهای سازه
  • لوله سایز ۵ اینچ برای دو ستون با ارتفاع ۷ متری در ورودی سایبان و بصورت مورب با زاویه ۶۰ درجه
  • لوله سایز ۵ اینچ برای یک تیر افقی با طول ۳٫۵ متری در ورودی سازه چادری
  • کابل های استیل ضد زنگ (استرندهای کششی) برای تحت کشش قرار دادن پارچه و به منظور صاف نگه داشتن پارچه
  • پلیت پارچه های استیل ضد زنگ جهت اتصال پارپه به شگل پیچ ها و استرندهای کششی
  • و..

 

سقف چادری دوچرخه

پارچه مصرفی

در ساخت این سقف چادری از پارچه ای با جنس پلی استر و با روکش دوطرفه PVC استفاد شده است. این پارچه ساخت کارخانه سرج فراری فرانسه می باشد. وزن آن در هر مترمربع بنا ، ۸۵۰ گرم است که برای این مدل سایبان مطلوب بنظر می رسد. کمپانی تولید کننده ی پارچه جهت محافظت کامل کاربران دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش از یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه استفاده نموده تا خیال آن ها را از هر گونه آسیب های احتمالی پوستی راحت نماید.

سایبان چادری دوچرخه

سایبان پارچه ای دوچرخه

مرحله نصب

تیم نصب شرکت سازه چادری AJ Tensile پس از آن که کارفرما فونداسیون مورد نظر را اجرا نمود ، کلیه ی ستون های فلزی را بر روی صفحه پلیت ها متصل کرد. بعد از آن نیز نوبت پارچه بود. پارچه ی این سایبان توسط کابل های کششی به ستون های  فولادی فیکس شد. برای اتصال پارچه به سازه نیز از چند مدل پلیت پارچه استفاده شده است. جهت کشش پارچه نیز از کابل های کششی و شگل پیچ ها در این پروژه بهره برده اند. این سازه غشایی پس از مدت ۲۰ روز طراحی ، تولید و در محل پروژه نصب گردید.

 

سازه چادری پارکینگ

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام