سقف چادری گنبدی

درباره پروژه

یک سازه چادری گنبدی قوسی شکل واقع در اسکله کشتیرانی یکی از شهرهای مهم اروگوئه طراحی ، ساخته و نصب گردیده است. کاربرد اصلی این سازه ، ایجاد سقفی برای محل توقف مسافران و محافظت از تابش نور شدید خورشید و نزولات جوی می باشد. در طراحی این سازه پارچه ای از یک سازه خرپایی خود ایستا استفاده گردیده است. نکته مهم در طراحی این سازه چادری ، ایجاد یک فضای بدون وجود ستون میانی بوده است.

بیشترین استفاده از فضای مذکور به دلیل نبود ستون میانی ایجاد شده است. نوع قرار گیری پارچه و شکل قوسی آن ، کمک شایانی به هدایت آب باران می کند. سازه اصلی دارای ۵ قوس خرپایی است. چهار کابل اصلی خرپاهای اصلی را به هم متصل می کند. فواصل بین قوس ها ۹ متر می باشد و طول دهانه هر قوس نیز ۳۴٫۵ متر است.

سازه چادری

استراکچر

در ساخت اسکلت اصلی از پروفیل های فولادی با مقطع لوله و در قطرهای ۶۰ ، ۱۱۴ و ۲۲۰ میلی متر با ضخامت های مختلف استفاده گردیده است. این لوله ها ضد زنگ بوده و برای محافظت هر چه بیشتر آنان دربرابر خوردگی و زنگ زدگی از ۴ لایه رنگ صنعتی محافظ استفاده شده است.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه این سازه از نوع پلی استر با روکش PVC و قابلیت آنتی UV می باشد. وزن واحد هر متر مربع پارچه ۹۰۰ گرم می باشد.   این سازه نوین ، با کاربری پارکینگ گنبدی ، با سازه های اصلی بندر ، همخوانی مناسبی ایجاد کرده است. صرف نظر از کاربرد اصلی این سازه جدید، به لحاظ جذب گردشگر نیز نقش بسیار مهمی ایجاد می کند.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

اروگوئه در آمریکای جنوبی قرار دارد و توسط سازمان های بین المللی به عنوان یک کشور در حال توسعه طبقه بندی شده است. اجرای مؤثر سیاست‌های دولت ، اروگوئه از نظر رتبه‌ بندی توسعه انسانی ، رشد اقتصادی و توسعه کلی اقتصادی-اجتماعی ، جایگاه معتبری را در قاره آمریکا بدست آورده است. كشاورزي ركن اصلي اقتصاد این کشور بوده كه ۶۵ درصد از صادرات آن را تشكيل می دهد. سایر بخش های مهم آن شامل بانکداری و صنعت گردشگری است.

بیش از ۸۰ درصد از جمعیت آن در مناطق شهری ساکن هستند و بزرگ ترین منطقه صنعتی در پایتخت این کشور یعنی مونته ویدئو واقع شده است. از نظر زیرساخت‌های بندری ، این کشور بر اساس گزارش رقابت‌ پذیری جهانی سال های ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ میلادی مجمع جهانی اقتصاد ، رتبه دوم را در کل قاره کسب نمود. این کشور دارای ۳ بندر باری و چندین اسکله و شهرهای ساحلی است که در سواحل اقیانوس اطلس در کشور خود قرار دارند.

اروگوئه گوشت ، محصولات لبنی ، غلات ، مواد شیمیایی ، برنج و محصولات جنگلی صادر می کند و نفت خام ، فرآورده های نفتی ، داروهای بسته بندی شده ، خودرو ، آفت کش ها و تجهیزات پخش را نیز وارد می نماید. این کشور روابط تجاری با چین ، ایالات متحده ، ژاپن ، آلمان و غیره دارد. این کشور دارای ۱۰ بندر بزرگ است و ما تنها به یک مورد از آن بهمراه ویژگی هایش اشاره می کنیم که پروژه مدنظر ما در آنجا اجرا شده است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

بندر مونته ویدئو

مونته ویدئو که در سواحل رودخانه ریودو لا پلاتا قرار دارد ، بندر اصلی اروگوئه است که مجهز به امکانات پیشرفته برای رسیدگی به محموله‌های عمومی ، کانتینرها ، محموله های مایع ، محموله‌های دریایی مانند غذاهای دریایی و LPG است. این بندر که در خلیج مونته ویدئو قرار دارد ، یکی از شلوغ ترین بنادر در شرق سواحل آمریکای جنوبی است و کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور می کند. این بندر به عنوان یک دروازه دریایی حیاتی برای کشورهای محصور در خشکی بولیوی ، پاراگوئه ، بخش هایی از برزیل و آرژانتین عمل می کند.

این محل یک بندر رایگان و یک مرکز اصلی حمل و نقل است که بسیاری از صنایع محلی را پشتیبانی می نماید. این شرکت دارای کارخانه های فرآوری است که در بسته بندی گوشت ، پشم و محصولات کشاورزی فعالیت می کنند. سالانه حدود ۴۸۰۰ کشتی باری با ۷۶۰۰۰۰۰ تن بار و ۵۸۹۰۰۰ TEU در بندر جابجا می شوند.

 

مشخصات بندر

کانال دسترسی مونته ویدئو دارای دو بخش است و توسط موج شکن های غربی و شرقی محافظت می شود. همچنین دارای یک منطقه لنگرگاه ۲۰۰ هکتاری ، سه حوضه و یک تأسیسات نفتی دولتی است که در ضلع شمالی خلیج قرار دارد. این پالایشگاه که به پالایشگاه لا تجا معروف است در سال ۱۹۳۷ میلادی به بهره برداری رسید و روزانه ۵۰۰۰۰ بشکه نفت تولید می کند. این محل به پایانه نفتی بندر مونته ویدئو متصل است و تنها پالایشگاه نفت در کشور است که کالاهای نفتی سبک مورد استفاده صنایع منطقه را تولید می کند.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

اسکله های بندری و امکانات ترمینال

Puerto de Montevideo شامل ۱۳ اسکله است که ۳۸۰۰ متر با عمق آب از ۵ تا ۱۰ متر را پوشش می دهد. Muelle de Escala کانتینرها را حمل می کند در حالی که Muelle Fluvial نزدیک ترمینال کانتینری است و برای استفاده انحصاری توسط نیروی دریایی این کشور رزرو شده است. دو پایانه تحت مالکیت شرکت‌ های خصوصی وجود دارد ، ترمینال Granelera Montevideo که متخصص در محموله‌ های فله است و پایانه Cuenca del Plata که کانتینر را حمل می‌کند.

برای بهبود زیرساخت ها ، افزایش ظرفیت و توسعه مونته ویدئو به عنوان یک مرکز لجستیکی حیاتی ، دولت یک پروژه ی طرح توسعه را انجام داده است. سازمان بنادر با سرمایه گذاری اولیه ۲۸۰ میلیون دلاری برای ساخت پایانه پالپ با ظرفیت جابجایی دو میلیون تن خمیر نظارت دارد. این کارخانه به آسیاب پالپ پاسو د لوس توروس در منطقه بندر غربی متصل خواهد شد و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی افتتاح شود.

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام