سایبان چادری در پوشش سالن ها

سازه چادری به عنوان سبک ترین سقف سازه ای ، با توجه به قابلیت همخوانی با سازه های فضایی می توانند مساحت های زیادی را تحت پوشش قرار دهند. یکی دیگر از قابلیت هایی که یک سازه پارچه ای می تواند تأمین نماید ، بحث ایزوله کردن فضاهاست ، به نحوی که یک فضای کاملاً محصور در برابر شرایط جوی مختلف فراهم می آورد.

در یکی از شهر های ایتالیا ، سازه غشایی اجرا شده را می توان جزو سازه های پارچه ای خاص به لحاظ پیش تنیدگی به شمار آورد.

سازه چادری

اهداف پروژه

هدف اصلی ساخت این سازه پارچه ای ، ایجاد یک فضای ایزوله و با کاربری های متنوع از جمله برگزاری مراسم ، کنسرت ها و رخدادهای ورزشی بود. پارچه مورد استفاده در این آلاچیق چادری ، از جنس  پلی استر با روکش پی وی سی در هر دو طرف آن بوده که تأثیر بسزایی در تأمین مقاومت کافی در برابر شرایط جوی مختلف دارد. همچنین با توجه به جنس پارچه و همچنین نوع طراحی تاج  و رأسش کار به صورت بازشو بوده و این موضوع کمک شایانی به تأمین روشنایی در طول روز و کاهش مصرف انرژی می نماید.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

از آنجایی که کارفرما به دنبال طرحی خاص بوده و از فرم های استاندارد و پیش مهندسی استقبال نکرد ، شرکت متخصص در زمینه ی طراحی و ساخت سازه های پارچه ای ، این پروژه را بصورت کاملاً سفارشی سازی شده انجام داد تا بتواند رضایت کامل کارفرما را بدست آورد. همان گونه که در تصاویر مشاهده می فرمایید طرح اجرا شده نوعی آلاچیق بهم پیوسته طرح سالن است ، با این تفاوت که معمولاً در این طرح آلاچیق ها دارای دیواره های جانبی نمی باشند ، اما در این طرح از آن بهره برده اند.

 

سازه چادری

توضیحات تکمیلی

آلاچیق های چادری به هم پیوسته در سقف پارچه ای مذکور جذابیت زیادی را به وجود آورده است به نحوی که تأثیر بسزایی در جذب مراجعان و لذت استفاده از مکان را القا می نماید. لازم به ذکر است سازه اصلی این سایبان چادری شامل المان های فلزی منحنی و قوسی شکل است که به عنوان نشمین اصلی برای سازه پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا کشوری در جنوب اروپای غربی است. این کشور در وسط دریای مدیترانه ولقع شده و شامل شبه جزیره ای است که توسط کوه های آلپ محدود شده و توسط چندین جزیره احاطه شده است. قلمرو آن تا حد زیادی با منطقه جغرافیایی همنام خود منطبق است. ایتالیا با فرانسه ، سوئیس ، اتریش ، اسلوونی و ایالت های کوچک واتیکان و سن مارینو مرز زمینی دارد.

این کشور دارای یک منطقه سرزمینی در سوئیس ، کامپیونه و برخی جزایر در صفحه آفریقا است. ایتالیا سومین کشور پرجمعیت عضو اتحادیه اروپا ، ششمین کشور پرجمعیت اروپا و دهمین کشور بزرگ در قاره اروپا از نظر مساحت است. پایتخت و بزرگترین شهر ایتالیا نیز رم می باشد.

 

فرهنگ شناسی و آغاز رشد ایتالیا

ایتالیا از لحاظ تاریخی خانه ی بی شماری از مردمان و فرهنگ های مختلف در اطراف مدیترانه و محل بومی مردمان ایتالیایی و اتروسک ها بوده است. لاتین ها ، بومی ایتالیای مرکزی ، پادشاهی روم را در قرن هشتم قبل از میلاد تشکیل دادند که به جمهوری روم تبدیل شد و در سراسر ایتالیا گسترش یافته و سرزمین های همسایه را نیز فتح کردند.

در قرن یازدهم ، دولت‌شهرها و جمهوری‌ های دریایی ایتالیا پدید آمدند و از طریق تجارت و بازرگانی رونق یافتند. رنسانس در اواخر قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی در فلورانس آغاز شده و به بقیه اروپا گسترش یافت و عصر جدیدی را برای اومانیسم ، علم ، اکتشاف و هنر نوید داد. در اواخر قرون وسطی ، کاشفان ایتالیایی مسیرهای جدیدی به خاور دور و دنیای جدید کشف کردند که به آغاز عصر اکتشافات اروپایی کمک کرد.

 

دوران افول

از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم میلادی ، ایتالیا به سرعت و عمدتاً در شمال رو به صنعتی شدن رفته و یک امپراتوری استعماری تشکیل داد. علی‌رغم اینکه ایتالیا یکی از قدرت‌ های متفق پیروز در جنگ جهانی اول بود ، وارد دوره‌ای از بحران اقتصادی و آشفتگی اجتماعی شد که منجر به ظهور دیکتاتوری فاشیست ایتالیایی در جنگ جهانی دوم گردید. قدرت‌ های این کشور و اشغال آن توسط آلمان نازی با کمک فاشیست‌ ها و به دنبال آن ظهور مقاومت ایتالیا و متعاقب آن جنگ داخلی ایتالیا و آزادی ایتالیا ، سرگذشت تلخ و شیرینی را طی سال های جنگ جهانی برای این کشور رقم زد.

پس از جنگ این کشور سلطنت خود را لغو کرده و یک جمهوری پارلمانی واحد دموکراتیک ایجاد نمود و از آنجا بود که از رونق اقتصادی طولانی مدت برخوردار شده و به یک اقتصاد بزرگ پیشرفته تبدیل در جهان گردید.

 

اقتصاد پیشرو

ایتالیا دارای هشتمین تولید ناخالص داخلی در جهان (سومین در اتحادیه اروپا) ، نهمین کشور از لحاظ ثروت ملی و سومین ذخیره طلای بانک مرکزی را داراست. این کشور به عنوان «یکی از قدرت‌های بزرگ» توصیف شده است و نقش مهمی را در امور اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و دیپلماتیک منطقه‌ای و جهانی دارد. ایتالیا یکی از اعضای بنیان گذار و پیشرو اتحادیه اروپا و عضو بسیاری از نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد ، ناتو ، OECD ، G7 ، اتحادیه لاتین ، منطقه شنگن و بسیاری دیگر است.

منشأ بسیاری از اختراعات و اکتشافات این کشور به عنوان یک ابرقدرت فرهنگی به شمار می‌رود و در بسیاری از زمینه‌ های گوناگون تأثیر گذاشته و به آن ها کمک کرده است. این کشور دارای بیشترین تعداد سایت میراث جهانی (۵۸ بنا) است و پنجمین کشور پربازدید جهان می باشد.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام