سایبان چادری مدرن ورودی ساختمان

سایبان پارچه ای گزینه مناسبی جهت پوشش ورودی ساختمانی در مرکز تفریحی اسپانیا با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در جهت سازه های ساخته شده بود. با در نظر گرفتن بارش های شدید و وزش باد تند در این مکان نصب سازه ای با مشخصات مذکور بیش از پیش احساس می شد تا علاوه بر جلوگیری از تجمع آب باران در مقابل ورودی ساختمان از تابش مستقیم نور آفتاب نیز جلوگیری کرده باشد. این سایبان به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی UV ، خیال کاربران خود را جهت در امان ماندن از اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش راحت می کند.

 

سایبان پارچه ای

پارچه مصرفی و مشخصات فنی نصب آن

در متریال استفاده شده برای پارچه سایبان چادری از دو لایه pvc و یک لایه ضد اشعه UV در بخش بیرونی پارچه استفاده شده است و تمامی استانداردها را دارا می باشد. این پارچه از بهم تنیدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید شده است. رنگ نقره ای سقف پارچه ای برای تطابق بیشتر با نمای ساختمان در نظر گرفته شد. مدت زمان اجرای این پروژه سه هفته به طول انجامید. مساحت اجرا شده برای سایبان پارچه ای حدود ۱۰۰ متر مربع می باشد که طول عمری برابر با ۲۳ سال توسط شرکت سازنده تخمین زده شده است.

سایبان پارچه ای

سایبان پارچه ای

ساخت اسکلت سازه چادری مرکز تفریحی

برای ساخت اسکلت این سایبان ورودی از پروفیل نورد شده با مقطع دایره ای شکل به طول ۲۵ متر استفاده شده که توسط یک پایه ستونی مهار گشته است. این عمل به منظور پیش تنیدگی توسط کابل های فولادی صورت گرفته است. با توجه به این که در سقف چادری امکان اتصال به نمای ساختمان شیشه ای میسر نبوده ، با اتصال گرفتن از دو ستونک کوتاه در بام سقف اول این عمل صورت پذیرفته است. برای پایداری و همچنین مهار ستون ها از دو کابل کششی فولادی در پشت آن ها استفاده شده است.

 

ساخت پروفیل فولادی سازه های چادری با ورق ST37

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ساخت سازه فلزی این سایبان چادری از چه نوع فولادی استفاده شده و مشخصات فنی آن چیست. در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم که المان های فلزی این سایبان کششی از پروفیل هایی موسوم به ST37 تولید شده اند. مقاطع لوله ای از جنس فولاد ضد زنگ با مشخصات فنی ST37 نوعی آلیاژ کم کربن است که به طور گسترده در صنعت های مختلف خصوصاً در ساخت شاسی و بدنه ی اتومبیل ها ، عمران و مهندسی و صنایع مختلف دیگر استفاده شده و ﺳﺨﺘﻲ و ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻛﻤﻲ در مقابل ﺳﺎﻳﺶ دارد.

ترکیب شیمیایی این درجه از فولاد شامل کربن به میزانی بین ۰/۱۷ تا ۲ (%wt.) می باشد که به دلیل کم بودن مقدار آن قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. ورق فولادی ST37 با عناوین ورق سیاه ST37 و معمولاً با کد دقیق ST37-2 در ایران شناخته می شود.

سایبان پارچه ای

سایبان پارچه ای

توضیحات تکمیلی پروژه

اگر بخواهیم متوسط دما در این منطقه برای نصب یک سازه پارچه ای را در نظر بگیریم به طور میانگین در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد در طول سال می باشد. سازه های چادری مقدار کمی از نور طبیعی خورشید را از خود عبور می دهند تا ضمن بهره بندی کاربران از نور ملایم ایجاد شده در زیر سایبان پارچه ای ، از یک فضای دلنشین نیز بهره مند شوند. به گفته مالکین این ساختمان پس از نصب این سایبان چادری بر روی ورودی آن ، نمای ساختمان تفاوت محسوسی را به تناسب قبل از نصب آن بهمراه داشته است. حضور مراجعین بیشتر و تحسین آنان در بدو ورود نشانگر این موضوع می باشد.

 

سایبان پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه

اسپانیا یکی از دو کشور واقع در شبه جزیره ایبری است. این کشور دارای خط ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب شرقی می باشد. اسپانیا با آندورا (یک ایالت کوچک در پیرنه) ، فرانسه ، قلمرو کوچک فرامرزی بریتانیا جبل الطارق (بریتانیا) ، پرتغال و مراکش (در منطقه اسپانیایی سئوتا و ملیلا در سواحل شمال آفریقا) همسایه است. اسپانیا با الجزایر و ایتالیا نیز مرزهای دریایی مشترک دارد.

مساحت این کشور ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع بوده که چهارمین کشور وسیع در قاره اروپا و دومین در اروپای غربی است. در مقایسه ، اندازه آن تقریباً دو برابر بریتانیا یا کمی بیشتر از دو برابر ایالت اورگان ایالات متحده می باشد. پایتخت و بزرگترین شهر آن مادرید است. دومین شهر اسپانیا نیز بارسلون ، مرکز ایالت کاتالونیا می باشد. زبان رسمی و ملی این کشور اسپانیایی بوده اما زبان‌های رسمی مشترک کاتالان ، گالیسی ، باسک و اکسیتان نیز در آن رایج است.

اسپانیا به چه چیزی معروف است؟

اسپانیا به خاطر غذا ، موسیقی ، رقص فلامنکو ، استراحت نیمروزی ، گاوبازی ، اسب سواری ، هنر و ادبیات ، معماری ، میراث موری ، جزایر ، سواحل مدیترانه ، شراب ، میوه و سبزیجات و فوتبال خود بسیار معروف است.

 

سایبان پارچه ای

چهار ویژگی که یک مرکز تفریحی باید داشته باشد چیست؟

تفاوت بین مراکز تفریحی اغلب بسیار اندک است. امکانات خاص در مناطق خاص ممکن است امکانات رفاهی متفاوتی را ارائه دهند ، اما در بیشتر موارد مراکز تفریحی دارای ویژگی های مشابهی خواهند بود. این ویژگی‌ها معمولاً شامل زمین بسکتبال ، پیست ، استخر و زمین بازی می‌شود. با این حال برخی از ویژگی های مهم دیگر وجود دارد که یک مرکز تفریحی برای موفقیت خود می بایست از آن ها استفاده نماید. در ذیل بطور خلاصه به این چهار ویژگی اشاره می نماییم.

اتاق وزن کشی

در حالی که این یک ویژگی مشترک در مراکز تفریحی و اجتماعی است ، تقریباً به اندازه زمین بسکتبال یا حتی استخر رایج نیست. بسیاری آن را یک اشتباه می دانند ، زیرا یک مکان مقرون به صرفه برای ورزش چیزی است که در جوامع نسبت به مواردی مانند بسکتبال یا هندبال تقاضای بیشتری دارد.

 

رختکن

مانند اتاق‌های وزنه‌برداری ، رختکن‌ها در امکانات رایج هستند ، اما گاهی اوقات به اشتباه به عنوان غیرضروری در نظر گرفته می‌شوند. داشتن رختکن های کاملاً مجهز و دسترسی آسان یکی از ویژگی های ضروری یک مرکز تفریحی می باشد ، به خصوص اگر مراکز رقیب در منطقه وجود داشته باشد.

 

اتاق بازی کودکان و جوانان

اتاق بازی یک راه عالی برای سرمایه گذاری جمعیتی جوان در یک مرکز تفریحی در طول زمستان است ، زیرا که عموماً کودکان و حتی جوانان و نوجوانان علاقه زیادی به بازی دارند که می توان از بازی ها ، امکانات و تجهیزات متناسب هر فصل و هر رده سنی در این قبیل مراکز بهره برد. اگرچه در اکثر مراکز اجتماعی یک ویژگی رایج نیست ، اما می تواند بعنوان یک گزینه عالی برای والدینی که به دنبال مکانی برای میزبانی جشن تولد یا رویدادهای خانوادگی خود هستند مطرح باشد.

مرکز سرگرمی خانواده

افزودن یک مرکز سرگرمی خانوادگی یا FEC یک راه فوق العاده برای ایجاد درآمد اضافی است. برای بسیاری از مراکز تفریحی وقتی استخر آن در زمستان بسته است ، داشتن یک درآمد ثابت سخت می شود  ؛ به همین خاطر وجود محلی برای این منظور می تواند درآمد مالکین اینگونه اماکن را در طول سال تضمین نماید.

 

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام