سازه چادری خاص

سازه پارچه ای سالن های چند منظوره در ایتالیا از نقطه نظر ایجاد پیش کشیدگی در سازه های غشایی جایگاه ویژه ای در این عرصه دارد. اجرای کنسرت های موسیقی و مسابقات ورزشی از دلایل ساخت این سازه ها بوده است. هوا بند و آب بند بودن سازه پارچه ای فوق از خط قرمزهای اصلی مسئولان این مکان بوده است تا تنظیم دمای داخلی سالن به راحتی مقدور باشد. اتلاف انرژی کمتر با استفاده از پارچه ی دو لایه در این سازه چادری امکان پذیر شده است. وجود دیواره های کناری و برچیدن آن در طول تابستان باعث تعدیل دما در زیر سقف چادری با استفاده از جریان طبیعی هوا خواهد شد.

سازه پارچه ای

با عبور نور طبیعی از سقف پارچه ای نقاط روشن زیادی در بالای سازه ایجاد می شود و این روشنایی مورد نیاز فضا را فراهم می نماید. پیش تنیدگی به وجود آمده در سازه چادری را ستون های معلق پر تعداد بر عهده دارند. در قسمت بالایی سقف کششی که به طور کامل آب بند بوده ، متریال قسمت سازه ای و پارچه ای از جنس پلی استر با پوشش پی وی سی و دیواره ها از جنس پلی کربنات استفاده گردیده است. مساحتی که این سایبان چادری پوشش داده است برابر با ۱۲۰۰ متر مربع بوده که از ویژگی های آن می توان به عمر بالای ۲۰ سال پارچه استفاده شده در سقف چادری اشاره کرد.

 

سازه پارچه ای از منظر معماری

از نظر معماری این سازه در مباحث زیبایی شناختی جایگاه ویژه ای دارد و پیمانکار سازه سعی کرده است که با افزایش مساحت این مجموعه طراحی آن را به زیباترین شکل ممکن به پایان برساند. سقف پارچه ای مذکور در کشور ایتالیا واقع گردیده که از دو ناحیه تشکیل شده است ؛ یکی شامل بخش عمومی و دیگری قسمت جلویی با آرک های قسمت مهمان ها و دو قوسی می باشد.

پایداری سایبان پارچه ای در بخش طراحی توسط دو قوس به وجود آمده است. ارتفاع آرک ها از یکدیگر متفاوت بوده و مساحت سایبان ورودی کمتر از قسمت اصلی می باشد. برای متصل کردن قطعه های سازه کششی به یکدیگر از نوعی جوش با عرض ۴۵ میلی متر استفاده شده است که با پر کردن درزهای محل اتصال اطمینان کامل حاصل می شود. برای مرحله نصب یک تیم ۱۰ نفره به مدت یک هفته در پروژه حضور داشته اند که به صورت شبانه روزی مراحل نصب را به سرانجام رسانیده اند. در ضمن استاندارد آتش سوزی در این مجموعه رعایت شده و از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت.

سازه پارچه ای

کاربرد سازه پارچه ای

برای ساخت آلاچیق مدرن چادری و همچنین افزایش جذابیت برای عابرین در کنار المان های شهری و راحتی و آسایش استفاده کنندگان در مناطق گرمسیر و سردسیر لزوم ساخت سایبان چادری احساس می شود. از این سازه ها در سقف رستوران ها ، سقف کافی شاپ ها ، آلاچیق چادری مناطق ساحلی ، آلاچیق پارچه ای مناطق گردشگری ، سایبان پارچه ای ساختمان های اداری ، سقف پارکینگ خودروها و نیز آلاچیق مدرن برای دکوراتیو کردن فضاها استفاده فراوانی می شود.

با توجه به جنس این سازه ها مقاومت قابل قبولی در دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۷۰ درجه سانتی گراد از خود نشان می دهند که در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت مشکلی ایجاد نمی کند. دوخت این پارچه ها توسط دستگاه HF انجام شده که با استفاده از نرم افرارهای طراحی و مهندسی مدل می شوند.

سازه پارچه ای

سازه چادری کاوشکام

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام