تعریف سقف چادری

سقف پارچه ای از نوع سازه های با فرم منطبق بر عملکرد سازه است. با به کارگیری کابل دارای انحنا ظرفیت باربری سقف چادری را دو چندان می کند. سازه های چادری از نظر مقاومت ، کیفیت و همچنین فضایی بودن آن پوشش های قابل قبولی برای مشتریان و طراحان این سازه ها به شمار می روند ، چرا که مقاومت خود را به وسیله پیش تنیدگی پوسته بدست می آورند.

 

آب و هوای داخل پوسته سقف پارچه ای

سازه های پارچه ای در هر نوع شرایط اقلیمی در جهان قابل اجرا می باشند. مواد استفاده شده در سقف چادری پلی استر با پوشش PVC است که حدود ۱۳ درصد نور خورشید را از خود عبور داده ، ۱۷ درصد را جذب و مابقی را باز می گرداند که این مسأله از  اهمیت ویژه ای در مناطق گرمسیر برخوردار است. برای تنظیم شرایط محیطی در سازه های پارچه ای به کارگیری کف گرمایی و نوری که در فصول زمستان به جداره ها می تابد به کار گرفته می شود. استفاده از دو لایه پوشش در پارچه های کششی راه حل دیگری می باشد ؛ هوای محبوس شده در میان لایه ها مانند عایق عمل می نماید که در عین حال میزان انتقال نور با بیشتر شدن ضخامت کمتر می شود.

سقف پارچه ای

مدل سازی سقف پارچه ای

برای اینکه تجسم یک سقف پارچه ای برای کارفرما ممکن شود از نرم افزار های جدیدی که فرم دقیق پارچه و محیط سه بعدی را به نمایش می گذارند استفاده می شود ؛ همچنین با ساخت ماکت به وسیله یونولیت و چوب به عنوان کف و پایه ها و همچنین جوراب زنانه برای مدلسازی پارچه آن بکار می رود تا بتواند به مشتری و کارفرما درک بهتری نسبت به محصول دریافتی خود داشته باشد. از جمله نمونه کارهای انجام شده سایبان چادری در جهان می توان به ترمینال حجج در بندر جده ، ورزشگاه سن نیکولا در ایتالیا و ورزشکاه باواریا در شهر مونیخ آلمان اشاره کرد. تمامی این سازه های پارچه ای از نظر زیبایی و مقاومت بهترین گزینه جهت پوشش سقف می باشند.

سقف پارچه ای

انواع سقف پارچه ای

سقف های چادری به دو دسته اصلی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. در دسته ثابت دارای طرح های بسیار متنوعی هستند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

۱- آلاچیق چادری :

این طرح دارای طیف وسیعی در طراحی است که شامل موارد ذیل می شود :

  • آلاچیق چادری طرح تترا :

فرمی چهار وجهی دارد که بعنوان ساده ترین نوع از دسته آلاچیق های چادری شناخته می شود. این طرح دارای یک ستون در مرکز سایبان است.

آلاچیق چادری طرح تترا

  • آلاچیق چادری طرح هگزا :

فرمی شش وجهی دارد و دارای یک ستون در مرکز سازه می باشد. رئوس پارچه توسط شش دستک فلزی به ستون مرکزی متصل می گردد و پلانی شبیه به دایره دارد.

.

  • آلاچیق چادری طرح اُکتا :

عیناً همانند طرح هگزا می باشد اما با این تفاوت که از هشت دستک فلزی بلند برای مهار رئوس پارچه و اتصال آن به ستون مرکزی بهره می برند. این طرح بیشترین کاربرد را در تالارهای تشریفات و عروسی ، فضاهای مسکونی و تجاری و.. دارد.

.

  • آلاچیق چادری طرح تترا وارونه :

همانند طرح تترا معمولی است اما چتر آن به شکل وارونه و معکوس نصب می گردد و بیشتر بعنوان المان معماری در اماکن مختلف نصب می گردد.

سازه کششی

  • آلاچیق چادری طرح فلورا :

این طرح پلانی دایره ای شکل دارد و برخلاف سایر طرح های آلاچیق چادری چتر آن کاملاً مخروطی شکل می باشد و می توان از آن در حیاط ویلاها و باغ ها بهره برد.

.

  • آلاچیق چادری طرح لاله :

مشابه طرح فلورا است با این تفاوت که چتر آن به شکل معکوس و وارونه نصب می گردد و بیشتر بعنوان بنای یادبود مورد استفاده قرار می گیرد.

.

  • آلاچیق چادری طرح خیمه :

شاید بتوان گفت ابتدایی ترین شکل سازه های چادری و منشأ ابداع آن که می توان آن را بعنوان قدیمی ترین فرم سازه های غشایی معرفی کرد طرح خیمه باشد که از روی چادرهای قبایل سرخپوستی ، عشایر ایران و همین طور بادیه نشینان عربستان الگوبرداری شده است. این طرح قابلیت اجرا در دهانه های بسیار بزرگی را داراست که در سایر متریال سنتی امکان آن وجود ندارد.

طراحی سازه چادری

  • آلاچیق چادری طرح سان شید :

یکی از پرمصرف ترین طرح های آلاچیق چادری همین طرح است ، زیرا با دارا بودن یک ستون در کنار سازه امکان ایجاد فضای بیشتر را برای کاربران خود فراهم می نماید. از این طرح بیشتر در ویلاها ، پارک ها و حتی پارگینگ خودروها استفاده می شود.

سقف پارچه ای

  • آلاچیق چادری طرح رویال :

شباهت زیادی به طرح سان شید دارد اما با این اختلاف که بجای مهار چتر توسط تک ستون از زیر سایبان ، چتر آن از بالا توسط یک دستک فلزی مورب مهار شده و به همین علت زیبایی خاصی به سازه چادری می بخشد.

.

  • آلاچیق چادری طرح توئین هد :

فرمت کلی این طرح همانند سان شید است ولی به شکل دوقله و بهم پیوسته طراحی و ساخته می شود ؛ گویی دو سان شید به یکدیگر چسبیده اند.

سازه چادری توئین هد

 

  • آلاچیق چادری طرح سالن :

اگر آببندی و ایزوله بودن سقف چادری برای شما مهم باشد ، این طرح بهترین گزینه ممکن است ؛ زیرا که با دارا بودن ستون ها در کناره های سازه و از طرفی وجود گاترهای فولادی برای کنترل و انتقال آب های سطحی جمع آوری شده بر روی سقف می تواند سقفی کاملاً آببند را برای شما فراهم نماید.

.سقف پارچه ای

  • آلاچیق چادری طرح پارادایس :

این طرح دارای هشت ستون در اطراف سازه می باشد که چتر سایبان بر روی آن قرار می گیرد و به همین دلیل فضای بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از این طرح به دلیل ویژگی ذکر شده بیشتر بعنوان آلاچیق پارک ها ، فضای باز رستوران ها ، کافی شاپ ها ، هتل ها ، مجتمع های تجاری و گردشگری ، سازمان ها و ادارات ، ویلاها و.. استفاده می گردد.

 


 

۲- آرک :

آرک ها نیز به دو شکل آرک قوسی و آرک طره ای طراحی و تولید می شوند. ستون های طرح آرک قوسی در اطراف سازه قرار می گیرند ، در حالی که ستون ها در طرح آرک طره ای فقط در یک طرف سازه نصب می گردند و به همین خاطر بهترین گزینه برای پارکینگ خودروها محسوب می شود.

سقف پارچه ای


 

۳- کایت :

این طرح نیز به دلیل فرم دکوراتیو خود بیشتر بعنوان یک المان معماری برای مدرن سازی فضاها بکار می رود. طرح کایت آببند نشده و نمی توان مانند طرح سالن این انتظار را داشت که در هنگام بارش های باران و برف اثری از آن ها در زیر سایبان نباشد.

سایبان پارکینگ - مهرشهر کرج - طرح کایت

 

سقف پارچه ای

سقف متحرک

اما در دسته بندی دوم می رسیم به سقف های متحرک که فرمت کلی آن ها تقریباً یکسان است ، ولی دارای تنوع در رنگ بندی پارچه و سازه ، نورپردازی در سقف و جنس پروفیل استفاده شده در سازه می باشند. مهم ترین قابلیت این نوع سقف ها که آن ها را از سایر سقف های چادری و متریال دیگر متمایز می کند ، امکان جمع آوری و باز کردن مجدد آن در مواقع لزوم است که به همین دلیل به آن ها سقف های جمع شونده نیز می گویند.

سقف متحرک استخر ویلا

سقف پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام