سایبان چادری در سقف کافی شاپ

سایبان پارچه ای ؛

در یکی از شهرهای ساحلی اسپانیا ، تعدادی ساختمان بلند مرتبه وجود دارد که در یکی از طبقات دارای تراس هایی رو به ساحل دریا می باشند. کاربری این تراس ها ، کافی شاپ و رستوران بوده و لذا جهت محافظت مراجعان و استفاده کنندگان نیاز به داشتن سقف و سرپناه می باشد. این سایبان ها علاوه بر محافظت در برابر نزولات جوی ، دید همسایگان بر فضای کافی شاپ را نیز محدود می کرد و این به لحاظ ایجاد یک محیط بسته برای کافی شاپ ، مطلوبیت خوبی را فراهم نموده است.

 

سایبان پارچه ای

طراحی سازه چادری

نکته قابل توجه در طراحی و ساخت سایبان در این مورد ، عدم پیش بینی نصب هر گونه اسلت فلزی در تراس ها و محاسبات سازه ای برای احداث یک سایبان بوده است ؛ لذا انتخاب یک سایبان سبک در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه سایبان چادری به عنوان طرح منتخب در نظر گرفته شد. در طراحی این سایبان چادری نکات پیچیده ای وجود داشت. عدم تقارن در فاصله محل اتصال پارچه به ساختمان اصلی  و وجود تأسیسات از جمله این محدودیت ها بود.

سایبان پارچه ای

استراکچر

همان گونه که عرض شد برای این سایبان های چادری هیچ گونه ستون جدیدی درنظر گرفته نشده و طبق شرایط و نظر کارفرما می بایست از همان ستون های موجود در رستوران استفاده می شد که این موضوع کار را برای تیم نصب سخت می کرد. از آنجایی که سازه های چادری برخلاف سایر متریال موجود در بازار قابلیت ترکیب با بعضی از مصالح را دارند ، لذا برای نصب از ستون های سازه ی اصلی ساختمان کمک گرفته شد. دستک های فلزی سایبان ها به المان های فولادی از قبل نصب شده بر روی ستون ها که به منظور جاگذاری پروژکتورها و سیستم های نورپردازی بود فیکس گردید.

برای بالا بردن ضریب اطمینان سازه ای و کنترل بهتر فشارها و بارهای وارده بر پارچه همچون بار باد و برف ، بعضی از دستک های مورب مستقیماً به ستون های اصلی بنا متصل شد. به منظور ایجاد هارمونی بهتر سایبان با بنای اصلی و همین طور بوجود آمدن کنتراست در این سازه های چادری ، رنگ سازه مشکی و رنگ پارچه نیز سفید انتخاب گردید.

 

سایبان پارچه ای

پارچه مصرفی

پارچه ای که در این پروژه استفاده شده است از بهم تنیدن نوعی الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تشکیل شده که با روکشی از جنس تفلون یا همان پی وی سی در دو طرف پارچه مستتر گشته است. کمپانی سرج فراری فرانسه در تولید این پارچه ها از نوعی روکش به نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است تا بتواند کاربران این رستوران را دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بطور کامل محافظت نموده و از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای عموم جلوگیری نماید. لازم به ذکر است دلیل انتخاب این پارچه به رنگ سفید آن بوده که از دریافت گرما جلوگیری کرده و بتواند با انعکاس نور آفتاب ، به خنک ماندن فضای زیر سایبان کمک نماید.

 

سایبان پارچه ای

سازه چادری ، سایبانی منعطف

علی رغم وجود همه محدودیت ها، با توجه به انعطاف پذیری سازه چادری در طراحی و نصب ، مشکلات مذکور بر طرف شد. به نحوی که با در نظر گرفتن سایبان های مجزا و اتصالات مربوطه ، و با کمک کابل های کششی ، اتصالات لازم به قسمت هایی از تراس برقرار گردید. شکل ظاهری طراحی این سازه چادری به فرم یک مرغ دریایی با بالهای گشوده است و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

مجموع مساحت تحت پوشش این سازه پارچه ای ، حدود ۱۳۰ متر مربع می باشد که در ابعاد  ۳۲ در ۴ متر اجرا گردیده است.این سقف رستوران و کافی شاپ مساحت ۱۲۸ متر مربع را تحت پوشش قرار داده است. طول این سقف چادری ۳۲ متر و عرض آن برابر ۴ متر بوده و ارتفاع  ماکزیمم آن به ۴ متر می رسد.

 

سایبان پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه

مایورکا بزرگترین جزیره جزایر بالئاریک که بخشی از اسپانیا بوده و هفتمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. پایتخت این جزیره ، پالما بوده که پایتخت جامعه خودمختار جزایر بالئاریک نیز هست. جزایر بالئاریک از سال ۱۹۸۳ میلادی یک منطقه خودمختار اسپانیا بوده است. دو جزیره کوچک در سواحل مایورکا وجود دارد : کابررا (جنوب شرقی پالما) و دراگونرا (غرب پالما).

مانند سایر جزایر بالئاری منورکا ، ایبیزا و فورمنترا ، این جزیره یک مقصد تعطیلات بسیار محبوب است ، به ویژه برای گردشگران هلند ، آلمان و بریتانیا. فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اسپانیا است. در سال ۲۰۱۷ ، ۲۸ میلیون مسافر از آن استفاده کردند که بین سال‌ های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ هر سال افزایش یافته است.

 

تاریخ جزیره باستانی مایورکا و ریشه یابی نام آن

این نام از لاتین کلاسیک insula maior ، “جزیره بزرگتر” گرفته شده است. بعدها در لاتین قرون وسطی ، این اسم به Maiorca، “بزرگتر”، در مقایسه با Menorca، “کوچکتر” تبدیل شد ؛ سپس توسط کاتبان مرکزی کاتالان به مایورکا تصحیح شد که بعداً به عنوان املای استاندارد پذیرفته شد. جزایر بالئاریک برای اولین بار در هزاره سوم قبل از میلاد در حدود ۲۵۰۰ تا ۲۳۰۰ قبل از میلاد از شبه جزیره ایبری یا جنوب فرانسه توسط افراد مرتبط با فرهنگ بل بیکر ، توسط انسان ها مستعمره شد.

ورود انسان منجر به انقراض سریع سه گونه پستاندار زمینی بومی مایورکا شد. بز کوتوله Myotragus balearicus ، دورموس غول پیکر Hypnomys morpheus و زیرک Nesiotites hidalgo که هر سه برای بیش از ۵ میلیون سال به طور مداوم در مایورکا حضور داشتند. سکونتگاه های ماقبل تاریخ ، این جزیره را طالائوت یا تالایوت می نامند. مردم جزیره مگالیت های عصر برنز را به عنوان بخشی از فرهنگ تالایوتیک خود پرورش دادند.

سایبان پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام