سقف چادری ترکیبی – متحرک و ثابت

سازه چادری در صورت ترکیب قسمت های ثابت و متحرک ، نیازهای بسیار زیادی را مرتفع و دامنه انتخاب را گسترش می دهد. در یکی از شهرهای کوچک اسپانیا و در کنار یک رودخانه ، سازه پارچه ای با مساحتی در حدود ۴۰۰ متر مربع طراحی و ساخته شد. این سایبان دارای ۲۶ متر طول و حدود ۱۶ متر عرض می باشد و بر روی مجموعه یک ساختمان قدیمی و کافی شاپ کنار آن نصب گردیده است. یک قسمت این سایبان رو به رودخانه و باز است و قسمت های دیگر نیز در تماس با ساختمان های مجاور می باشد.

سازه چادری

طرح انتخابی و چالش های پروژه

طرحی که مهندس معمار این پروژه برای این محل درنظر گرفته بود یک سقف متحرک با فرم آرک قوسی بود. احتمالاً بدانید که سقف های متحرک معمولاً به شکل خطی و با یک شیب استاندارد طراحی ، تولید و نصب می شوند ؛ اما در این پروژه ساخت یک سقف جمع شونده به شکل آرک قوسی کاری سخت و دشوار بوده و چالش های جدی و بزرگی را برای تیم ساخت و نصب بهمراه داشته است. طرح آرک قوسی به دلیل عدم وجود ستون ها و سازه های مزاحم در وسط سایبان و همین طور شکل خاص خود ، بهترین گزینه برای اماکنی است که می خواهند دارای یک فضای وسیع باشند ، بی آنکه در وسط فضای خود شاهد المان های مزاحم برای چیدمان مبلمان بوده و نظم معماری آن دچار مشکل شود.

 

سازه چادری

استراکچر و مشخصات فنی آن

در اسکلت اصلی این سایبان پارچه ای از دو عدد قوس با طول کمان ۱۶ متر استفاده شده است . این قوس ها کل سایبان را به سه قسمت تقسیم می کند. قسمت های کناری آن به صورت خم از ارتفاع تا نزدیکی زمین امتداد یافته است. اما قسمت اصلی ، قسمت میانی این سازه  می باشد که به صورت متحرک طراحی و اجرا شده است. متحرک بودن این قسمت از سایبان چادری کمک می کند تا در مواقع لزوم و آب و هوای مناسب مراسم را در فضای رو باز  برگزار کرد و همچنین در صورت بارندگی و یا تابش نور شدید خورشید برای در امان نگه داشتن افراد قسمت متحرک را بسته نگاه داشت.

سازه چادری

سایبان غشایی متحرک

باز و بسته شدن قسمت متحرک به صورت دستی بوده و حدود ۵ دقیقه طول می کشد. ریل هایی که دو نقطه کشیده و فیکس شده را در مسیر خود عبور می دهند ، قسمت متحرک سازه را تشکیل داده اند. در قسمت ثابت نیز سازه متحرک در سه نقطه به زمین متصل شده است. در ساخت اسکلت فلزی از لوله هایی به قطر ۱۶۸ میلی متر و با ضخامت ۴ میلی متر استفاده شده است. برای ایجاد صلبیت بیشتر نیز از پلیت هایی به عرض ۲۵ سانتی متر بهره برده اند.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده از نوع غشایی ، پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف خود بوده که برای محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران این سقف جمع شونده دربرابر اشعه های مضر خورشید و نیز جلوگیری از انواع بیمری ها و سرطان های پوستی برای عموم ، از یک لایه ی مخصوص به نام anti uv در رویه ی بیرونی پارچه استفاده نموده اند. با توجه به قرارگیری این سازه در هوای گرم و شرجی مدیترانه ای ، این نوع پارچه شرایط ایده آلی را برای این منطقه از کشور اسپانیا دارا می باشد.

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

اسپانیا در شبه جزیره ایبری و در بخش جنوب غربی اروپا واقع شده است. اسپانیا با کشورهای پرتغال در غرب و فرانسه در شمال همسایه است و مرز مشترک دارد. سایر نقاط این کشور نیز با جریان های آبی مانند رودخانه ها ، دریا و اقیانوس احاطه شده است. مرز شمال غربی اسپانیا خلیج بیسکای می باشد. در شرق و جنوب شرقی این کشور نیز دریای مدیترانه و در جنوب غربی آن جبل الطارق و اقیانوس اطلس قرار دارد.

علاوه بر سرزمین اصلی اسپانیا ، جزایر بالئاریک (به ویژه ایبیزا، مایورکا و منورکا) در دریای مدیترانه به اسپانیا تعلق دارند. جزایر قناری نیز که در اقیانوس اطلس در سواحل آفریقا واقع شده اند نیز همین طور است. دو شهر خودمختار در شمال آفریقا ، سئوتا و ملیلا نیز بخشی از اسپانیا هستند.

اسپانیا دومین کشور بزرگ اروپای غربی است که کمی کوچکتر از فرانسه می باشد ، اما جمعیت آن نسبتاً کم است. از آنجایی که اسپانیایی‌ ها به طور فزاینده‌ ای تمایل دارند در شهرها زندگی کنند (روندی که ده‌ها سال قدمت دارد) ، بخش‌های وسیعی از حومه شهرهای آن بسیار کم جمعیت مانده است ؛ به همین خاطر پر از شهرهای کوچک و روستاهای فراوان می باشد. نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت اسپانیا در مادرید (پایتخت) و تعداد انگشت شماری نیز در شهرهای بزرگ دیگر زندگی می کنند. سایر شهرهای بزرگ اسپانیا عبارتند از : بارسلونا ، والنسیا ، سویا ، بیلبائو و مالاگا

 

صنعت گردشگری اسپانیا

اسپانیا سومین مقصد گردشگری محبوب در جهان است. اروپایی ها از دهه ۱۹۶۰ میلادی برای تعطیلات و بازنشستگی به سواحل اسپانیا می آمده اند. برای بازدیدکنندگان از سایر نقاط جهان ، اسپانیا یک مقصد فرهنگی محبوب با شهرهای هیجان انگیز ، معماری دیدنی ، سالن های کنسرت و موزه های در سطح جهانی است. در نتیجه رسیدن به اسپانیا از هر جای دنیا نسبتاً آسان می باشد.

هنگامی که در اسپانیا هستید سیستم گسترده قطار سریع السیر و بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی خصوصی ، سفر در داخل کشور را به شهرهایی با هر اندازه آسان می کنند. برای کاوش در مناطق وسیع داخلی یا مناطق ساحلی دور از دسترس اسپانیا نیز می توانید بطور اختصاصی از اجاره خودروها استفاده نمایید.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام