سازه چادری با کاربری سایبان

سازه چادری کاربردهای بسیار زیادی دارد که از آن جمله می توان به سایبان چادری در فضاهای باز و عمومی اشاره نمود. طبق روال معمول برای پروژه های بزرگ ، تیمی از طراحان متشکل از مهندسین معمار و سازه گرد هم می آیند تا یک سازه استاندارد و بهینه را طراحی نمایند. سازه مذکور یک سایبان پارچه ای بزرگ با شکلی نامنظم است. سه کمان فولادی با قطری نه چندان زیاد طراحی شده که ایستایی آن را کابل های کششی معلق تأمین می نمایند.

 

سازه چادری

طراحی سازه غشایی

با هدف فراهم نمودن شکلی سه بعدی در این سایبان پارچه ای ، از کابل های قرار گرفته در بین آرک های فولادی و نیز کابل های کششی اطراف سازه بهره برده اند. یکی از محاسن بزرگی که در انتخاب نوع پارچه این سازه دخیل بود، قابلیت عبور نور بسیار خوب از این سقف چادری بوده است که به همین علت از پارچه ای با جنس فایبرگلاس و با لایه ای از پوشش PVC در دو طرف آن استفاده نموده اند.

با توجه به اینکه تار و پود این نوع پارچه ها با مش هایی با فاصله ی یک میلی متر می باشد ، از این رو دارای قابلیت عبور نور بیشتری از بین آن نسبت به پارچه هایی با جنس PTFE استاندارد است.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

پس از آن که کارفرمای این پروژه تصمیم بر سفارش ساخت و نصب یک سایبان چادری در ورودی جزیره گرفت ، کارشناسان یک شرکت متخصص در زمینه ی طراحی و تولید سازه های چادری به محل پروژه اعزام شدند تا به بررسی دقیق محل نصب سایبان بپردازند. پس از ارائه ی طرح های پیشنهادی به کارفرما ، درنهایت با طرح خیمه چادری مقاومت شد.

 

خیمه چادری – ویژگی ها و کابردها

از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه چادری بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سازه پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد. یعنی شما به هیچ عنوان محدودیتی در فضای خود و همین طور نوع معماری آن نخواهید داشت که همین مسأله مهم ترین ویژگی آلاچیق چادری طرح خیمه است. از این طرح در رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاتر ها ، نمایشگاه ها ، غرفه های فرهنگی هنری و.. استفاده می گردد.

 

سازه چادری

جزئیات سازه ای پروژه – پارچه مصرفی

به منظور فراهم نمودن نظر کارفرما نسبت به کیفیت جوش پارچه ، آزمایش های متعددی را جهت انتخاب روش مناسب برای اتصال الگوی برشی استفاده نمودند. برای تقویت نمودن سایبان پارچه ای و نیز تولید غلاف های پیرامونی این سازه غشایی از پارچه ای با جنس فایبرگلاس و با پوشش PTFE بهره برده شد.این پارچه دارای یک لایه ی محافظ در رویه ی بیرونی پارچه بوده که به Anti UV معروف است. کار این لایه محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران درمقابل اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش می باشد.

 

سازه چادری

استراکچر فولادی

در ساخت سازه ی فلزی این سایبان چادری از پروفیل های لوله با قطر ۲۲۰ میلی متر برای ستون ها و نیز از پروفیل لوله با قطر ۱۶۸ میلی متر برای تیرهای خیمه چادری استفاده شده است. ستون ها در این سایبان به شکلی مورب نصب شده تا بتواند پارچه را در بالاترین حالت کشش خود قرار داده و کلیه ی نیروهای وارده را با پایین ترین ضریب خطای شکست به فونداسیون های اصلی منتقل نماید. برای کنترل بهتر سازه و همین طور انتقال بهتر نیروها ، از نقطه اتصال بالایی هر ستون ، دو استرند کششی به دو فونداسیون تکی مجزا متصل شده است.

 

سازه چادری

دیتیل اجرایی طرح

به منظور هدایت نمودن آب های سطحی ناشی از بارش باران ، با تعبیه مجراهایی در محیط این سایبان ورودی و نیز هدایت آن به سمت نقاط انتهایی سازه ، این مهم میسر گردید. هر مترمربع از این سازه پارچه ای دارای وزنی برابر با ۱۸ کیلوگرم بوده که در مقایسه با سایر روش های متداول ساخت و ساز دارای وزنی بسیار سبک محسوب می شود. این سازه کششی در سه مرحله ساخته شد و کلیه ی استراکچر فلزی و نیز کابل های کششی آن قبل از نصب سازه بر روی زمین تولید گردید.

 

سایبان چادری

عمر مفید سایبان های پارچه ای

نصب این سازه پارچه ای طی دو هفته انجام شده و به اتمام رسید. این سقف چادری بعنوان سایبان ورودی جزیره در کشور آلمان موجب گردید تا این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل شود. سطح پوشش این سقف پارچه ای برابر با ۱۳۵۰ مترمربع و با طول ۵۶ متر و در حالت ماکزیمم عرضی ۴۰ متر بوده که ارتفاع آن در بلندترین نقطه سازه از سطح زمین معادل ۱۱ متر می باشد.

عمر مفید درنظر گرفته شده برای این سازه برابر با ۳۰ سال است که این زمان نشانگر مقاومت بسیار بالای این سازه های چادری در برابر شرایط اقلیمی و بارهای احتمالی وارده می باشد.

نمایی از سایبان چادری

سازه چادری

توضیحات تکمیلی

با توجه به وسعت زیاد مساحت تحت پوشش سایبان چادری ، در طراحی این آلاچیق از فرم های کنگره ای و ترکیب آن با طرح کایت بهره برده اند تا هم فرم خوانایی آن را حفظ نمایند و هم اینکه با ابعاد مدنظر کارفرما همخوانی داشته باشد. برش قطاع های پارچه نیز بصورت طولی و با اندازه های نزدیک به هم برش داده شده تا شکلی ساده را شاهد باشیم. رنگ پارچه نیز سفید انتخاب گردید تا علاوه بر انعکاس اشعه های مضر خورشید بتواند دمای محیط تحت پوشش سایبان را کنترل نماید. این سایبان پارچه ای زیبا پس از تلاش های شبانه روزی تیمی متشکل از مهندسان سازه و معمار و همین طور پرسنل فنی شرکت سازه چادری توانست بطور کامل و با موفقیت نصب گردد.

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام