آلاچیق چادری کافی شاپ پدرا ، عظیمیه کرج

محل اجرا: کرج- عظیمیه

کاربری: آلاچیق چادری

مساحت: ۶۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۶

سازه چادری با کاربری آلاچیق

سازه چادری با کاربری آلاچیق چادری ، با توجه به زیبایی بصری خاص خود ، علاوه بر ایجاد یک سایبان زیبا ، ایمن و نوین ، سبب بهبود جاذبه ی گردشگری و جلب مشتری خصوصاً در فضاهایی همچون کافی شاپ و رستوران ها می گردد. بطور کلی آلاچیق های پارچه ای نقش مهمی را در دکوراتیو نمودن فضاهای تجاری و عمومی دارند ، از همین رو به تناسب سایر طرح های سازه چادری ، بیشتر مورد پسند عموم قرار می گیرند.

نقش سایبان چادری در جذب مشتریان

با توجه به نقش حیاتی سایبان های چادری در خلق المان های معماری و بصری ، مالکین کافی شاپ پدرا واقع در عظیمیه ی کرج ، تصمیم به استفاده از آلاچیق چادری گرفتند و در نتیجه این امر توسط شرکت سازه چادری کاوشکام محقق شد. شرکت کاوشکام کار طراحی ، ساخت و تولید و همین طور نصب این سایبان غشایی را بطور کامل انجام داده است. با توجه به اظهارات مالک این کافی شاپ ، پس از نصب این آلاچیق زیبا ، مشتریان این مکان به نسبت قبل بیشتر شده و از این موضوع رضایت کامل را داشته اند.

درباره پروژه

در فضای زیبای این کافی شاپ از سه عدد سایبان چادری با مساحتی در مجموع ۶۰ متر مربع برای ایجاد فضای پذیرایی از مشتریان استفاده شده است. طرحی که کارفرما برای این سه سایبان انتخاب کرده بود آلاچیق با طرح سان شید می باشد. سان شیدها به دلیل فرم ظاهری خود دارای دو ویژگی مهم هستند ؛ یکی آن که به دلیل طراحی خاص این نوع آلاچیق ، تک ستون این سایبان در کنار سازه قرار گرفته و چتر آن توسط یک دستک فلزی به شکلی مورب مهار شده است که همین امر فضای بیشتری را دراختیار کاربران قرار می دهد و به همین جهت گزینه ای ایده آل برای اماکنی است که در زیر سایبان از مبلمان استفاده می نمایند ؛ و دیگری اینکه این فرم دارای زیبایی خاصی به نسبت آلاچیق های ساده طرح تترا یا همان تک ستون است.

 

متریال مصرفی در آلاچیق های چادری کافه رستوران پدرا ، عظیمیه کرج

بطور کلی در ساخت و تولید سایبان ها دو نوع متریال بیشترین استفاده و کاربرد را دارد ؛ یکی آهن برای ساخت استراکچر فلزی آن است که در این پروژه از پروفیل های فولادی با مقطع لوله از جنس ST37 استفاده کرده ایم و دیگری پارچه برای پوشش چترهای سایبان است که از جنس پلی استر با روکش دو طرفه PVC می باشد. این پارچه ساخت کمپانی معتبر مهلر آلمان است که شرکت سازنده لایه ای مخصوص موسوم به Unti UV را در رویه ی بیرونی پارچه قرار داده تا بتواند بطور کامل کاربران و در این پروژه مشتریان کافه رستوران را دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش محافظت نماید.

 

معرفی محل اجرای پروژه

کافه رستوران پدرا در منطقه ی اعیان نشین عظیمیه و در میدان اسبی کرج واقع شده است. این مجموعه ی زیبا در محله ای خوش آب و هوا و در نزدیکی بام کرج قرار دارد. این منطقه به دلیل شرایط عالی و مناسبی که عرض شد و با توجه به نزدیکی به جاده ی زیبا و خاطره انگیز چالوس ، دارای تعداد بالایی کافی شاپ و رستوران است. یکی از کافه رستوران های بسیار مدرن و زیبا در عظیمیه ، مجموعه ی پدرا می باشد.

با توجه به حسن انتخاب و دقت نظر مالک این مجموعه جهت استفاده از المان های معماری برای زیباسازی و مدرن نمودن فضای باز کافه رستوران خود ، نصب سه سایبان چادری با فرم آلاچیق و طرح سان شید توانسته است این امر را بطور کامل میسر سازد و همین مسأله وجه تمایزی بارز بین این مجموعه با سایر کافی شاپ ها و رستوران های این منطقه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام