سایبان چادری در سقف استخر

سازه چادری با توجه به مطلوبیت هایی اعم از سرعت در نصب  ، قابلیت عبور نورخورشید ، سبک بودن و مقاومت در برابر رطوبت و تابش نور خورشید ، کاربردهای مناسبی در مناطق با آب و هوای حاره ای دارد. لازم به ذکر است با توجه به شرایط ذکر شده ، پوشش های سنتی نمی توانند تمامی خواسته های مطرح شده را برآورده نمایند. به عنوان مثال سقف های بتنی ، هم به لحاظ سنگینی و هم به لحاظ عدم توانایی در عبور نور ، مطلوبیت چندانی ندارند. همچنین سقف های بتنی نیاز به وجود ستون میانی دارد و این موضوع با توجه به اینکه در زیر آن استخر وجود دارد عملاً ناممکن است.

از طرفی با توجه به جذب گرما توسط سقف بتنی ، دمای هوا در زیر این سقف بالا رفته و تشدید می گردد. گذشته از تمام موارد طرح شده ، وزن بالای این نوع سقف قدیمی و عدم احساس امنیت در زیر آن نیز دلیلی بر عدم انتخاب و اجرای اینگونه سقف ها در چنین کاربری ها و مناطقی می باشد.

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از شهر های اروگوئه و در مجموعه یک استخر که متعلق به شهرداری بود ، تصمیم به اجرای یک سقف برای استخر گردید تا استفاده از آنرا مطلوبتر نماید.این منطقه دارای هوایی بسیار گرم و شرجی بود و بدین لحاظ بایستی از سقفی مناسب و با دوام استفاده می گردید. با مطالعات به عمل آمده در مورد انواع پوشش ها ، سرانجام سقف با استفاده از سازه پارچه ای انتخاب گردید.

 

سازه چادری

مقاوم در برابر رطوبت

سایبان چادری مذکور از یک پوسته دو قسمتی و با دو قوس ساخته شده است. این قوس ها توسط کابل های فولادی کششی به ستون های اصلی که در دو طرف سایبان پارچه ای قرار گرفته اند متصل شده اند. این ستون ها از لوله های فولادی ۴ اینچی و با پوشش اپوکسی ساخته شده اند ؛ دلیل این امر ایجاد مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی این قطعات فولادی می باشد. با توجه به وجود قوس مثبت و منفی ، طرح نهایی این سایبان پارچه ای از نوع زین اسبی خواهد بود.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده در این پروژه از نوع  پلی استر و با روکش دو طرفه پی وی سی می باشد. این نوع پوشش باعث می گردد تا مقاومت سقف در مواجهه با رطوبت بالا بسیار مطلوب باشد. مکانیزم تولید این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر بوده است که ماهیت آن را به حالت کشسانی تبدیل می کند. این حالت سبب می شود تا پارچه در مقابل بارهای وارده همچون بار باد و برف مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دهد. برای ایجاد پیش تنیدگی در این سازه چادری نوین نیز از کابل های کششی و اتصال مستقیم پارچه به پایه های فلزی بهره گرفته شده است.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت اسکلت فلزی این مجموعه آبی از پروفیل های فولادی ضد زنگ در سایزهای مختلفی بهره برده اند که به شرح ذیل است :

  • برای ستون های مورب به شکل مثلثی از پروفیل های فولادی با سایز ۲۲۰ میلی متر و قطر ۶ میلی متر
  • برای تیرها از پروفیل های فولادی با سایز ۱۶۸ میلی متر و قطر ۴ میلی متر

 

لازم به ذکر است که طراح برای ایجاد شکل زین اسبی ، ستون ها را به شکل مثلثی طراحی نموده و با تکرار این عمل حالتی کنگره ای را ایجاد کرده است. این موضوع علاوه بر خلق طرح زین اسبی می تواند کلیه ی بارهای وارده بر سازه و پارچه را بطور کامل تحمل نموده و مانع از تجمع آب های سطحی ناشی از بارش های باران و برف بر روی سقف می شود. با هدف جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سازه دربرابر رطوبت بالای استخر ، از چهار لایه رنگ صنعتی در پروسه ساخت و تولید بهره برده اند که به ترتیب به شرح ذیل است :

  • لایه اول : سندبلاست برای زدودن زنگ زدگی های موجود و ایجاد سطحی مناسب به جهت ماندگاری رنگ بر روی لوله ها
  • لایه دوم : زینک ریچ
  • لایه سوم : پلی آمید
  • لایه چهارم : پلی اورتان

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

اروگوئه با نام رسمی جمهوری شرقی اروگوئه شناخته می شود. اروگوئه در آمریکای جنوبی قرار داشته و این کشور در غرب و جنوب غربی با آرژانتین و در شمال و شمال شرق با برزیل مرز مشترک دارد و از طرفی نیز از جنوب با ریودولا پلاتا و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس همسایه است. بخشی از منطقه جنوبی آمریکای جنوبی نیز محسوب می شود. اروگوئه جمعیتی در حدود ۳٫۵ میلیون نفر دارد که نزدیک به ۲ میلیون نفر از آن ها در منطقه شهری پایتخت و بزرگترین شهر آن یعنی مونته ویدئو زندگی می کنند.

 

اروگوئه کشور صلح ، امنیت و آزادی در دموکراسی

اروگوئه از نظر دموکراسی در قاره آمریکا رتبه اول و در صلح ، عدم وجود فساد و دولت الکترونیک در آمریکای لاتین نیز رتبه اول را دارد. این کشور پایین‌ ترین کشور آمریکای جنوبی در شاخص جهانی تروریسم است و از نظر آزادی اقتصادی ، برابری درآمد ، درآمد سرانه و جریان سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در این قاره رتبه دوم را داراست. اروگوئه از نظر شاخص توسعه انسانی ، رشد تولید ناخالص داخلی ، نوآوری و زیرساخت ، سومین کشور برتر در این قاره بشمار می رود.

اروگوئه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آمریکای لاتین از نظر اجتماعی شناخته می شود. این کشور در معیارهای جهانی حقوق شخصی ، مدارا و مسائل مربوط به شمول از جمله پذیرش جامعه دگرباشان جنسی در رتبه بالایی قرار دارد. این کشور مصرف و تولید حشیش ، ازدواج همجنس گرایان ، فحشا و سقط جنین را قانونی کرده است. اروگوئه یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد ، OAS و مرکوسور است.

اتصالات اصلی

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام