سازه پارچه ای – نماد تمدن و تکنولوژی

سازه چادری به عنوان یک سایبان نوین چادری ، صرفاً جهت پوشش سقف ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. علاوه بر کاربری اصلی سازه پارچه ای ، این سیستم نوین به عنوان یک نماد در طراحی های معماری تحت عناوین مختلفی از جمله سایبان ورودی مراکز و سمبل اماکن مختلف مورد استفاده گسترده ای قرار می گیرد. این نوع سازه ها دریچه ای شگرف را به روی معماری مدرن برای مهندسین و صاحبین مشاغل گشوده است.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در کشور بلژیک یک سازه کششی  در کنار بحث سایبان خود به صورت تلفیقی نیز مورد استفاده قرار گرفته است ؛ به این شکل که سازه پارچه ای با طرح آرک در ورودی یک بانک نصب شده است . علاوه بر نقش ایجاد سایه در درب ورودی بانک و عدم تابش نور خورشید به داخل بانک ، به لحاظ بصری نیز به عنوان یک المان در نمای بانک به شمار می آید. سایبان چادری مذکور در مساحتی بالغ بر ۵۰ متر مربع در ابعاد تقریبی ۱۲ در ۴ متر اجرا گردیده است.

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه به کار رفته در این سایبان چادری از نوع پلی استر با روکش پی وی سی در دوطرف آن بوده که این موضوع سبب ایجاد مقاومت بسیار بالای این پارچه در مقابل رطوبت و حرارت و تابش مستقیم نور خورشید می گردد. این پارچه ها از هم بهم تنیدن تار و پودی الیاف پلی استر تولید شده و خاصیت کشسانی فوق العاده ای دارند که همین ویژگی سبب مقاومت بالای آن دربرابر انواع بارهای وارده به سازه و پارچه همچون بار باد و برف می باشد. در این پروژه وزن واحد هر متر مربع از این پارچه ۸۵۰ گرم بوده که از این حیث به عنوان یک سازه سبک محسوب می گردد.

 

سازه چادری

طراحی سازه غشایی

در طراحی این سایبان چادری ، بارهای غالب بارهای برف و باد بوده و بارهای ثقلی نقش چندانی را ایفا نمی کنند. لازم به ذکر است اسکلت فلزی به نحوی طراحی شده تا کل نیروهای وارد از سطح پارچه را به نحو مطلوب به تکیه گاه ها و نقاط مورد نظر انتقال دهد. همچنین برای ایجاد کشش مناسب در پارچه این سایبان چادری ، از کابل های کششی در غلاف های از پیش تعیین شده استفاده شده است. فرم این سایبان کایت می باشد که از این طرح بیشتر بعنوان نماد و المان معماری در ورودی ها ، سایبان اماکن عمومی مانند کافی شاپ ها و رستوران ها و.. استفاده می گردد.

 

سازه چادری

استراکچر

متریالی که در ساخت سازه ی این سایبان پارچه ای به کار رفته شده ، طبق عرف این سازه ها از فولاد ST37 بوده است. فولاد به آلیاژی گفته می شود که از دو عنصر اصلی آهن و کربن ساخته شده است. خواص مکانیکی و فیزیکی فولادها به درصد کربن و عناصر آلیاژی موجود در آن بستگی دارد و همین عامل باعث شده تا فولادها به دو دسته کلی فولادهای آلیاژی و فولادهای غیر آلیاژی (کربنی) تقسیم بندی شوند. فولاد ST37 جزو فولادهای شکل پذیر ، نرم و فولادهای آلیاژی (کم کربن) است و دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد. فولاد ST37 جزو دسته فولادهای ساختمانی است که از آن می توان در ساخت اسکلت ساختمان ها ، پل ها ، بدنه و قطعات خودرو ، ساخت کشتی ، ساخت لوله ، ماشین آلات و قطعات آن مانند پیچ ، مهره ، میله و محور استفاده نمود.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

بلژیک با نام رسمی پادشاهی بلژیک ، کشوری در شمال غربی اروپا است. این کشور از شمال با هلند ، از شرق با آلمان ، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ ، از جنوب غربی با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است. بلژیک بیست و دومین کشور پرجمعیت ترین جهان و ششمین کشور پرجمعیت اروپاست. این کشور بخشی از منطقه ای است که به عنوان کشورهای پایین شناخته می شود و از نظر تاریخی منطقه ای بزرگ تر از گروه ایالت های بنلوکس است ، زیرا بخش هایی از شمال فرانسه را نیز شامل می شود. پایتخت و بزرگترین شهر آن بروکسل است. شهرهای بزرگ دیگر آنتورپ ، گنت ، شارلوا ، لیژ ، بروژ ، نامور و لوون هستند.

 

کشوری مرفه با سیستم سازمانی پیچیده

بلژیک یک ایالت مستقل و یک سلطنت مشروطه فدرال با سیستم پارلمانی است. سازمان نهادی آن پیچیده است و بر مبنای هر دو زمینه منطقه ای و زبانی ساختار یافته است. این منطقه به سه منطقه بسیار خودمختار تقسیم می‌شود : منطقه فلاندری (فلاندرز) در شمال ، منطقه والون (والونیا) در جنوب و منطقه پایتخت بروکسل. بروکسل کوچک ترین و پرجمعیت ترین منطقه و همچنین غنی ترین منطقه از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه این کشور است.

از قرون وسطی تابحال ، موقعیت مرکزی بلژیک در نزدیکی چندین رودخانه بزرگ بوده و این بدان معنی است که این منطقه نسبتاً مرفه بوده و از نظر تجاری و سیاسی به همسایگان بزرگ تر خود مرتبط بوده است. بلژیک همچنین میدان نبرد قدرت های اروپایی بوده است و نام مستعار “میدان نبرد اروپا” را به خود اختصاص داده است (شهرتی که در قرن ۲۰ میلادی توسط هر دو جنگ جهانی تقویت شد.)

 

مقر سازمان ها و نهادهای بین المللی

بلژیک کشوری توسعه یافته و با اقتصاد پیشرفته و پردرآمد است. این استاندارد ، زندگی و ایمنی بسیار بالا و همچنین امنیت اجتماعی و سیستم های مراقبت بهداشتی همگانی را ارائه می دهد. این کشور یکی از شش عضو مؤسس اتحادیه اروپا و پایتخت آن بروکسل پایتخت بالفعل اتحادیه اروپا است و میزبان کرسی‌ های رسمی کمیسیون اروپا ، شورای اتحادیه اروپا و شورای اروپا و همچنین یکی از دو کرسی پارلمان اروپا (دیگری استراسبورگ) می باشد. بلژیک همچنین یکی از اعضای بنیانگذار منطقه یورو ، ناتو ، OECD و WTO و بخشی از اتحادیه سه جانبه بنلوکس و منطقه شنگن است. بروکسل همچنین میزبان مقر بسیاری از سازمان های بزرگ بین المللی مانند ناتو است.

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام