سازه پارچه ای کافی شاپ

در اکثر تراس ساختمان ها در سال های اخیر به منطور خلق فضای دلنشین جهت استراحت به خصوص در مراکز تجاری تصمیم بر نصب سایبان پارچه ای در اولویت کارفرمایان قرار گرفته است. در تراس ساختمان بانکی در یونان با توجه به فشار کاری در طول روز ، کارمندان نیاز به مکانی برای استراحت و استفاده از هوای آزاد داشتند تا راندمان کاری خود را بالا ببرند. با توجه به تصمیم گیری های مسئولین بانک ، ساخت سازه چادری برای ایجاد سایه در اولویت و دستور کار قرار گرفت. این سایبان چادری برای ایجاد پوششی ایمن در تراس این بانک نصب شده است تا علاوه بر ایجاد سایبان ، به مدرن شدن فضای بیرونی بانک نیز کمک نماید.

 

سازه پارچه ای

انتخاب طرح

سقف پارچه ای با داشتن ظاهری مدرن و هم خوانی با طبیعت و محیط بندر انتخاب مناسبی برای محیط مد نظر می باشد. فرم در نظر گرفته شده برای این پروژه فرم معروف و زیبای کایت بوده که شباهت فراوانی به مرغ و پرنده دریایی دارد. سایبان چادری طرح کایت به دلیل وجود ستون ها در کنار سازه می تواند بیشترین فضا را برای کاربران خود فراهم نماید . این سازه غشایی شکلی دو قوسی داشته و به همین دلیل با نام زین اسبی نیز شناخته می شود. با توجه به شکل ظاهری و ماهیت این سایبان و عدم آببندی کامل آن ، بیشترین کاربرد را در پروژه های دکوراتیو دارد. از جمله کاربردهای مورد استفاده از این طرح می توان به سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان تراس ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. اشاره کرد.

سازه پارچه ای

سازه پارچه ای

متریال مصرفی – استراکچر

بانک مورد نظر در مجاورت دریا بوده و به همین دلیل استفاده از رنگ اپوکسی برای جلوگیری از زنگ زدگی سازه و قسمت های فلزی سقف چادری ضرورت داشت. البته به جز رنگ ذکر شده از چند لایه رنگ صنعتی دیگر هم بدین منظور استفاده گردید. در لایه اول از سندبلاست به منظور زدودن بخش های زنگ زده پروفیل ها بهره برده شده که علاوه بر آن نیز می تواند بستری غیرصیقلی را برای جذب بهتر رنگ فراهم نماید که همین امر از پوسته پوسته شدن لایه های رنگی روی فلزات جلوگیری می نماید. در لایه دوم از رنگ اپوکسی و در لایه های نهایی نیز از پلی آمید و پلی اورتان استفاده شده است.

 

سازه پارچه ای

متریال مصرفی – پارچه

روکش به کار رفته در پارچه سقف کافی شاپ تراس بانک از نوع PVDF دارای ۳ لایه پلی استر و در برابر تابش نور خورشید مقاوم بوده و مانع از عبور مواد مضر خورشید به داخل سایبان چادری می شود . مقاومت سازه پارچه ای مورد نظر در هر سانتی متر از عرض پارچه برابر ۸۵ کیلوگرم و وزن آن ۷۰۰ گرم در هر مترمربع است . با در نظر گرفتن طول عمر بهره برداری  ۲۳ سال برای سازه چادری نصب شده در تراس ساختمان بانک نشان دهنده دائمی بودن سایبان پارچه ای می باشد . آلاچیق پارچه ای از سه نقطه توسط یراق آلات موردنظر از یک طرف به ستون گوشه ساختمان و از دو طرف به دیوار موجود اتصال دارد . برای ایجاد کشش بهتر ور سازه های چادری از کابل های کششی در پیرامون سازه پارچه ای استفاده شده است .

DVB, NIKOS MOUSTROUFIS, 26JUL2012

سازه پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

یونان جنوبی ترین کشور شبه جزیره بالکان است. جغرافیا تأثیر زیادی بر توسعه این کشور داشته است. کوه ها از نظر تاریخی ارتباطات داخلی را محدود می کردند ، اما دریا افق های وسیع تری را باز می کند. مساحت کل یونان (که یک پنجم آن را جزایر یونانی تشکیل می دهد) از نظر وسعت با انگلستان یا ایالت آلاباما در ایالات متحده قابل مقایسه است.

یونان بیش از ۲۰۰۰ جزیره دارد که حدود ۱۷۰ جزیره آن مسکونی می باشد. برخی از شرقی ترین جزایر دریای اژه در چند مایلی سواحل ترکیه قرار دارند. پایتخت این کشور آتن است که در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت گسترش یافت. آتیکا (یونان باستان ، Attica) ، منطقه ای در اطراف پایتخت است که اکنون حدود یک سوم کل جمعیت کشور را در خود جای داده است.

 

سازه پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

موقعیت استراتژیک یونان

مناظر بایر این کشور از نظر تاریخی باعث مهاجرت مردم شده است. یونانی ها مانند یهودیان و ارمنی ها به طور سنتی مردمی دیاسپورا بوده اند و چندین میلیون نفر یونانی تبار در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند. یونان کشوری است که در آنِ واحد اروپایی ، بالکان ، مدیترانه و خاور نزدیک است. این کشور در نقطه اتصال اروپا ، آسیا و آفریقا قرار دارد و وارث میراث یونان کلاسیک ، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن حکومت ترک عثمانی است.

 

سازه پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

لوکیشن سرزمینی

یونان از شرق با دریای اژه ، از جنوب با دریای مدیترانه و از غرب با دریای ایونی همسایه است. فقط در شمال و شمال شرق دارای مرزهای زمینی است. سه عنصر در این کشور غالب است : دریا ، کوه و دشت. زمین های کوهستانی یونان حدود چهار پنجم کشور را در بر می گیرد. مجموعه ای از رشته کوه های سرزمین اصلی که از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده اند ، دره های موازی باریک و حوضه های کوچک متعددی را در بر می گیرند که زمانی دریاچه هایی را در خود جای داده بودند. این دره‌ها و حوضه‌ های داخلی با دشت‌ های رودخانه‌ ای و نوارهای نازک و ناپیوسته دشت ساحلی ، دشت‌های پست را تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه تنها یک پنجم مساحت کشور را به خود اختصاص داده است ، دشت ها نقش مهمی را در زندگی مردم این کشور داشته است.

 

سازه پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام