سازه چادری وارونه

آلاچیق چادری به عنوان یکی از اشکال پر کاربرد سازه های چادری محسوب می گردد. استفاده از آلاچیق پارچه ای در ایجاد پوشش فضاهایی همچون کریدورها ، آلاچیق های باغی ، پارکینگ ها و.. مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تنوع و انعطاف پذیری این نوع سایبان ، دست طراحان در استفاده از این المان زیبا باز می باشد.

 

آلاچیق چادری

درباره پروژه

در یکی از مناطق کشور آلمان و در برابر نمایشگاه اصلی شهر هانوفر ، جهت ایجاد پوشش در محل عبور بازدید کنندگان از تعدادی آلاچیق پارچه ای با فرم وارونه استفاده شده است. سازه اصلی این سازه چادری که از ۴ آلاچیق جداگانه تشکیل شده است بسیار ساده بوده و جهت انتقال بار وارده بر سازه از تیرهای اصلی و فرعی و دستک ها و در نهایت سیم های مهارکش بهره گرفته شده است.

 

آلاچیق چادری

طرح تترا وارونه

آلاچیق چادری تترا بیشترین کاربرد را در آلاچیق ساحلی ، آلاچیق پارک ها و سقف کافی شاپ ها دارد. این طرح با داشتن یک ستون مرکزی و سقفی چهار وجهی ساده ترین شکل از آلاچیق ها و سازه های پارچه ای را دارا می باشد. طرح تترا وارونه نیز همان طور که از نامش پیداست همان تترای ساده است ، اما با این تفاوت که چتر آلاچیق به شکل وارونه و معکوس بر روی ستون مرکزی نصب می گردد.
از این نوع طرح بیشتر بعنوان سایبان ساحلی ، سایبان کافی شاپ ، سایبان پارک ، سایبان نمایشگاه ها ، المان های ورودی ، نماد شرکت ها و.. استفاده می نمایند.
.

آلاچیق چادری

اطلاعات فنی پروژه

در تیرهای محیطی جهت بحث زهکشی آب های ناشی از نزولات جوی ، از ناودانی استفاده شده است. به نحوی می توان گفت این آلاچیق ها با ترکیب حالت متداول و طرح سالن ساخته شده است. هر آلاچیق به تنهایی دارای مساحتی بالغ بر ۶۰ مترمربع می باشد. این آلاچیق ها در محل تیرهای پیرامونی بهم متصل شده اند. لازم به ذکر است آب بندی در محل اتصال با کمک ورق های پلی کربنات جهت تکمیل آب بندی مورد استفاده قرار گرفته است.

آلاچیق چادری

پارچه مصرفی

پارچه های مورد استفاده در این سازه چادری دارای مقاومت ۴۰۰ کیلوگرم در هر نوار ۵ سانتی می باشد. جنس پارچه از نوع پلی استر کششی و با روکش مقاوم پی وی سی بوده که ایستایی خوبی در برابر اقلیم شرجی و گرم از خود نشان می دهد.

در رویه ی این پارچه از یک لایه آنتی UV جهت محافظت عابران و مراجعان در برابر تابش نور خورشید استفاده شده است. لازم به ذکر است این سایبان چادری بهم پیوسته زیبا خود به تنهایی نقش یک المان معماری محیطی را ایفا می کند و جذابیت خاصی را از نظر گردشگری ایجاد می کند.

 

آلاچیق چادری

استراکچر سایبان پارچه ای

در ساخت سازه فلزی این سایبان های چادری بهم پیوسته از چند نوع پروفیل استفاده شده است. از پروفیل قوطی مستطیلی با ابعاد ۲۲۰*۶۰ میلی متر و با ضخامت ۶ میلی متر بعنوان تیرهای اصلی و همچنین از ستون فولادی در ابعاد ۶۰۰*۲۰۰ میلی متر بعنوان تک ستون مرکزی در رأس هر آلاچیق پارچه ای بهره برده اند. لازم به ذکر است که این آلاچیق های وارونه برای ایجاد سقفی متحد الشکل بصورت بهم پیوسته و یکپارچه نصب شده اند.

به منظور جلوگیری از زنگ زدگی ، پوسیدگی و خوردگی سازه فولادی دربرابر رطوبت محیطی ، از چهار لایه رنگ صنعتی استفاده شده که به ترتیب شامل سندبلاست ، زینک ریچ ، پلی آمید و پلی اورتان می باشد. لازم به ذکر است که این رنگ ها به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند در صنایع مختلف خودروسازی ، صنابع نظامی ، ساخت سوله های صنعتی بزرگ و.. مورد استفاده قرار می گیرند.

 

آلاچیق چادری

درباره محل اجرای پروژه

نمایشگاه هانوفر یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های تجاری جهان است که به موضوع توسعه صنعت اختصاص دارد. این نمایشگاه توسط Deutsche Messe AG سازماندهی شده و در محل نمایشگاه هانوفر در شهر هانوفر آلمان برگزار می شود. به طور معمول ، حدود ۶۵۰۰ غرفه دار و بیش از ۲۰۰۰۰۰ بازدید کننده در این نمایشگاه بین المللی وجود دارد.

Hannover Messe در سال ۱۹۴۷ میلادی در یک ساختمان کارخانه بدون آسیب بازمانده از جنگ در Laatzen و در جنوب هانوفر با هماهنگی دولت نظامی بریتانیا به منظور تقویت پیشرفت اقتصادی آلمان پس از جنگ آغاز شد. اولین نمایشگاه در اصطلاح عامیانه به عنوان Fischbrötchenmesse (نمایشگاه Fischbrötchen) شناخته می شد ، زیرا در این زمان در جیره بندی مواد غذایی برای نمایشگاه معافیت مالیاتی وجود داشت.  این نمایشگاه بسیار موفقیت آمیز بود و از آن پس به صورت سالانه تکرار می شد و تا حد زیادی به موفقیت محل نمایشگاه هانوفر در جایگزینی شهر آلمان شرقی لایپزیگ به عنوان شهر نمایشگاهی جدید برای آلمان غربی کمک نمود.

مجموعه محصولات شامل اتوماسیون و فناوری ساختمان ، مواد پوششی ، کمپرسورها و دمپرهای هوا ، کمپرسورهای گازی ، فناوری محیطی ، تجهیزات کارخانه ای ، فن‌آوری هوای فشرده ، سیستم‌ های میکرو محرک ، موتورها ، نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی ، فناوری تبرید ، روباتیک و سیستم‌های تولید افزودنی است. نمایشگاه هانوفر اکنون تمامی حوزه های فناوری صنعتی را بطور کامل پوشش می دهد.

 

کشورهای شریک در Hannover Messe

نمایشگاه هانوفر آلمان (Hannover Messe) در طول سال‌ های برگزاری تغییراتی داشته و از یک نمایشگاه تجاری محلی به یک رویداد بزرگ جهانی تبدیل شده است. در دهه ۲۰۰۰ میلادی هر ساله یک کشور شریک برای این نمایشگاه معرفی می شد ، به طوری که یک کشور واحد در طول یک سال خاص در این نمایشگاه پیشرو است. در رویداد رسمی افتتاحیه نمایشگاه تجاری ، کشور شریک مسئول ارائه ی یک اجرای هنری گسترده مرتبط با تاریخ و فرهنگ کشور خود می باشد. جدای از این ، کشور شریک نوآوری های برگزیده و برتر را در غرفه ملی خود نشان می دهد و بسیاری از شرکت های دیگر نیز از این کشور خاص به عنوان غرفه داران اصلی حضور دارند.

 

آلاچیق چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام