سازه های پارچه ای فود کورت و رستوران

سازه های چادری در یکی از شهرهای گرمسیری کشور اسپانیا با دمای بالا در سه فصل ار سال نصب شده است ؛ بنابراین جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید در ساخت این مرکز خرید در بخش هایی از فود کورت ، قسمت رستوران و تراس بولینگ ضرورت ساخت و بهره گیری از سیستم متداول سازه پارچه ای بیش از پیش احساس می شد. در قسمت فود کورت از چند آلاچیق پارچه ای بزرگ با ابعاد ۸۰۰ متر مربع برای ایجاد سایه استفاده شده که هر کدام از آلاچیق ها توسط یک ستون فولادی در مرکز سازه نگه داشته شده اند و یک فضای بصری زیبا را نیز خلق کرده اند.

   سازه های چادری

اجرای سازه های چادری

آلاچیق بزرگ تری با ابعاد ۱۸۰۰ متر مربع با استفاده از پارچه مرغوب با ورن ۱۳۰۰ گرم در هر متر مربع ایجاد شده ، در صورتی که برای آلاچیق چادری کوچک تر از وزن ۱۲۰۰ گرم استفاده شده است. نکته حائز اهمیت آن است که با توجه به اینکه ارتفاع سایبان پارچه ای زیاد بود می بایست از ستون های قوی و کابل های کششی قطور بهره برد تا در موقع اعمال نیروها سازه مورد نظر توانایی لازم را داشته باشد.

برای اجرای سازه های کششی ذکر شده نیاز به پی های منفرد بتنی با اتصال خمشی به ازای هر ستون وسط بوده و طراحی آن با استفاده از آیین نامه های متداول ساختمانی انجام شده است. باید در نظر داشت که برای ایجاد پیش تنیدگی در سقف پارچه ای جک های هیدرولیکی و کابل های کششی مورد نیاز است تا نیروی پیش تنیدگی به درستی تأمین گردد.

سازه های چادری

سازه های چادری رستوران و تراس مرکز خرید

برای پوشش سقف رستوران از تعداد ۱۰ آلاچیق چادری با کاربری سقف چادری به صورت وارونه و برای پوشش قسمت تراس از یک سایبان چادری با مساحت ۵۰۰ متر مربع استفاده شده است. تمامی الگو های برش پارچه با طراحی مهندسین توانمند انجام گردیده ، همچنین برش و جوش پارچه در کارخانه صورت گرفته است. نکته قابل ذکر آن است که این سازه ها در مدت یک ماه توسط یک اکیپ اجرایی مجرب نصب گردید. اجرای سریع ، سبکی و مقاومت قابل توجه سازه های پارچه ای از مزیت های آن به شمار می آید.

 

سازه های چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام