سازه چادری باشگاه سوارکاری پارادایس اصفهان

محل اجرا : باشگاه سوارکاری پارادایس – اصفهان

کاربری : سایبان جایگاه تماشاگران – المان معماری – سقف دفتر باشگاه

مساحت : ۷۰۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان و زمستان سال ۱۳۹۹

سایبان چادری اسبدوانی

سقف پارچه ای

سایبان چادری باشگاه سوارکاری ، بعنوان پوششی مدرن و زیبا برای ایجاد سایبان در اماکن مختلف باشگاه های اسب‌دوانی همچون جایگاه‌های تماشاگران ، جایگاه سوارکاران و حتی بعنوان المان‌های معماری و یا پوشش ساختمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه ها عموماً در ابعاد و طرح های متنوعی نظیر طرح آرک طره ای ، طرح کایت ، طرح سان شید و.. طراحی ، تولید و نصب می شوند.

اصفهان و شرایط مناسب پرورش اسب

تاریخچه سوارکاری

در سالیان دور شهر اصفهان یکی از مراکز مهم پرورش اسب در ایران بوده است. اگر کمی درمورد تاریخ این شهر مطالعه کرده باشید ، قطعاً شنیده اید که میدان نقش جهان اصفهان محلی برای بازی چوگان بوده و عمارت زیبای عالی قاپو نیز که در ضلع غربی و در روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد جایگاهی برای تماشای بازی چوگان توسط پادشاهان و درباریان حکومت صفویه بوده است.

در نقش نگاره های برجا مانده از ادوار مختلف سلسله هایی که بر اصفهان حکومت داشته اند نیز می توانید آثاری از این حیوان نجیب را ببینید. نقاشی های کهن این شهر و دیار هم پر از تصویر اسب می باشد. با این توصیفاتی که آورده شد ، می توان پی برد که مردم این سرزمین تا چه اندازه به اسب و پرورش و نگهداری از آن و همین طور برگزاری مسابقات اسبدوانی و یا بازی چوگان که با اسب انجام می شده اهمیت می دادند.

اسبدوانی اصفهان - چوگان در میدان نقش جهان اصفهان

اصفهان و استعداد نهفته پرورش اسب

پس از گذشت سالیان متمادی همچنان این شهر از پتانسیل بالایی برای پرورش و نگهداری اسب برخوردار است. اگر پای صحبت دست اندرکاران و بانیان مراکز اسبدوانی و هیأت سوارکاری اصفهان بشینید پی خواهید برد که در سال های اخیر این شهر وضعیت خوبی در این زمینه نداشته است. با پیگیری های مداوم مسئولان استانی و پیشکسوتان این رشته ی جذاب ورزشی ، اخیراً وضعیت سوارکاری و پرورش اسب در این شهر رو به بهبود رفته است.

یکی از عواملی که در پیشرفت این رشته ی ورزشی پرطرفدار بطور چشمگیری تأثیرگذار است ، وجود باشگاه های اسب سواری و یا اصطلاحاً اسبدوانی بوده که می‌تواند باعث رشد و گسترش این رشته شود. وجود این باشگاه ها یکی از عوامل مهم استعدادیابی برای کشف و پرورش ورزشکاران این رشته است و از این رو وجود آن ها امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

ملزومات و پیش‌نیازهای توسعه اسب سواری

طبیعتاً برای به وجود آمدن باشگاه های اسبدوانی و مراکز مورد نیاز ، وجود یک سری زیرساخت های مهم ضروری است تا بتوان محلی استاندارد را برای ورزشکاران و تماشاگران فراهم نمود ؛ یکی از این زیرساخت ها وجود جایگاه های تماشاگران برای تماشای بازی ها و تمرینات اسب سواران است. از آنجایی که اصفهان دارای هوایی گرم و خشک بوده و همین طور با توجه به نزدیکی به کویر تابش نور آفتاب آن به نسبت دیگر شهرها زننده تر است ، از این رو وجود سایبان برای این جایگاه ها مسأله ای اجتناب ناپذیر است.

اما آیا هر سایبانی می تواند مناسب این فضاها باشد؟ جواب سؤال طبیعتاً منفی است ، زیرا که سایبان های مورد نظر می بایست دارای ویژگی های خاصی باشند. اگر بخواهیم به چند مورد اشاره نماییم ، باید از محافظت تماشاگران در هر نوع شرایط آب و هوایی و نیز ایجاد المان های معماری جداب نام ببریم. یکی دیگر از این زیرساخت ها و فضاهای مهم که وجود آن‌ها اجتناب ناپذیر است ، ساختمان اداری برای رسیدگی به امور مربوط به ورزشکاران و مربیان می‌باشد که کار مدیریت این مراکز را بر عهده دارد.

Horse-ridingباشگاه سوارکاری (Kopie)

تنوع بالای سایبان ها

با توجه به گستردگی روزافزون استفاده از سایبان ها در ایران و سایر نقاط جهان ، تنوع در این بخش بسیار بالاست. اما اگر بخواهیم هر آن چیزی را که کلیه ی نیازها و خواسته های ما را برآورده نماید در یک پکیج داشته باشیم ، بهتر است از سایبان های چادری استفاده نماییم ، چرا که با توجه به نوع متریال مورد استفاده در آن ها ، خیالمان را برای سال های طولانی راحت می‌نماید. یکی از باشگاه های اسب سواری که از این نوع سایبان ها برای ایجاد سایبان تماشاگران ، خلق المان های معماری در محوطه و همین طور پوشش ساختمان اداری خود بهره برده است باشگاه سوارکاری پارادایس در شهر اصفهان می باشد. در ذیل به بررسی کامل این پروژه می پردازیم ؛ لطفاً با ما همراه باشید.

باشگاه سوارکاری

سازه چادری باشگاه سوارکاری

توضیحات کلی پروژه

سازه ها و سایبان های چادری نصب شده در محوطه باشگاه سوارکاری پارادایس واقع در شهر اصفهان ، به عنوان سایبان جایگاه تماشاگران و نیز المان های معماری و نمادین محوطه باشگاه ، در تابستان سال ۱۳۹۹ و با مساحتی در حدود ۶۴۰ متر مربع توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است که بخش دوم پروژه که بنا به درخواست کارفرمای محترم در زمستان همان سال توسط شرکت کاوشکام طراحی ، ساخته و نصب شد به منظور پوشش سقف ساختمان اداری باشگاه بوده است. مساحت این بخش نیز ۶۰ مترمربع بوده که به‌طور کلی این باشگاه دارای ۷۰۰ مترمربع سازه و سایبان پارچه ای می‌باشد.

سازه چادری باشگاه سوارکاریسازه چادری باشگاه سوارکاری

با توجه به شرایط پروژه و اقلیم گرم و خشک اصفهان ، از پارچه مهلر آلمان که دارای روکش پی وی سی در دو طرف پارچه می باشد استفاده شده است. این نوع پارچه ها دارای یک لایه محافظ در رویه‌ی بیرونی خود هستند که مانع از ورود اشعه‌های مضر خورشید همچون فرابنفش به زیر سایبان می‌گردند ؛ همچنین برای ایجاد مقاومت بیشتر سازه ها دربرابر شرایط مختلف اقلیمی ، اسکلت فلزی این سایبان ها توسط رنگ اپوکسی و ضد زنگ به طور کامل پوشش‌دهی شد.

سازه چادری باشگاه سوارکاری

سازه چادری باشگاه سوارکاری

توضیحات سازه های نصب شده

سایبان های پارچه ای نصب شده در اشکال و فرم های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. اولین طرح مربوط به بخشی از جایگاه ویژه مربیان و سوارکاران می باشد که با طرح آلاچیق چادری دوقله یا همان طرح توئین هد ستون‌کنار پوشانده شده است. دومین بخش سازه ها ، المان های معماری با طرح فالکن یا همان طرح شاهین بوده که در فواصل بین جایگاه ها بعنوان ساختارهای نمادین نصب گردیده اند ؛ سومین طرح نیز به شکل آرک رویال بعنوان سایبان جایگاه های تماشاگران باشگاه اجرا شده اند. و اما چهارمین فرم که در حدود ۶ ماه بعد نصب گردید ، به منظور پوشش سقف ساختمان اداری باشگاه و با طرح آلاچیق سالن بوده است.

 

مشخصات پارچه های مصرفی

در کلیه سازه ها و سایبان ها از پارچه پلی استر با روکش pvc که یک لایه آنتی UV نیز در رویه ی پارچه وجود دارد استفاده شده تا بطور کامل از تماشاگران در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کرده و سلامت آنان را در گرمای تابستان داغ اصفهان به‌طور کامل تضمین نماید. وزن این پارچه ها در هر مترمربع از سطح پارچه برابر با ۹۰۰ گرم می‌باشد. رنگ پارچه ها سفید انتخاب گردید تا با جذب حداقلی گرما و از طرفی با انعکاس نور خورشید به خنک ماندن زیر سایبان ها کمک کند.

سازه چادری باشگاه سوارکاری

سازه چادری باشگاه سوارکاری

جزئیات پروژه

ارتفاع حداقلی فضای سرگیر سازه های پارچه ای جایگاه ها در پایین ترین نقطه آن ۲٫۵ متر می باشد. همین امر سبب می گردد تا زاویه تابش خورشید هر چقدر هم که افقی باشد ، نتواند به زیر سایبان ها نفوذ پیدا کرده و در نتیجه باعث آزار و اذیت تماشاچیان شود. از دیگر مزایای سازه های چادری که در این پروژه نیز از آن بهره برده اند ، می توان به نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در زیر سقف سایبان ها اشاره نمود که مشکلات استفاده از باشگاه را در فصول سرد و گرم سال مرتفع می نماید.

سازه چادری باشگاه سوارکاری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام