سقف چادری استادیوم

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران ؛

یکی از سازه های پرکاربرد در اماکن ورزشی و ورزشگاه ها ، سازه های چادری می باشند. این ساختارهای کششی جایگزین بسیار مناسبی برای سازه های سنتی هستند. از همین رو در این مقاله می خواهیم به بررسی چگونگی برتری این سازه ها و نیز مزایا و ویژگی های آن بپردازیم.
با ما همراه باشید.

 

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

شرح سازه های کششی – توضیحات اولیه

ساختارهای کششی ورزشگاه به شکل نامرئی می توانند فاصله ی بین فضاهای خالی و روباز را به راحتی بپوشانند و وسعت آن را افزایش دهند. در این نوع ساختار های کششی ، فرم ساخت و ساز بسیار ساده شده و وزن آن نیز بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ؛ به طوری که ساخت و ساز آن برای پیمانکاران به مراتب راحت تر می گردد. همچنین این شکل از ساختارهای کششی ساده ، می تواند باعث کاهش ضریب ریسک کارگران ساختمانی و همین طور بطور کلی منجر به کوتاه تر شدن مدت زمان ساخت پروژه ها شود.

 

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

شرح سازه های کششی – توضیحات تکمیلی

علاوه بر همه ی این موارد ، ذکر این نکته ضروری است که غشای پوششی از موادی بسیار پیشرفته تولید شده است که نه تنها فرمی هنری و در عین حال اقتصادی دارد ، بلکه دارای مقاومتی بسیار بالا در برابر خوردگی نیز می باشد. شاید جالب باشد که بدانید این متریال دارای اثر ضد حریق و عملکردی عالی در برابر آتش سوزی ها بوده که همین امر سبب کاهش نویز و ماندگاری طولانی مدت این نوع سازه ها می گردد.

پارچه ی مورد استفاده در این نوع ساختارهای غشایی از نوع پلی استر با روکش دوطرفه پی وی سی بوده که برای محافظت کامل تماشاگران و یا کاربران آن با لایه ای موسوم به Anti UV مستتر گردیده است. این لایه ی محافظ در رویه ی بیرونی پارچه قرار داشته و با انعکاس نور خورشید مانع از گرم شدن دمای زیر سایبان می گردد ؛ از طرفی به دلیل مواد استفاده شده در این لایه ی مخصوص ، هیچ گونه اشعه ی مضر ناشی از تابش مستقیم نور خورشید کاربران و تماشاچیان را تهدید نمی کند.

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

سقف پارچه ای استادیوم شنژن چین

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

در مقایسه با غرفه های ورزشی سنتی و متداول سابق ، این سازه ها دارای فضایی بزرگ ، ظاهری منحصر به فرد و دارای ویژگی های ساختاری آرام و با استقامت بالا می باشند که باعث شده تا این مزیت ها برای عموم آشکارتر شود.
دلیل آن هم ظاهر انعطاف پذیر غشاء پارچه ای بوده که یک طراحی معماری فرم پذیر جدید ایجاد می نماید و توجه را به خود جلب می کند.
این غشای پارچه ای دارای خصوصیاتی همچون وزن سبک و خواص مکانیکی مناسب می باشد. همچنین باعث می گردد تا ستون های کمتری را در بین فضای بزرگ سرپوشیده ایجاد نماید ؛ همین امر سبب ایجاد فضایی یکدست و بزرگ تر برای تماشاچیان است.

حتماً به وفور دیده اید که برای مستتر کردن فضاها و یا ایجاد یک سقف یکپارچه ، از ستون های زیادی برای سازه ی بنا استفاده شده است. وجود این ستون ها فضا را از حالت یکپارچه بودن درآورده و برای مبلمان و.. مالکین آن را دچار چالش می کند ، اما در سایبان های چادری این مسأله بطور کامل حل شده و دست مهندسین معمار برای هر نوع مبلمان و دیزاین باز است.

بنابراین ، در یک شرایط خاص (خصوصاً سقف های کششی ورزشی و نمایشگاهی) ، سازه های چادری گزینه ای ایده آل و مناسب برای غنی تر نمودن فضاهای معماری این اماکن محسوب می گردند. از جمله اماکنی که وجود سازه های پارچه ای می تواند به فضاسازی و ایجاد محیط بزرگ تر و یکپارچه تر آن ها کمک نماید می توان به رستوران ها ، کافی شاپ ها ، هتل ها ، آمفی تئاترها ، پارکینگ خودروها و… اشاره نمود.

 

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

مزایای ساختارهای کششی تماشاگر Grandstands

۱- فن آوری Mature : ساختار کششی تماشاگر Grandstands پیشتر یک رشته مهندسی بوده است که سال ها از آن استفاده می شود.

۲٫ محافظت در برابر شرایط اقلیمی : محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ، قابلیت ضد آب بودن ، مقاومت در برابر باد و برف ، ضد ارتعاش ، مقاومت در برابر حرارت و آب ، خاصیت خود تمیز شوندگی ، ضد قارچ بودن پارچه و.. همگی از مزایای این نوع سازه ها می باشند.

۳- تابع Cost : اغلب ساختارهای غشایی کششی در برابر اشعه های خورشید و نیز جذب کم نور آفتاب مقاومت دارند ، بنابراین باعث می شود تا انرژی کمتری را در یک پروسه ی ساخت و ساز استفاده نمایند تا در نتیجه هزینه های انرژی الکتریکی را کاهش دهند. از طرفی در دوران استفاده از سازه های چادری نیز به دلیل عبور ندادن گرمای خورشید به زیر سایبان ، می تواند به کاهش انرژی و جلوگیری از اتلاف آن کمک کند.

۴- نصب و راه اندازی Quicker : غشاها و سازه های فولادی توسط کارخانه پس از طراحی پردازش شده و سپس برای نصب به منطقه منتقل می شوند ، با این روند زمان ساخت و ساز می تواند بسیار کوتاه شود و معمولاً به دو هفته برسد.

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

آلاچیق چادری جایگاه تماشاگران ورزشگاه شنژن

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

مناطق کاربرد ساختار کششی تماشاگر Grandstands

  1. ساختارهای کششی استادیوم ها
  2. ساختارهای کششی دانشگاه ها و مدارس
  3. ساختارهای کششی بزرگان استادیوم فوتبال
  4. ساختارهای کششی بزرگان استادیوم پیست و دو میدانی
  5. ساختارهای کششی استادیوم اسکیت
  6. ساختارهای کششی استخرها
  7. ساختارهای کششی سالن غواصی و..

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجاری دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه کند.

سازه چادری جایگاه ویژه تماشاگران

نوع غشاء مصرفی : PVC / PVDF / PTFE / ETFE
نام تجاری مواد مصرفی : فراری ، هایتکس ، دوراسکین ، SATTLER ، مهلر ، Sioen
رنگ پارچه : سفید
انواع طرح های قابل سفارش : آرک قوسی ، بشکه خرک ، هایپار ، مخروط و آلاچیق ، سازه گنبدی ، سازه چتری و..
نوع فولاد مصرفی : Q235 سازه ، گالوانیزه گرم
ابعاد و ااندازه : بصورت سفارشی در هر پروژه
مدت زمان گارانتی : ۱۰-۳۵ سال
بسته بندی ، حمل و نقل و بارگیری : بصورت استاندارد صادراتی دریایی با ارزش بیمه ای
زمان تحویل متریال : حدود ۳۰ روز پس از تأیید سپرده
نوع گواهینامه های استاندارد فنی : ISO9001 ، MSDS ، CE ، BV ، TUV ، SGS
محل مبدا تخلیه بار و تحویل پروژه : شهر شنژن ، کشور چین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام