سایبان پارکینگ ویلا ، نوشهر (روستای توریستی چلک)

محل اجرا : نوشهر ، روستای توریستی چلک

کاربری : سایبان پارکینگ ویلا

مساحت : ۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۸

سایبان پارکینگ – سازه چادری

سایبان پارکینگ جزو غیر قابل انکار الزام یک محوطه سازی خصوصاً در مورد ویلاها می باشد. بهترین گزینه جهت ایجاد یک سایبان ، استفاده از سازه و سایبان چادری است. سایبان چادری نصب شده در محوطه سرای ابریشم واقع در منطقه چلک نوشهر ، به عنوان یک سایبان پارکینگ در تابستان سال ۱۳۹۸ و با ابعادی در حدود ۶ در ۸٫۵ متر توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی و اجرا گردید.

 

مشخصات فنی و خصوصیات پارچه مصرفی

با توجه به حساسیت کارفرما و همچنین توجه به اقلیم فوق العاده شرجی منطقه ، از پارچه Serge ferrari فرانسه استفاده شد. این پارچه از نوع پلی استر و با روکش دو طرفه ی پی وی سی بوده که با یک لایه ی Unti UV در رویه ی پارچه مستتر گردیده است ؛ این لایه می تواند بطور کامل اشعه های مضر خورشید را دفع نموده و کاربران خود را محافظت نماید. لایه ی Unti UV باعث می شود تا هیچ نوع اشعه ی مضری همچون فرابنفش و.. به زیر سایبان نفوذ نکرده و با این عمل مانع از ایجاد سرطان های پوستی برای شما می گردد.

سایبان پارکینگ

از دیگر خصوصیات پارچه های مورد استفاده در سازه های چادری می توان به ایجاد سایه ای خنک اشاره کرد که همین امر سبب جلوگیری از ایجاد گرمای زیاد برای موتور و سایر قطعات خودروی شما و در نتیجه آثار مخرب پس از آن و زیان های مالی می شود. با مواردی که عرض شد گمان می رود که هم اکنون توانسته باشید اهمیت وجود یک سایبان چادری برای پارکینگ را به شکل بهتری درک کرده باشید.

 

مشخصات فنی سازه و استراکچر سایبان چادری پارکینگ

سازه ی اصلی این سایبان خودرو از جنس فولاد ضد زنگ و از نوع ST37  می باشد. جوش پذیری این نوع فولاد در تناسب با ST52 بیشتر است. برای ایجاد مقاومت بیشتر سازه ، اسکلت فلزی این سایبان توسط رنگ اپوکسی و ضد زنگ زینک ریچ به طور کامل پوشانده شد. نوع رنگ آمیزی این سازه جهت طول عمر بیشتر و ماندگاری بالای رنگ و همین طور یکنواختی عملیات رنگ پاشی از نوع کوره ای می باشد.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

سایبان پارکینگ

مراحل ساخت سایبان چادری پارکینگ

سایبان پارچه ای مورد نظر توسط سه دستک طره ای شکل به صورت آرک مهار شده و این سه دستک که در واقع به صورت تیر و ستون عمل می کنند بارهای وارده بر پارچه را از طریق کابل های کششی واقع در حاشیه پارچه به بیس پلیت ها منتقل می نمایند. ارتفاع حداکثری این سایبان منحنی شکل ۳٫۲۵ متر بوده و از این جهت ، دارای مطلوبیت خوبی برای پارک انواع ماشین ها می باشد. بار طراحی این سایبان چادری بار برف و بار باد بوده است.

در دو انتهای این پارچه در جهت عرضی ، مهار پارچه به پروفیل طره ای شکل توسط پیچ قلاب هایی با فواصل ۲۵ سانتی متر انجام می شود. در نهایت این سازه کششی یک سطح یکدست و تحت کشش را در مقابل بارهای وارده ایجاد می نماید ؛ همین امر سبب یکنواخت نمودن سطح تنش و فشارهای وارده شده و می تواند در مواقع اضطراری و شرایط بحرانی پس از بارش های باران و برف ، بدون هیچ گونه مشکل یا وارد آمدن خسارت به سایبان ، ایستایی خود را حفظ نموده و خیال شما را از جهت ایمن بودن خودروهایتان در زیر سایبان پارکینگ راحت نماید.

 

معرفی محل احداث پروژه

یکی از جاهای دیدنی شمال کشورمان که بسیار مورد استقبال قرار گرفته ، روستای چلک نوشهر (روستای چیلک) در ۱۵ کیلومتری نوشهر است. چلک یکی از زیباترین روستاهای نوشهر در استان مازندران است. این روستا که با نام چلک یا چالک هم شناخته می‌شود در بخش مرکزی دهستان بلده کجور قرار دارد. نزدیک بودن دریا و کوه در روستای چلک این منطقه را جذاب و دوست داشتنی کرده است. منظره‌ای که درختان چیلک در پاییز و بهار ایجاد می‌کنند را در هیچ منطقه دیگری نخواهید دید. در ادامه با دیگر دیدنی‌های این منطقه آشنا خواهید شد.

چلک نوشهر

فاصله چیلک با نوشهر ۱۱ کیلومتر ، با جاده چالوس به کرج ۲۰ کیلومتر و با جاده هراز (در آمل) ۷۰ کیلومتر است. برای رسیدن به این روستای دیدنی باید ابتدا خود را به نوشهر در استان مازندران برسانید ، سپس در فاصله ۱۰ کیلومتری نوشهر به رویان به سمت روستای چیلک منحرف شوید. چلک نوشهر از شرق به روستای کهنه سرا و از غرب به منطقه زیبای مزگا و جاده کیسی محدود می شود. در شمال چیلک ساحل زیبای دریای خزر قرار دارد و جنوب کوه های البرز نیز پوشیده از بافت جنگلی زیبایی است.

 

پتانسیل بالای چلک برای سرمایه گذاری

چیلک را می توان یکی از بافرهنگ‌ترین روستاهای دهستان بلده کجور نوشهر دانست. فرهنگ غنی این منطقه و قرار گرفتن آن در حاشیه جنگل از یک سو و فاصله کم با شهر و دریا از سوی دیگر توجه بسیاری از افراد غیر بومی را برای خرید زمین در چلک نوشهر جلب کرده است. از شخصیت های معروفی که در چلک نوشهر سرمایه گذاری کرده اند می توان به آقایان علی دایی و علی پروین اشاره کرد. یکی دیگر از اتفاقات مهم منطقه چیلک نوشهر که مورد توجه افراد مشهور قرار گرفت ، ساخت کاخ ریاست جمهوری چیلک در دوران ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. ساخت این مجموعه تأثیر بسزایی در بهبود و افزایش قیمت زمین در ریاست جمهوری نوشهر و تبدیل منطقه چیلک به یک برند مشهور داشت.

چلک نوشهر

بافت منطقه چلک

اگر به جمعیت چلک نوشهر نگاه کنیم ، با برآورد خوبی می توان گفت که ۷۵ درصد جمعیت این روستا را افراد غیر شهروند منطقه چیلک تشکیل می دهند. این امر نه تنها نشان دهنده پتانسیل بالای این منطقه برای جذب سرمایه است ، بلکه حضور افراد غیر بومی در روستای چیلک ، چهره منطقه را تغییر داده و در نتیجه تلفیقی از مناطق شهری و روستایی ایجاد شده است. جالب اینجاست که به دلیل تغییرات فراوان در این منطقه ، برخی چلک را با نام شهرک چلک نوشهر می‌شناسند. بررسی دیگری نشان داد که عریض‌ترین خیابان روستایی نوشهر مربوط به چلک بوده و تقریبا ۹۰ درصد راه های اصلی و فرعی چلک نوشهر آسفالت شده است. همه این موارد نشان می دهد که این روستا پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از نمادهای منطقه دارد.

سایبان پارکینگ

امکانات رفاهی و تفریحی چلک

روستای چیلک در منطقه ای کوهستانی مشرف به دریا واقع شده است و هر آنچه برای طبیعت‌گردی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. دسترسی آسان به پارک سیسنگان ، سد آویدر ، تالاب ارواح و سایر مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان نوشهر مانند ییلاقات کدی ، کجور ، وازک ، ویسر و.. این روستا را به یکی از مکان های ممتاز برای اقامت گردشگران تبدیل کرده است. کاوش در غارهای شرق و غرب روستا می تواند تجربه جدیدی به شما بدهد. حالا که به شمال کشور رسیدید و در روستای چلک نوشهر هستید ، خوردن ماهی تازه از دو مزرعه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری و قزل آلا را از دست ندهید.

چلک نوشهر

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام