طراحی پروژه سازه چادری

سقف چادری به منظور پوشش مجموعه ورزشی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هدف ایجاد سایه و محافظت دانش آموزان در برابر اشعه uv و همچنین بارش برف و باران طراحی و اجرا گردید. در طراحی سقف پارچه ای تمامی خواسته های کارفرما از جمله جذابیت و امنیت سازه چادری ، مباحث زیبایی شناسی در معماری ، مقاومت سازه ای و از همه مهمتر زمان اجرای آن در نظر گرفته شده است. این سازه پارچه ای در سانتیاگو کشور شیلی قرار دارد. تیم طراحی معماری این پروژه با وجود پیچیدگی های فراوان از نظر طرح انتخاب شده ، مطالعات زیادی را انجام داده و پس از مشاوره و به نتیجه رسیدن ، سایبان چادری با شش خرپای فولادی به شکل قوس و با در نظر گرفتن کندی بارهای وارده از نظر مقررات ساختمانی طراحی و اجرا گردید.

سقف چادری

متریال به کار برده شده در سقف چادری

سقف غشایی مدرسه شیلی از سازه فولادی مقاوم با استاندارد جهانی و پارچه ای مخصوص به عنوان پوشاننده محل مورد نظر از جنس pvc و pvdf در دو طرف آن با قابلیت عدم  گسترش آتش سوزی ساخته شده که این مسئله در مدارس و مکان های آموزشی و عمومی بسیار حائز اهمیت می باشد. رنگ پارچه سایبان پارچه ای سفید بوده و نمای ویژه زیبایی را موجب شده است. این نوع پارچه از سازه های چادری دارای خاصیت پیش تنیدگی می باشد و با کشش پارچه این عمل امکان پذیر است.

با توجه به طول عمر بالای ۱۸ سال برای سازه های پارچه ای آن ها را جز سازه های دائم طبقه بندی می کنند که در برابر نور خورشید و عوامل جوی تغییر رنگ نمی‌دهند. جهت اتصال پارچه به اسکلت سازه چادری از اتصالات پیچی و پلیت پارچه های آبکاری شده از جنس کروم و همچنین از کابل های کششی با قطر و مقاومت متفاوت استفاده شده است.

سقف چادری

سقف چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

معرفی سانتیاگو

سانتیاگو که با نام سانتیاگو دی شیلی نیز شناخته می‌شود ، پایتخت و شهر اصلی شیلی و منطقه شهری سانتیاگو است که مرکز جغرافیایی آن نیز می‌باشد که جمعیت آن بیشتر در شهر متمرکز است. سانتیاگو که در سواحل رودخانه ماپوچو قرار دارد ، توسط پدرو د والدیویا اسپانیایی تحت نام سانتیاگو د نوئا اکسترمادورا به افتخار رسول سانتیاگو تأسیس شد ؛ بنابراین در قرن شانزدهم به پایتخت فرمانداری نووا اکسترمادورا تبدیل گشت. در حال حاضر این شهر مرکز اقتصادی و اداری کشور و همچنین بزرگ ترین تجمع شهری در کشور شیلی است.

این شهر محل اصلی سازمان‌ های عمومی (کاخ دولتی ، قوه قضاییه و یک سری سازمان‌ های بین‌ المللی) ، تجاری ، فرهنگی و مالی کشور است. (به استثنای کنگره ملی ، ۸ نیروی دریایی ملی ، خدمات ملی شیلات و سرناپسکا) و وزارت فرهنگ ، هنر و میراث فرهنگی واقع در شهر والپارایسو. همچنین مقر کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و دریای کارائیب (Cepal) نیز می باشد.

بیشتر کلان شهر در استان سانتیاگو واقع شده است و بخش‌ هایی از آن در محله هایی متعلق به سایر استان‌ های منطقه متروپولیتن واقع شده‌اند ؛ این بخش ها عبارتند از: سن برناردو، کالرا د تانگو، بوئین، پوئنته آلتو، تالاگانته، پنافلور، پادره هورتادو، ال مونته و ایسلا د مایپو و..

 

سقف چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

اطلاعات کلی درباره سانتیاگو

سانتیاگو به طور معمول به عنوان یک شهر پیشرو در آمریکای لاتین در تعدادی از عوامل اجتماعی ، اقتصادی و محیطی قرار دارد. پایتخت شیلی دومین شهر رقابتی در آمریکای لاتین است که تنها از سائوپائولو پیشی گرفته است ؛ همچنین سومین شهر با بهترین کیفیت زندگی (دومین شهر در آمریکای جنوبی و ۹۰مین شهر در جهان) و امن ترین در آمریکای لاتین می باشد. به‌علاوه این شهر به‌عنوان «شهر جهانی کلاس آلفا» ۱۴ و پنجاه و سومین شهر پردرآمد در جهان محسوب می‌شود ؛ با تولید ناخالص داخلی (PPP) 91 میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ و برآورد ۱۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی.

به همین ترتیب، در سال ۲۰۱۲ به عنوان سومین شهر رقابتی آمریکای لاتین و همچنین سومین شهر آمریکای جنوبی و شصت و هشتمین شهر در جهان-۱۶۱۷ و در سال ۲۰۱۳ به عنوان هوشمندترین شهر در منطقه طبقه بندی شد. طبق یک مطالعه همان طور که توسط واحد اطلاعات اکونومیست گزارش شده است ، سانتیاگو پس از بوئنوس آیرس ، دومین شهر برتر آمریکای لاتین برای زندگی خواهد بود.

 

سقف چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

اقلیم و شرایط آب و هوایی

ویژگی های جغرافیایی و توپوگرافی منحصر به فرد شیلی باعث ایجاد طیف گسترده ای از آب و هوا و محیط می شود. شیلی دارای صحرای آتاکاما در شمال یکی از خشک‌ترین بیابان‌ های جهان ، کوه‌های پوشیده از یخ آند در شرق ، اقیانوس آرام در غرب و منطقه قطب جنوب در جنوب است. بنابراین مناطق اقلیمی منحصربه‌فرد شیلی از مناطق استوایی در شمال ، مدیترانه در مرکز و قطب جنوب (اقیانوس‌ های ضد بومی) در جنوب ، با آب‌ و هوای منطقه‌ ای منحصربه‌فرد مانند صحرای خشک آتاکاما یا قله‌ های مرتفع کوه‌ های آند متغیر است.

 

نوسانات دمایی در شیلی

به طور متوسط، شیلی تابستان‌ های نیم‌کره جنوبی ملایمی را بین نوامبر و ژانویه با میانگین دمای سالانه ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و زمستان‌ های مرطوب بین ماه‌ های می تا آگوست با بارش ۷۲ میلی‌متر تا ۹۰ میلی‌متر در ماه تجربه می‌کند. آب و هوای شیلی در درجه اول تحت تأثیر نوسانات جنوبی ال نینو (ENSO) ، نوسان دهگانه اقیانوس آرام (PDO) و نوسانات قطب جنوب (AAO) قرار دارد. در شیلی سال های با ENSO احتمال بارندگی بالاتری دارند. همراه با PDO ، ENSO بطور قابل توجهی بر تجمع برف و رژیم های جریان کوهستانی تأثیر می گذارد. کوه‌های آند بر الگوهای بارش در سراسر کشور اثر گذاشته و بر دما و بارش نیز اثر گذار است.

سواحل وسیع شیلی از بالا آمدن ، حرکت آب متراکم ، خنک و غنی از مواد مغذی به سطح سود می برد ؛ همچنین تحت تأثیر الگوهای باد و دمای اقیانوس قرار دارد. دما در شیلی بسته به عرض جغرافیایی و ارتفاع آن متفاوت است و دماهای بالاتر در طول ماه های تابستان جنوبی (نوامبر – فوریه) رخ می دهد. دما در مناطق با ارتفاعات زیاد و نزدیک به جنوب قطب جنوب کمتر و در مناطق با آب و هوای گرمسیری گرمتر است. بارش از یک الگوی فصلی پیروی می کند. بیشترین بارندگی در زمستان رخ می دهد و شرایط خشکی بیشتری در تابستان تجربه می شود.

برخی از مناطق مانند صحرای آتاکاما به ندرت بارندگی دارند (اغلب در ماه های زمستان). مناطق جنوبی نیز بارش بیشتری دارند (عمدتاً در طول زمستان جنوبی). در منطقه مرکزی نزدیک سانتیاگو ، دامنه زیادی از بارش وجود دارد که بیشتر بارندگی در ماه های می و جولای و تقریباً بدون بارش بین اکتبر و مارس وجود دارد.

 

سقف چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام