سقف پارچه ای کافی شاپ

سایبان رستوران

سقف پارچه ای (چادری) کافی شاپ با هدف پوشش دهی تمام یا بخشی از فضای داخلی و یا بیرونی کافی شاپ ها و رستوران ها مورد استفاه قرار می گیرد. این سایبان های غشایی علاوه بر ایجاد سایبان ، می توانند با مدرن نمودن فضای این اماکن سبب جذب مشتریان بالقوه و به تبع آن افزایش سطح درآمد مالکین آن ها شود. با توجه به سرعت بالای اجرای این نوع سقف های چادری و سهولت در نصب با ایجاد کمترین خلل در روند اجرای پروژه ، مالکین کافی شاپ ها و رستوران ها می توانند با خیالی آسوده نسبت به سفارش این نوع محصولات اقدام نمایند.

یکی از مزایای ویژه ی این نوع سایبان های پارچه ای ، قیمت تمام شده ی پایین تر در تناسب با سایر متریال سنتی ساختمانی دیگر است.

 

سقف پارچه ای کافی شاپ

کلیات پروژه

وقتی یک کافی شاپ دقیقاً در برابر یک اثر تاریخی اجرا شده باشد ، می تواند باعث بروز معضلاتی در چشم انداز آن مکان و نیز آلودگی بصری برای مجموعه ی باستانی شود. این موضوع برای بنای تاریخی هتل اینگلاترا در کشور اسپانیا وجود داشت. با هدف جلوگیری از تداخل بصری با این بنای تاریخی ، سقف کافی شاپ می بایست از سازه ای استفاده می کرد که از نمای روبرویی تا حدودی به شکل افقی بوده و ارتفاع المان سقف آن نیز کم باشد.

بنابراین بهترین و مناسب ترین طرح برای این مکان مشهور استفاده از سایبان های خطی بود. طرحی ساده اما بسیار کاریردی و در تناسب با معماری هتل اینگلاترا که هارمونی عجیبی با این بنای تاریخی داشت.

 

سقف پارچه ای (چادری) کافی شاپ

معرفی محل اجرای پروژه

Hotel de Londres y de Inglaterra هتلی باشکوه است که در ساختمان قرن نوزدهم در مارینا سن سباستین، درست در کنار ساحل واقع شده است. این هتل از مناظر فوق العاده ای از خلیج La Concha برخوردار است. این هتل که قبلا یک قصر بود، میزبان افراد مشهور زیادی از اسپانیا و خارج از کشور بوده است. در میان مشهورترین بازدیدکنندگان آن ، نام ماتا هاری و همین طور آوا گاردنر هنرپیشه مشهور و زیبای آمریکایی به چشم میخورد.

دکوراسیون اتاق های هتل را می توان سنتی توصیف کرد و بسیاری از ویژگی های اصلی هنوز در جای خود باقی مانده است. در اتاق های این هتل مبلمانی از جنس بلوط ، یراق آلات برنجی ، عکس های سیاه و سفید خارق العاده و نقاشی های سبک بریتانیایی را به وفور خواهید دید. سوئیت ماتا هاری که به نام مشهورترین بازدیدکننده آن نامگذاری شده است ، معمولاً زودتر از بقیه رزرو می شود.

 

سقف پارچه ای (چادری) کافی شاپ

ساخت استراکچر فولادی

در نهایت امر ، تصمیم بر ایجاد یک سیستم سازه پارچه ای با چشمه هایی به ابعاد ۴٫۷ در ۴٫۷ متر شد. که متشکل از فریم های فولادی مسطح باشد و توسط دو ستون و همین طور کابل های نگه دارنده مهار شود. در زیر این سقف چادری از دو قوس فولادی استفاده شده است. اطراف هر سایبان چادری ، کابل های کششی به منظور ایجاد پیش تنیدگی در سقف پارچه ای تعبیه شده است و توسط اتصالات موجود در گوشه های سازه چادری کشیده می شوند.

هر سقف چادری فقط به واسطه دو ستون فلزی نگه داشته شده اند و فاصله این دو ستون متناسب با المان های فعلی در خیابان بود ؛ مانند فاصله درختان از یکدیگر ، چراغ ها و نیز نمای بناهای پشت سر آن ها. این سازه پارچه ای وزن بسیار پایینی داشته و به آسانی و حتی درصورت نیاز قابل جمع آوری و تغیر مکان خواهد بود.

 

سقف پارچه ای کافی شاپ

پارچه مورد استفاده

پارچه سایبان پارچه ای از جنس پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی می باشد. کمپانی سازنده ی پارچه جهت محافظت کامل کاربران دربرابر اشعه های مضر خورشید از یک لایه ی ویژه موسوم به Anti uv در رویه ی بیرونی آن بهره برده است. این پارچه ها مقاومت بسیار بالایی در هنگام کشش دارند که همین امر سبب پایداری بالا در زمان ایجاد بارهای وارده بر سازه همچون بار باد و برف می شود.

 

سقف پارچه ای کافی شاپ

طراحی سازه ای و معماری

نمای بیرونی سقف کافی شاپ به شکل مسطح و همراه با قوسی ملایم است تا مزاحمت بصری برای بنای تاریخی ایجاد نکند. این سازه پارچه ای به دلیل قوس دو طرفه در پارچه که باعث هدایت آب های ناشی از بارش برف و باران به اطراف سازه چادری می شود، پایدار خواهد ماند. فریم فلزی این سایبان پارچه ای بصورت L  شکل است. به همین دلیل شکل کلی آن بصورت خطوط مستقیم بوده و با معماری بنای مجاور و خیابان روبرویی همخوانی لازم را دارد.

خط های مستقیم در استراکچر فولادی سقف کافی شاپ، علاوه بر آنکه آلودگی بصری و مزاحمتی برای بنای باستانی ایجاد نمی کند، بلکه امکان نصب دیواره هایی شفاف را در طول فصل زمستان و استفاده همیشگی از سقف کافی شاپ را می دهد.

 

سقف پارچه ای کافی شاپ

نتیجه پروژه

نتیجه به دست آمده اینکه کارفرما از ساخت این سقف پارچه ای به حدی رضایت مند بوده که مشابه این سایبان های چادری را در دیگر نقاط کشور اسپانیا نیز اجرا نموده است. کمتر پیش می آید که یک سیستم سازه ای وجود داشته باشد و بتواند این چنین انعطاف پذیریو حق انتخابی را در اختیار طراحان قرار دهد تا با انتخاب شکل ها و نیز سیستم های ایجاد یک سقف پارچه ای نه تنها به هدف مورد نظر خود نائل شود، بلکه از منظر زیبایی شناختی و سایر پارامترهای دکوراتیو معماری، برتری خاصی را نسبت به سایر روش های متداول از جمله سازه های بتنی داشته باشد. سازه های پارچه ای از نظر مدت عمر سازه نیز که حدودا ۲۰ تا ۳۰ سال است، در رده سازه های دائمی قرار خواهند داشت.

سقف پارچه ای کافی شاپ

نمای روبرویی سقف کافی شاپ

سقف پارچه ای کافی شاپ

نمای بالایی سقف کافی شاپ

سقف چادری کافی شاپ

نمای زیرین سقف کافی شاپ

سقف پارچه ای کافی شاپ

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام