احداث سقف چادری پل عابر پیاده

سقف پارچه ای پل عابر جهت وصل کردن دو محل پارکینگ خودروهای سواری و ایستگاه اتوبوس به محل سوار شدن قطار با استفاده از پارچه ی PTFE طراحی و اجرا گردید . هدف از احداث و ساخت سقف چادری خواست کارفرمای پروژه بر دکوراتیو بودن سازه چادری به عنوان المان شهری مناسب و زیبا و همچنین سبکی سازه و نصب سریع سازه پارچه ای بوده است . برای نصب این سقف پارچه ای نیاز به فونداسیون سنگین نبوده است و امکان ایجاد فونداسیون بر روی ساختمان دو طبقه و سقف آن وجود نداشت . از آنجایی که امکان اعمال بار اضافی و جدیدی برای سازه موجود میسر نبود با مشاوره و تصمیم گیری های مسئولین مناسب ترین گزینه برای پوشش پل عابر سازه های چادری بوده است.

 

نصب سقف پارچه ای پل

در سایبان چادری از یک سری کابل های کششی به منظور انتقال بار استفاده شده و توسط تعداد زیادی کابل تیرهای موجود را پایدار نموده و خود کابل های کششی نیز همگی توسط دو ستون فولادی مقاوم نگهداری شده اند. خطوط برق ، آسانسورها و تجهیزات موجود دیگر کار نصب را با مشکلات جدی مواجه می نمود ، اما در نهایت  سایبان پارچه ای طی مدت ۲ ماه طراحی و اجرا گردید. در مشخصات پروژه تعداد ۱۸ سازه چادری با طرح زین اسبی با رنگ سفید و ابعاد ۸*۵ متر و مساحت کلی ۸۰۰ متر مربع نصب گردید.

سقف پارچه ای

سقف پارچه ای

ویژگی ها و مشخصات کلی سایبان چادری

برای جلوگیری از صدمات وارده به سازه های پارچه ای به هنگام بارش برف و نقاط توفانی می بایست طبق مباحث و مقررات ملی ساختمان از مقاطع فولادی با سطح مقطع مناسب استفاده نمود. این پارچه های آلاچیق پارچه ای از جنس پی وی سی و پلی استر در چندین لایه و یک لایه ضد اشعه uv می باشند و در برابر نور خورشید در تابستان های گرم و سرمای زمستان هیچ گونه تغییر رنگ و شکلی نخواهند داشت. نصب سریع ، سبک بودن ، نتوع رنگ ، پیش تنیدگی پارچه ، پوشش سطوح وسیع با سازه سبک و دکوراتیو بودن این سازه های چادری ، آن ها را به یکی از پرکاربردترین سقف های مورد استفاده تبدیل نموده است.

 

سقف پارچه ای

توضیحات کلی پروژه

پل عابر پیاده سری رامپای از روی یک راهروی شلوغ دوگانه در محله مسکونی و تجاری پررونق وانگسا ماجو در شرق کوالالامپور می‌گذرد. این بخشی از توسعه مجدد گسترده‌ منطقه است که آن را به یک شهرک مستقل پر جنب و جوش با مسکن ، مراکز خرید ، مغازه‌ها و ادارات تبدیل کرده است. این پل ۱۱۰ متری یک گذرگاه عابر پیاده امن بین مناطق تجاری اصلی و ایستگاه LRT (قطار سریع سبک) را فراهم می کند.

این پل عابر پیاده یک سازه فولادی با پلانی L شکل است که توسط ستون‌های فولادی ۴ و ۲ شاخه از سطح جاده بالا رفته است. عرشه کف یک سازه فولادی مشبک است که با پوشش ضد لغزش کف پوشیده شده است. نرده و سقف به طور همزمان توسط سیستمی از ساختار لوله‌ ای فلزی باریک که مستقیماً روی عرشه کف قرار می‌گیرد نگه داشته می‌شوند.

 

سقف پارچه ای

هدف از ساخت سایبان چادری پل

این پل مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق می کند ، زیرا یک پیوند مستقیم به یک ایستگاه قطار که در غیر این صورت قطع شده است فراهم می کند. این پل عابران پیاده را که در سطح زمین و از یک ساختار پارکینگ چند طبقه حرکت می کنند به هم متصل می کند. بسیاری از مسافران محلی که در مرکز شهر کار می کنند ، ماشین های خود را در مناطق اطراف پارک می کنند و از روی پل عبور می کنند تا بقیه سفر خود را با LRT بروند.

این طرح ویژگی های پویای محله پر جنب و جوش و شلوغ را از طریق سیستم ساختاری و تکمیل مواد بیان می کند. یک الگوی مثلثی نمادین به طور همگن در سرتاسر ساختار از الگوی کفپوش روی عرشه کف تا نرده ها و پوشش سقف پارچه ای رخ می دهد. روشنایی طنابی شکل LED تعبیه شده روی سازه ، پل را در شب با تغییر حلقه رنگ در طیف های مختلف روشن می کند.

 

سقف پارچه ای

مشخصات فنی استراکچر

پل عابر پیاده یک سازه فولادی مشبک با پلانی L شکل است که توسط ستون های فولادی از سطح جاده بالا رفته است. عرشه کف با لایه نازکی از کف پوش و پوشش ضد لغزش پوشیده شده است. نرده ها و سقف به طور همزمان توسط سیستمی از سازه فلزی مثلثی که مستقیماً روی عرشه کف قرار می گیرد بالا نگه داشته می شوند. یک پارچه تفلون سبک وزن که در لبه ها کشیده شده است سقف بال مانند پویا را در سراسر پل تشکیل می دهد.

عرض این پل ۴٫۶ متر است تا ترافیک زیاد عابران پیاده در ساعات شلوغی صبح و اواخر بعد از ظهر افرادی که به محل کار می روند و از سر کار بازمی گردند را تأمین نماید. ارتفاع آن از سطح جاده ۵٫۴ متر است ؛ ارتفاعی که به وسایل نقلیه سنگین و اضطراری اجازه عبور می دهد.

 

سقف پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

معرفی

کوالالامپور به طور رسمی قلمرو فدرال کوالالامپور بوده که در عامیانه به عنوان KL شناخته می شود. این شهر یک قلمرو فدرال و پایتخت تشریفاتی ، قانونگذاری و قضایی مالزی می باشد. کوالالامپور یکی از شهرهای سریع‌ الرشد در آسیا و بزرگ‌ ترین شهر مالزی است که مساحتی معادل ۲۴۳ کیلومتر مربع دارد و جمعیت سرشماری آن در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۹۸۲۱۱۲ نفر بوده است. این منطقه از نظر جمعیت و توسعه اقتصادی یکی از سریع ترین مناطق شهری در جنوب شرقی آسیا است که در حال رشد می باشد.

این شهر به عنوان مرکز فرهنگی ، مالی و اقتصادی مالزی عمل می کند. همچنین محل استقرار پارلمان مالزی و ایستان نگارا ، محل اقامت رسمی یانگ دی پرتوآگونگ (پادشاه مالزی) است. کوالالامپور اولین بار در حدود سال ۱۸۵۷ میلادی به عنوان شهری در خدمت معادن قلع منطقه توسعه یافت و از سال ۱۸۸۰ تا ۱۹۷۸ به عنوان پایتخت سلانگور تعیین شد. کوالالامپور پایتخت مؤسس فدراسیون مالایا و جانشین آن در مالزی است. این شهر مقر شعبه های اجرایی و قضایی دولت فدرال مالزی باقی ماند تا اینکه در اوایل سال ۱۹۹۹ به پوتراجایا منتقل شدند ؛ با این حال برخی از بخش‌ های نهادهای سیاسی همچنان در کوالالامپور باقی مانده‌اند. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی است که در داخل ایالت سلانگور و در ساحل غربی مرکزی شبه جزیره مالزی قرار دارد.

 

سقف پارچه ای

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

گردشگری و رشد اقتصادی مالزی

از دهه ۱۹۹۰ میلادی این شهر میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی ، سیاسی و فرهنگی بین المللی از جمله بازی های کشورهای مشترک المنافع در سال ۱۹۹۸ و بازی های آسیای جنوب شرقی ۲۰۱۷ بوده است. کوالالامپور در دهه‌ های اخیر توسعه سریعی را پشت سر گذاشته است و بلندترین ساختمان‌ های دوقلوی جهان به نام برج‌ های پتروناس را در خود جای داده است که از آن زمان به نمادی از توسعه مالزی تبدیل شده‌اند. کوالالامپور از طریق سیستم حمل و نقل یکپارچه Klang Valley به خوبی با مناطق شهری مجاور مانند Petaling Jaya در ارتباط است. ساکنان این شهر می توانند از طریق KL Sentral به سایر نقاط مالزی نیز سفر کنند.

کوالالامپور یکی از شهرهای پیشرو در جهان برای گردشگری و خرید است و ششمین شهر پربازدید جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است. این شهر دارای سه مرکز خرید است که جزو ده مرکز خرید بزرگ جهان محسوب می شوند. کوالالامپور از نظر رتبه‌ بندی جهانی زیست‌ پذیری واحد اطلاعات اکونومیست در رتبه ۷۰ در جهان و دومین در آسیای جنوب شرقی و رتبه نهم در ASPAC و دومین در آسیای جنوب شرقی برای مرکز نوآوری فناوری KPMG در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار دارد. این شهر از سوی یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

 

سقف پارچه ای

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام