آلاچیق چادری وارونه کافی شاپ

ضرورت نصب سایبان چادری مدرن به منظور افزایش مشتری رستوران شهر مکزیکو بسیار احساس می شد تا اینکه مسئولان کافی شاپ تصمیم بر ساخت چند آلاچیق پارچه ای در کنار یکدیگر گرفتند.

 

مزیت سایبان چادری رستوران

مزیت نصب تعداد زیادی آلاچیق چادری در کنار هم افزایش جذابیت بصری می باشد و با عبور عابران از مقابل کافی شاپ با دیدن جلوه ی زیبایی از این سازه پارچه ای محیط آرام و دلنشین جهت صرف یک وعده ی غذایی برای آن ها فراهم می شود. گرمای آفتاب در فصول تابستان باعث کاهش مشتری در رستوران گردیده و به تبع آن موجب کاهش سود دهی برای مؤسسان این مجموعه شده بود ؛ اما پس از نصب این آلاچیق های پارچه ای بهم پیوسته نه تنها روند مشتریان در فصول گرم سال کاهشی نشد ، بلکه روند رو به رشدی را نیز تجربه کرد. دلیل این امر جلوگیری از ورود گرمای خورشید به زیر سایبان ها بود که توسط پارچه های کششی سازه چادری صورت می گرفت.

سایبان چادری

نوع پارچه مصرفی در سایبان چادری رستوران

پارچه سازه های چادری از نوع پی وی سی و پلی استر بوده که دارای مقاومت قابل توجه در برابر نور خورشید و سرمای زمستان است. این پارچه ها دارای عرض ۲٫۸ و ۳ متر می باشند که توسط مهندسان سازه چادری طراحی شده و سپس در اندازه های مورد نظر برش خورده و آماده جوش HF یا پرس به یکدیگر می شوند و شکل دلخواه و مورد نظر سقف پارچه ای بدست می آید.

ساخت تعداد زیادی سایبان چادری در کنار یکدیگر ، یک ایده منطقی با توجه به گرم بودن هوا و خنک کردن فضای کافی شاپ به شمار می آید ؛ چرا که میزان سایه اندازی را بیشتر می کند. نوع پارچه با توجه به کاربری ، مساحت فضای مورد نظر و نیز شرایط اقلیمی منطقه می تواند متفاوت باشد و در اندازه ها و ضخامت های مختلف قابل عرضه است. هر چه مساحت بیشتر و شرایط جوی نامساعد باشد ، بایستی از پارچه های با ضخامت و وزن بالا استفاده نمود.

سایبان چادری

مساحت تحت پوشش این آلاچیق مدرن ۸۰۰ متر مربع بوده که در مدت ۲ ماه اجرا گردیده و ارتفاع سایبان چادری نیز برابر با ۱۲ متر می باشد. جهت هدایت آب های سطحی ناشی از بارش باران ، ستون های میانی سازه وظیفه انتقال آب باران را به سیستم فاضلاب محلی بر عهده دارند. از آنجایی که آببندی این نوع فضاها در فصول مختلف سال بخصوص در هنگام بارش های باران و برف از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به همین علت قبل از کشش پارچه با استفاده از قطعات و اتصالات خاصی عمل ایزولاسیون سازه را انجام می دهند که با تحت کشش قرار دادن و فیکس شدن پارچه سقفی کاملاً آببند را شاهد خواهیم بود.

 

سایبان چادری

ساختارهای مخروطی معکوس PVDF

ساختارهای کششی مخروطی معکوس عمدتاً از پارچه های مشتق شده از پارچه های روکش شده / کششی PVC ساخته شده اند. استفاده از پارچه کششی به آن ها دوام ، کشش ، استحکام ، مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و همچنین ظرافت می بخشد. بسته به مواد مورد استفاده می تواند برخی از ویژگی های منحصر به فرد را نیز شامل شود. شکل خاص این نوع از سایبان های پارچه ای هارمونی بسیار خوبی را با فضای بیرونی کافی شاپ ها و رستوران ها دارد ، به همین دلیل گزینه ای ایده آل و مطلوب برای این قبیل فضاها محسوب می شوند. این فرم از سازه های غشایی در طرح های مختلفی قابل اجراست که از جمله ی آن ها می توان به طرح تترا وارونه ، طرح نیلوفری ، طرح لاله و.. اشاره کرد.

 

تفاوت بین ساختمان های با متریال سنتی و سازه های کششی مدرن

سازه های کششی معمولاً از مصالح کمتری نسبت به ساختمان های پارچه ای کششی استفاده می کنند که منجر به ساختار بسیار سبک تر آن ها می شود. در حالی که می توان از آن ها برای ایجاد کل ساختمان ها استفاده کرد ، سازه های کششی برای کارهای طراحی پیچیده یا ویژگی های محوطه سازی رایج تر هستند.

سازه های کششی معمولاً از پارچه هایی با رنگ روشن برای کاهش گرمای جذب شده استفاده می کنند. آن ها از مقدار بسیار کمی از مصالح برای دهانه های بزرگ بهره می برند. این سازه ها تهویه طبیعی را با استفاده از اثر Venturi امکان پذیر نموده و فضایی روشن را در زیر سایبان با نور طبیعی روز فراهم می کنند.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – مکزیک

مکزیک با نام رسمی ایالات متحده مکزیک ، کشوری در بخش جنوبی آمریکای شمالی است. از شمال با ایالات متحده هم مرز است. در جنوب و غرب نیز توسط اقیانوس آرام ، در جنوب شرقی توسط گواتمالا ، بلیز و دریای کارائیب و در شرق توسط خلیج مکزیک همسایه است. مکزیک ۱,۹۷۲,۵۵۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد که آن را سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت می کند. مکزیک پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی و یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر PPP است که ایالات متحده بزرگ ترین شریک اقتصادی آن است. این کشور توسط چندین تحلیلگر به عنوان یک قدرت در حال ظهور شناخته شده است.

مکزیک از نظر تعداد سایت های میراث جهانی یونسکو رتبه اول در قاره آمریکا و هفتمین در جهان را دارد. این کشور همچنین یکی از ۱۷ کشور مگا تنوع در جهان است که در رتبه پنجم تنوع زیستی طبیعی قرار دارد. میراث فرهنگی و بیولوژیکی غنی مکزیک و همچنین آب و هوا و جغرافیای متنوع ، آن را به یک مقصد گردشگری اصلی تبدیل کرده است. تا سال ۲۰۱۸ میلادی این کشور با ۳۹ میلیون گردشگر بین المللی ، ششمین کشور پربازدید در جهان بود. با این تعاریفی که عرض شد حتماً پی برده اید که نقش سازه های چادری و استفاده از المان های معماری مشابه تا چه حد می تواند به جذب گردشگر و به تبع آن رشد اقتصادی این کشور منجر شود.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک است. مرکز شهر بر روی ویرانه‌ های تنوچتیتلان پایتخت آزتک‌ها ساخته شده است و بعداً پایتخت اسپانیای جدید شد که بخش زیادی از آمریکای شمالی را شامل می‌شد. این شهر در قرن بیستم به سرعت رشد کرد و امروزه بزرگ ترین شهر آمریکای شمالی و بزرگترین شهر اسپانیایی زبان جهان با ۸٫۹ میلیون نفر در شهر و بیش از ۲۰ میلیون نفر در منطقه شهری است.

منطقه شهری بزرگ مکزیکو سیتی یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان در آمریکای شمالی است که بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی ، ۲۰٫۱ میلیون نفر در منطقه شهری زندگی می کنند. این دریاچه در دره مکزیک واقع شده و تقریباً شبیه بیضی به ابعاد ۶۰ کیلومتر در ۴۰ کیلومتر است که بخش‌های زیادی از آن بر بستر خشک دریاچه تککوکو ساخته شده و از سه طرف توسط کوه‌ های بلند و آتشفشان‌ هایی مانند آجوسکو احاطه شده است.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام