سایبان چادری آمفی تئاتر کازینیا

جهت پوشش سقف آمفی تئاتری در کشور لهستان از یک سایبان چادری استفاده شده است. این سازه چادری در منطقه ای به نام کازیمیرز دارای قدمت تاریخی می باشد و از دو قسمت جدا از هم یکی سالن اصلی آمفی تئاتر که از یک سایبان پارچه ای ثابت و برای قسمت جایگاه تماشاگران از سقف چادری متحرک بهره گرفته شده است . مساحت تحت پوشش سقف متحرک ۲۸۰۰ متر مربع و سازه پارچه ای ثابت ۱۶۰۰ متر مربع می باشد قسمت سایبان پارچه ای متحرک درفصل تابستان به علت عدم تحمل بار ناشی از برف کاربرد دارد ؛ در صورتی که قسمت سایبان چادری ثابت می تواند برف ۱۷۰ کیلوگرم در هر متر مربع را تحمل نماید که این خود از مزیت های سازه چادری ثابت نسبت به متحرک می باشد.

سایبان چادری

طراحی و محاسبات فنی سایبان چادری

در طراحی سازه مورد نظر کابل های کششی با دهانه ای به طول ۵۰ و ۳۰ متر برای جایگاه تماشاچیان و قسمت ثابت می باشد. از ستون ها و قاب فلزی جهت پایداری با بهره گیری از استرندهای کششی متعادل کننده برای ایستایی سقف متحرک استفاده شده است و در هنگام زمستان مکانی برای جمع آوری پارچه در نظر گرفته شده است .

سایبان چادری

برای طراحی محاسبه سازه ای سقف پارچه ای از طرح استادیوم ها الهام گرفته شده بود و در محل اتصال کابل ها با ستون ها از مفصل هایی که به طور آزادانه چرخش انجام می‌ دهند برای تغییر مکان در راستای افق کمک گرفته اند. در بخش سازه های پارچه ای متحرک از یک سیستم هیدرولیک و موتور کشنده که وظیفه پیش تنیدگی و کشش کابل ها را جهت باز و بسته نمودن آن در فصول مختلف بر عهده دارد که این سیستم نوعی سیستم کنترل اتوماتیک به شمار می رود و تمامی فرایندها را از لحظه باز شدن تا بسته شدن تحت کنترل خود دارد.

سایبان چادری

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

لهستان

لهستان با نام رسمی جمهوری لهستان ، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور به ۱۶ استان اداری به نام voivodeship تقسیم شده است که مساحتی معادل ۳۱۳,۹۳۱ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. لهستان ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کشور پرجمعیت عضو اتحادیه اروپا است. ورشو پایتخت و بزرگ ترین کلان شهر این کشور است. سایر شهرهای بزرگ آن عبارتند از کراکوف ، گدانسک ، وروتسواو ، کاتوویتس ، لودز ، پوزنان ، شچین و لوبلین.

 

اقلیم

لهستان آب و هوای انتقالی معتدلی دارد و قلمرو آن از دشت اروپای مرکزی عبور می کند و از دریای بالتیک در شمال تا کوه های سودتن و کارپات در جنوب امتداد دارد. طولانی ترین رودخانه لهستان ویستولا است و بلندترین نقطه لهستان کوه ریسی است که در رشته کوه تاترا در کارپات ها واقع شده است. این کشور از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه ، از شرق با بلاروس و اوکراین ، از جنوب با اسلواکی و جمهوری چک و از غرب با آلمان همسایه است. این کشور همچنین با دانمارک و سوئد مرزهای دریایی مشترک دارد.

 

پیدایش لهستان

تاریخ فعالیت انسان در خاک لهستان به قرن بیستم بر می گردد. ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد این منطقه از نظر فرهنگی متنوع در اواخر دوران باستان محل سکونت لهستانی‌ های قبیله‌ای شد که نام لهستان را در اوایل قرون وسطی نامگذاری کردند. تأسیس دولت در سال ۹۶۶ میلادی مصادف با یک حاکم بت پرست لهستانی بود که تحت نظارت کلیسای روم به مسیحیت گروید. پادشاهی لهستان در سال ۱۰۲۵ میلادی ظهور کرد و در سال ۱۵۶۹ میلادی ارتباط دیرینه خود را با لیتوانی مستحکم نمود و به این ترتیب مشترک المنافع لهستان – لیتوانی را تشکیل دادند. این منطقه یکی از قدرت های بزرگ اروپا در آن زمان بود ، با یک سیستم سیاسی منحصر به فرد لیبرال که اولین قانون اساسی مدرن اروپا را در سال ۱۷۹۱ میلادی تصویب کرد.

 

استقلال و رشد اقتصادی

با گذر از عصر طلایی پر رونق لهستان ، این کشور در پایان قرن ۱۸ میلادی توسط کشورهای همسایه تقسیم شد و در سال ۱۹۱۸ میلادی به عنوان دومین جمهوری لهستان استقلال خود را به دست آورد. در سپتامبر ۱۹۳۹ ، تهاجم آلمان و اتحاد جماهیر شوروی به لهستان ، آغاز جنگ جهانی دوم بود که منجر به هولوکاست و میلیون ها تلفات لهستانی شد. جمهوری خلق لهستان به عنوان عضوی از بلوک کمونیست در جنگ سرد جهانی ، یکی از امضاکنندگان مؤسس پیمان ورشو بود. از طریق ظهور و کمک های جنبش همبستگی ، دولت کمونیستی منحل شد و لهستان دوباره خود را به عنوان یک کشور دموکراتیک در سال ۱۹۸۹ میلادی به جهان شناساند.

 

سیستم قانون گذاری

لهستان یک جمهوری پارلمانی است و قوه مقننه دو مجلسی آن شامل سجم و سنا است. این یک بازار توسعه یافته و یک اقتصاد با درآمد بالا است. لهستان که یک قدرت متوسط در نظر گرفته می شود ، ششمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی (اسمی) و پنجمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی (PPP) را دارد. این استاندارد زندگی ، ایمنی و آزادی اقتصادی بسیار بالا و همچنین آموزش دانشگاهی رایگان و سیستم مراقبت بهداشتی همگانی را فراهم می کند. این کشور دارای ۱۷ سایت میراث جهانی یونسکو است که ۱۵ مورد آن فرهنگی است. لهستان یکی از کشورهای بنیانگذار سازمان ملل متحد و همچنین عضو سازمان تجارت جهانی ، ناتو و اتحادیه اروپا (از جمله منطقه شنگن) است.

 

سایبان چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

معرفی کازیمیرز

کازیمیرز ناحیه ای تاریخی در کراکوف و شهر قدیمی کراکوف لهستان است. کازیمیرز از زمان پیدایش در قرن چهاردهم تا اوایل قرن نوزدهم یک شهر مستقل و سلطنتی از تاج پادشاهی لهستان بشمار می رفته که در جنوب شهر قدیمی کراکوف قرار داشته و توسط شاخه‌ای از رودخانه ویستولا از آن جدا شده بود. برای قرن‌ های متمادی ، کازیمیرز مکانی بود که فرهنگ‌ های قومی لهستانی و یهودی در آن همزیستی و آمیختگی بسیار خوبی داشتند. قسمت شمال شرقی این ناحیه از نظر تاریخی یهودی نشین بوده است. در سال ۱۹۴۱ میلادی ، یهودیان کراکوف به اجبار توسط نیروهای اشغالگر آلمانی به محله یهودی نشین کراکوف در آن سوی رودخانه در پودگورزه منتقل شدند و بیشتر آن ها از جنگ جان سالم به در نبردند. امروزه کازیمیرز یکی از جاذبه های گردشگری مهم کراکوف و مرکز مهم حیات فرهنگی شهر است.

 

تاریخ اولیه

سه سکونتگاه در اوایل قرون وسطی در جزیره ای که کازیمیرز را تعریف می کند شناخته شده است. مهم ترین آنها عبادتگاه اسلاوهای بت پرست پیش از مسیحیت در Skałka در انتهای غربی و بالادست جزیره بود. این مکان با حوض مقدس خود بعداً در قرن یازدهم به کلیسای سنت مایکل فرشته مسیحی تبدیل شد و مکان افسانه ای شهادت سنت استانیسلاو بود. در ۲۷ مارس ۱۳۳۵ میلادی ، پادشاه کازیمیر سوم لهستان (کازیمیرز ویلکی) دو حومه غربی کراکوف را به عنوان شهر جدیدی به نام او یعنی کازیمیرز اعلام کرد. اندکی پس از آن در سال ۱۳۴۰ ، باوول نیز به آن اضافه شد و مرزهای شهر جدید مانند کل جزیره شد.

پادشاه کازیمیر طبق قانون ماگدبورگ امتیاز مکان کازیمیریا را به خود اعطا نمود و در سال ۱۳۶۲ میلادی دستور ساخت دیوارهای دفاعی را صادر کرد. او بخش مرکزی تازه‌ ساخت‌ه شده را عمدتاً با بورگرها سکونت داد ، با قطعه‌ ای که برای نظم آگوستینی در کنار اسکالکا در نظر گرفته شده بود. او همچنین کار بر روی یک پردیس برای آکادمی کراکوف که در سال ۱۳۶۴ میلادی تأسیس کرد را آغاز نمود ، اما پادشاه کازیمیر در سال ۱۳۷۰ میلادی درگذشت و پردیس هرگز تکمیل نشد.

شاید مهم‌ترین ویژگی کازیمیرز قرون وسطی ، Pons Regalis تنها پل اصلی و دائمی بر روی ویستولا برای چندین قرن باشد. این پل کراکوف را از طریق کازیمیرز به معدن نمک Wieliczka و مسیر تجاری سودآور مجارستان متصل می کرد. آخرین پل در این مکان در سال ۱۸۸۰ میلادی برچیده شد ؛ زمانی که پر کردن بستر رودخانه قدیمی ویستولا تحت مدیریت شهردار Mikołaj Zyblikiewicz باعث منسوخ شدن آن گردید.

 

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام