سازه چادری – آلاچیق پارچه ای وارونه

سازه غشایی ( آلاچیق پارچه ای وارونه ) در یکی از پارک های نیوزلند برنده جایزه مؤسسه OFPANZ  شد. این سازه پارچه ای خاص با مساحتی در حدود ۵۰۰ متر مربع  ، به عنوان یکی از زیباترین سازه های چادری نمادین محسوب می گردد. بر خلاف حالت متعارف سازه ها به جای راس  وجود قعر در مرکزیت سازه جذابیتی خاص به آن بخشیده است.

سازه غشایی

طرح های خاص

استفاده از پارچه کششی شفاف و در عین حال مقاوم در برابر رطوبت و خصوصاً تابش نور خورشید و توانایی فیلتراسیون اشعه uv ، از خصوصیات بارز پارچه ای با روکش پی وی سی در این سازه بوده است. با توجه به قرارگیری قعر در مرکزیت هر قسمت این سازه ، رعایت مسئله آببندی در این سازه چادری بسیار حائز اهمیت بوده است. توجه به نحوه دفع آب های ناشی از بارش باران و انتقال آن با استفاده از المان اصلی نگهدارنده سازه ، نکته مهم و اساسی در این خصوص می باشد.

سازه غشایی

ویژگی های سایبان چادری

این سازه چادری زیبا با توجه به تحمل بار فوق العاده و شیب عکس نسبت به حالت معمول توانایی تحمل بار ناشی از انباشت برف را نیز به نحوی مطلوب دارا می باشد. نکته قابل توجه در سازه های این چنینی تبعاً با توجه به شکل های خاص آن ، ایجاد یک زیبایی بصری و جلب توجه رهگذران و تکمیل المان های مصنوعی محوطه ها می باشد. این موضوع کمک شایانی به معماران می کند تا با بهره گیری از انعطاف پذیری این سازه ها ، طرح هایی فوق العاده زیبا در خصوص پلان های معماری خود ارائه دهند.

 

سازه غشایی

جزئیات سازه ای

عملکرد سازه ای این سازه به این شکل است که بارهای اصلی با کمک کابلها از ستونهای حاشیه به ستونهای اصلی مرکزی منتق می گردد. در نتیجه بارهای وارده به نحوی مطلوب در سراسر پارچه پخش می گردد.پارچه های مورد استفاده با توجه به قابلیت باربری ، خود نقش سازه را نیز بر عهده دارند.

 

سازه غشایی

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

معرفی نیوزیلند

نیوزلند کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است. از دو خشکی اصلی – جزیره شمالی و جزیره جنوبی و همین طور بیش از ۷۰۰ جزیره کوچکتر تشکیل شده است. نیوزیلند ششمین کشور جزیره ای بزرگ از نظر مساحت است و در شرق استرالیا در سراسر دریای تاسمان و جنوب جزایر کالدونیای جدید ، فیجی و تونگا قرار دارد. توپوگرافی متنوع و قله های بلند و سر به فلک کشیده از جمله آلپ جنوبی ، مدیون بالا آمدن زمین ساختی و فوران های آتشفشانی است. پایتخت نیوزلند ولینگتون و پرجمعیت ترین شهر آن اوکلند می باشد.

 

اشغال کشور توسط بریتانیا

جزایر نیوزلند آخرین سرزمین بزرگ قابل سکونت بودند که توسط انسان ها بعنوان محلی برای سکونت بشری انتخاب و استفاده شده اند. بین سال‌ های ۱۲۸۰ تا ۱۳۵۰ میلادی ، پلینزی‌ ها شروع به سکونت در جزایر کردند و سپس فرهنگ متمایز مائوری را توسعه دادند. در سال ۱۶۴۲ میلادی ، کاشف هلندی آن آبل تاسمان ، اولین اروپایی بود که نیوزلند را دیده و ثبت نمود. در سال ۱۸۴۰ نمایندگان بریتانیا و رؤسای مائوری معاهده Waitangi را امضا کردند که در نسخه انگلیسی آن حاکمیت بریتانیا بر جزایر را اعلام می کرد. در یک سال بعد از امضای این معاهده ، نیوزیلند مستعمره امپراتوری بریتانیا شد. متعاقباً یک سری درگیری بین دولت استعماری و قبایل مائوری منجر به بیگانگی و مصادره مقادیر زیادی از زمین های مائوری گردید.

 

استقلال نیوزیلند

نیوزلند در سال ۱۹۰۷ میلادی به یک سلطه تبدیل شد. این کشور در سال ۱۹۴۷ استقلال کامل قانونی را به دست آورده و یک پادشاه را به عنوان رئیس دولت معرفی نمود. امروزه اکثریت جمعیت ۵٫۱ میلیون نفری نیوزلند از نژاد اروپایی هستند. مائوری های بومی بزرگ ترین اقلیت هستند و پس از آن ها نیز آسیایی ها و جزایر اقیانوس آرام قرار دارند. با انعکاس این موضوع ، فرهنگ نیوزلند عمدتاً از مائوری ها و مهاجران اولیه بریتانیا گرفته شده است. با گسترش اخیر فرهنگ ناشی از افزایش مهاجرت ، زبان های رسمی انگلیسی ، مائوری و زبان اشاره نیوزیلندی هستند که بعنوان زبان مورد استفاده و رایج این کشور مطرح می باشد ، اما گویش محلی انگلیسی غالب است.

 

دموکراسی و رشد اقتصادی نیوزیلند سازه غشایی

این کشور توسعه یافته اولین کشوری بود که حداقل دستمزد را معرفی کرده و همچنین اولین کشوری بود که به زنان حق رأی داد. با این حال این کشور سطوح قابل توجهی از نابرابری را حفظ می‌کند و دارای تفاوت‌های ساختاری بین جمعیت مائوری و اروپایی می باشد. نیوزلند در طول دهه ۱۹۸۰ میلادی دستخوش تغییرات اقتصادی بزرگی شد که آن را از یک اقتصاد حمایت‌گرا به یک اقتصاد آزاد شده با تجارت آزاد تبدیل نمود. بخش خدمات بر اقتصاد ملی تسلط دارد و پس از آن بخش صنعتی و کشاورزی قرار دارند. گردشگری بین المللی نیز منبع درآمد قابل توجهی است.

 

تقسیم قدرت در نیوزیلند

در سطح ملی قدرت قانونگذاری به پارلمان منتخب و تک مجلسی واگذار می شود ، در حالی که قدرت سیاسی اجرایی توسط کابینه به رهبری نخست وزیر کریس هیپکینز اعمال می گردد. چارلز سوم پادشاه این کشور بوده و توسط فرماندار کل نمایندگی می شود. علاوه بر این نیوزلند به ۱۱ شورای منطقه ای و ۶۷ مقام منطقه ای برای اهداف دولت محلی سازماندهی شده است. قلمرو نیوزلند همچنین شامل توکلائو (یک قلمرو وابسته) می باشد. نیوزلند عضو سازمان ملل متحد ، مشترک المنافع ملل متحد ، ANZUS ، UKUSA ، OECD ، ASEAN Plus Six ، همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه ، جامعه اقیانوس آرام و مجمع جزایر اقیانوس آرام است.

 

سازه غشایی

مؤسسه OFPANZ

در ابتدای این مقاله اشاره به نام مؤسسه OFPANZ نمودیم. شاید برایتان سؤال باشد که این مرجع کجاست و یا اینکه کارش چیست. برای رسیدن به جواب این سؤالات با ما همراه باشید.

انجمن محصولات پارچه ای در فضای باز نیوزلند (OFPANZ) یک انجمن بین المللی برای اعضاء آن می باشد. این مأسسه متعهد به ترویج ، توسعه و حفاظت از منافع تولید ، تجارت و بازاریابی همه محصولات پارچه ای در فضای باز با کیفیت استثنایی و استانداردهای شناخته شده چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی است. سازندگان ، مجریان ، طراحان و مهندسان با همکاری و هماهنگی یکدیگر برای ترویج استفاده از سازه های کششی ، سایبان های چادری و انواع سازه های پارچه ای همکاری می کنند.

اعضای این مؤسسه بزرگ شامل سازندگان ، عمده فروشان و نصاب سایبان های چادری و محصولات مرتبط با سایبان ، تولیدکنندگان برزنت و روکش کامیون ، برزنت و روکش کشاورزی ، روکش زمین های ورزشی ، برزنت سالن های بدنسازی و بطور کلی تأمین کنندگان ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان پارچه برای صنعت تولیدهای نساجی صنعتی می باشد.

 

سازه غشایی

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام