سایبان نمادین

مبلمان شهری

سازه چادری نمادین ، کاربری مشخصی دارد. این نوع سایبان ها عموماً در فضاهای عمومی همچون پارک ها ، ابتدای شهرها ، میادین بزرگ و.. بعنوان المان شهری طراحی و اجرا می گردند. از این نوع سایبان ها بعنوان بناهای یادبود در مراکز مذهبی نیز استفاده می نمایند. از جمله طرح هایی که در بین سازه های چادری برای این قبیل اماکن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می توان به آلاچیق طرح لاله ، آلاچیق طرح تترا وارونه ، آلاچیق طرح هگزا ، آلاچیق طرح اُکتا ، سازه چادری طرح شاهین ، طرح کایت ، طرح پاگودا و.. اشاره نمود.

 

سازه چادری نمادین

کاربرد سازه چادری

استفاده از سازه های چادری نوین با هدف تعریف فضایی خاص مانند فضای بازی کودکان ، فستیوال ها ، نمایشگاه ها ، اماکن باستانی و.. بسیار پرکاربرد می باشند. استفاده از طرح های متنوع با توجه به خاصیت شکل پذیری بالا در سازه های پارچه ای و رنگ های مختلف در سازه های چادری دست طراح را در تعریف و طراحی فضاهای معماری باز می گذارد. از همین رو در پیرسون پارک نیویورک از این خاصیت سازه های پارچه ای برای ایجاد سایبان چادری در یکی از اماکن عمومی استفاده شده است.

 

سازه چادری نمادین

موارد مصرف سازه پارچه ای

این سقف پارچه ای را می توان بعنوان یک سازه چادری نمادین نیز مورد بررسی قرار داد. از دیگر موارد مصرف سقف پارچه ای فوق می توان به محافظت استفاده کنندگان و کاربران از این فضای عمومی در مقابل تابش شدید نور خورشید و بارش های باران و برف اشاره نمود. با توجه به لایه ی مخصوصی که کمپانی سازنده در رویه ی بیرونی پارچه سازه چادری قرار داده ، کاربرانش را در برابر کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش محافظت نموده و به همین سبب منجر به جلوگیری از هر گونه آسیب ها و سرطان های پوستی می شود. از آنجایی که این پارچه دارای خاصیت کشسانی می باشد ، می توان گفت که دربرابر بارهای وارده بر سقف چادری بسیار مقاوم است.

 

سازه چادری نمادین

استراکچر فلزی

فرم ویژه و سه بعدی سازه های چادری از این دست ، با استفاده از کابل های کششی بسیار پر مقاومت و بازوهای حمایت کننده از آن که طبق چیدمان و نقشه خاص قرار می گیرند تأمین می شود. در سازه های چادری  هم استراکچر فلزی و هم خود سازه پارچه ای طبق همان بارگذاری و استانداردهایی طراحی می شوند که سایر ساختمان های متداول و رایج نیز طراحی می شوند. بنابراین این سازه چادری همانند تمام سازه های رایج توانایی مقابله با بارهایی شامل بار برف ، باد ، زلزله و غیره را نیز خواهد داشت.

نوع متریال مورد استفاده در ساخت سازه

در ساخت این استراکچر فلزی از پروفیل هایی با ورق ST37 بهره برده اند. از نمونه ورق های سیاه پر کاربرد در صنعت ، ورق سیاه ST37 است. این نوع ورق در صنایع مختلف به خصوص در ساخت و ساز و صنعت خودروسازی دارای کاربردهای گسترده ای است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده تا ورق ST37 به عنوان ورقی پرکاربرد شناخته شود ، مقاومت بالای آن در برابر شکنندگی است ؛ عاملی که سبب شده تا این نوع ورق برای تولید بسیاری از محصولات ، اولویت اول باشد.

ورق سیاه با شماره ST37 دارای استحکامی بالا است. این ورق در دسته ی ورق های کم کربن است و همین عامل باعث شده تا خاصیت جوش پذیری بالایی داشته باشد. با همه ی ویژگی ها و مزایایی که درمورد این نوع ورق ها گفته شد ، حتماٌ دلیل استفاده از آن را در ساخت سازه های چادری دریافته اید.

 

سازه چادری نمادین

زمان ساخت – مساحت – پارچه

طراحی و ساخت سازه پارچه ای فوق در مدت هشت هفته انجام شد و زمانی که سازه چادری تولید شده به کارگاه منتقل گشت ، در کمتر از یک هفته کلیه ی مراحل نصب آن انجام گردید. سقف چادری مذکور مساحتی بالغ بر ۷۵ متر مربع را تحت پوشش خود قرار داده و با توجه به طول عمر در نظر گرفته شده برای این سازه در طراحی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال بوده است ، یک سایبان چادری دائم به حساب می آید. پارچه ی مورد استفاده در این سایبان غشایی از نوع FERRARI 902s بوده است . طراحی سازه چادری یاد شده طوری انجام شده که قابلیت جابجایی را نیز داشته باشد.

لازم به ذکر است که کمپانی سرج فراری فرانسه ، برترین تولیدکننده ی پارچه های سازه چادری در جهان است و با کیفیت ترین پارچه های غشایی را تولید می نماید. در کشور عزیز ما ایران نیز از پارچه های این کمپانی فرانسوی در پروژه های خاص استفاده می گردد ؛ دلیل آن هم قیمت بسیار بالای آن در مقایسه با سایر پارچه های موجود در بازار است.

سازه چادری نمادین

نمای کلی از سازه چادری نمادین شهر نیویورک

سازه چادری نمادین

محل اجرای پروژه – پارک پیرسون

این پارک ساحلی محبوب دارای یک زمین بازی با فواره های آبپاش بلند ، آلاچیق چادری و فضای سبز برای پیک نیک ، اسکله برای ماهیگیری و همین طور نیمکت هایی برای استراحت و لذت بردن از مناظر وسیع ، پل تاپان زی ، فانوس دریایی اسلیپی هالو و دورنمایی از کلان شهر نیویورک است. پارک پیرسون بخشی از رودخانه وستچستر است که مسیر پیاده‌ روی آسفالت‌ شده حدود یک مایل در امتداد اسکله امتداد دارد.

این مکان تفریحی زیبا از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است. این پارک همچنین میزبان سرگرمی ها و رویدادهای مختلف فرهنگی ، هنری و ورزشی نیز می باشد. به طور متوسط حدود ۱۴ دقیقه طول می کشد تا بتوانید کل مسیر این پارک را بصورت پیاده طی نمایید. این منطقه بسیار محبوب برای دوچرخه سواری جاده ای ، دویدن و پیاده روی بسیار مناسب است. پیاده‌ روی دلپذیر در کنار رودخانه با چشم‌ اندازهای دیدنی پل ، رودخانه و وزش نسیم خنک گویی شما را به بهشتی زیبا می برد.

 

سازه چادری نمادین

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام