سازه پارچه ای با فرم آلاچیق

سازه چادری در شکل آلاچیق چادری جزو متعارف ترین نوع و پرکاربردترین نوع سازه های غشایی محسوب می گردند. سکوهای تماشاگران خصوصاً در قسمت ویژه ، نیاز مبرمی به داشتن یک پوشش و سقف دارد تا محیط امن و دور از تابش نور خورشید و بارش نزولات جوی ایجاد نماید.

 

سازه چادری

درباره پروژه

در یکی از ورزشگاه های فوتبال در کشور اسپانیا ، جهت ایجاد پوشش در جایگاه تماشگران و در قسمت سازه اصلی از سقفی با چادر کششی استفاده شده است. پایه اصلی هر کدام از آلاچیق های چادری یک ستون بلند بوده که پارچه ها در رأس و در قسمت یک چهارم ارتفاع ستون ها نصب گردیده اند. برای مهار این ستون های اصلی از کابل هایی که رئوس ستون ها را به بدنه اصلی استادیوم متصل کرده استفاده شده است.

چیدمان آلاچیق ها به این صورت بوده که دو خیمه بزرگ در دو طرف قرار داشته و از سه آلاچیق چادری با ابعاد برابر در بین خیمه ها استفاده شده است.

 

سازه چادری

طرح های مورد استفاده در ورزشگاه اسپانیا

کارفرمای پروژه به منظور دستیابی به چند مدل سایبان مدرن که بتواند فضای ورزشگاه را بطور کلی تحت تأثیر زیبایی خود قرار داده و معماری آن را دگرگون نماید ، از یک شرکت متخصص در زمینه طراحی و تولید سازه های غشایی دعوت کرد تا با بررسی شرایط فعلی و موجود ، طرح هایی را به ایشان پیشنهاد دهد. کارشناسان این شرکت پس از بازدید و بعمل آوردن بررسی های فنی از پروژه ، چند مدل آلاچیق پارچه ای را پیشنهاد دادند که درنهایت دو مدل از آن ها مورد توجه و تأیید کارفرما قرار گرفت.

لازم به ذکر است مجموعه آلاچیق های استفاده شده در این مجموعه ورزشی دارای کاربری های متفاوت نسبت به هم بوده و در مجموع مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰ متر مربع را تحت پوشش خود قرار داده اند.

 

خیمه چادری

طرح اول خیمه چادری بود که بنا به درخواست کارفرما بصورت سفارشی طراحی گردید. از این طرح بعنوان سایبان جایگاه تماشاگران استفاده شده و فرم آن به شکل چندقله است. خیمه های چادری جزو دسته بندی آلاچیق ها محسوب می شوند و در فضاهایی که وسعت زیادی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه پارچه ای بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سایبان پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد.

از این طرح عموماً در فضاهایی همچون رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها ، غرفه های فرهنگی هنری ، ورزشگاه ها و.. استفاده می گردد.

 

آلاچیق طرح سالن

دومین طرحی که مورد پسند و تأیید کارفرما قرار گرفت آلاچیق چادری طرح سالن بود. این فرم زیبا به جهت پوشش کاربری ها و فضاهای جانبی جایگاه تماشاچیان مورد استفاده قرار گرفته است. طراح سازه و معماری با ارتفاع دادن به قله آلاچیق چادری سعی بر آن داشته تا بتواند تناسبی بین فرم ظاهری خیمه چادری جایگاه با این کاربری ها ایجاد نماید. از مهمترین مزایای طرح سالن می توان به بسته و محصور بودن کامل محیط پوشیده شده و عدم تبادل گرما و سرما با محیط بیرونی اشاره نمود.

این فرم از آلاچیق های پارچه ای به دلیل ایزوله کردن سقف می تواند در کاهش مصرف انرژی کمک شایانی نماید. این فرم از سقف های چادری جهت استفاده در تالارها ، سالن های همایش ، رستوران ها و کافی شاپ ها ، نمایشگاه ها و زمین های بازی و هر فضایی که نیاز به پوشش کامل و ایزوله بودن داشته باشد بکار می رود. کلیه ی آب های سطحی ناشی از بارندگی ها بر روی این نوع سقف از طریق گاترهایی که در دور تا دور سازه نصب شده به ناودانی ها منتقل می شود و پس از آن نیز به سمت سیستم فاضلاب شهری هدایت می گردد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه های مورد استفاده در این سازه کششی از جنس پلی استر با روکش دوطرفه ی پی وی سی بوده که باعث افزایش مقاومت و عمر این سقف در برابر عوامل محیطی  می گردد. این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر به شکل تار و پودی تولید می شوند. برای محافظت ۱۰۰ درصدی تماشاچیان دربرابر تابش و اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش ، کمپانی سازنده یک لایه ی ویژه در رویه ی بیرونی پارچه قرار داده است که به آن Anti UV می گویند ؛ این لایه از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی در افراد جلوگیری می نماید.

سازه چادری

آلاچیق های چادری متحدالشکل

ارتفاع هر یک از آلاچیق ها با توجه به موقعیت قرارگیری متفاوت بوده و این موضوع سبب جذابیت این مجموعه همسان از سایبان چادری هم شکل می گردد. کابل هایی که در مهار ستون های خیمه ها مورد استفاده قرار گرفته است ، حس سازه های فضایی را در ذهن بیننده تداعی می کند و به لحاظ سازه ای نیز تعادل ، کنترل و انتقال نیروهای وارده بر پارچه را به راحتی به فونداسیون های مربوطه منتقل کرده و در نتیجه شرایط مطلوبی را به این لحاظ ایجاد نموده است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

اسپانیا کشوری است که عمدتاً در جنوب غربی اروپا واقع شده است و بخش‌ هایی از قلمرو آن در اقیانوس اطلس و در سراسر دریای مدیترانه قرار دارد. قلمرو آن همچنین شامل جزایر قناری در اقیانوس اطلس ، جزایر بالئاریک در دریای مدیترانه و شهرهای خودمختار سئوتا و ملیلا در آفریقا است. سرزمین اصلی این کشور از شمال با فرانسه ، آندورا و خلیج بیسکای همسایه است. در شرق و جنوب توسط دریای مدیترانه و جبل الطارق و از غرب توسط پرتغال و اقیانوس اطلس احاطه شده است. این کشور بزرگ‌ ترین کشور اروپای جنوبی و دومین کشور بزرگ و چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا مادرید است. سایر مناطق اصلی و مهم شهری عبارتند از بارسلونا ، والنسیا ، ساراگوسا ، سویا ، مالاگا ، مورسیا ، پالما د مایورکا، لاس پالماس د گرن کاناریا و بیلبائو.

سایبان چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام