سایبان چادری چندگانه با کاربری آلاچیق

سازه چادری چند لایه استقاده شده در یکی از شهر های مالزی (Miri) ، به عنوان یکی از سازه های پارچه ای چندگانه دیدنی دنیا بشمار می رود. لایه فوقانی دارای پارچه ای با حفره هایی جهت حرکت هوا بین لایه ها بوده و برای اجرای آن از کابل های کششی داخلی استفاده شده است ؛ اما لایه زیرین این سازه کششی زیبا جهت ایزولاسیون و پوشش مناسب برای نزولات جوی به صورت یکپارچه بوده ، به نحوی که در کد ارتفاعی پایین و نزدیک به فضای استفاده مراجعین سقفی ایمن را در برابر بارش باران و برف فراهم می آورد. البته ذکر این نکته ضروری است که لایه زیرین بیشتر متمایل به حاشیه ها بوده تا ضمن کنترل بارش ها از ورزش باد به داخل جلوگیری به عمل آورد.

سازه چادری در مالزی

سازه چادری

سایبان پارچه ای ایمن

جهت مهار این آلاچیق چادری زیبا در حاشیه از کابل های کششی در چندین راستای مختلف استفاده شده تا علاوه بر ایجاد کشش در پارچه ، از حرکت های جانبی سازه در برابر وزش بادهای شدید و بارهای وارده بر سطح به صورت نامتقارن جلوگیری به عمل آورده و یک آلاچیق ایمن و مطلوب را ایجاد نماید.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه فلزی این سایبان پارچه ای از مقاطع فولادی لوله با سطح مقطع های متفاوت بهره برده اند. این پروفیل های فولادی توسط استرندهای کششی مخصوصی رئوس پارچه ها را به سمت خود کشیده و سبب جلوگیری از بروز چروک در سطح پارچه می شوند که همین موضوع مقاومت سایبان چادری را دربرابر بارهای وارده همچون بار باد و برف تا حد قابل توجهی بالا می برد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه بکار گرفته شده در این سازه همانند اکثر سازه های غشایی ، آلاچیق های پارچه ای و سایبان های چادری از نوع پلی استر با لایه دو طرفه پی وی سی بوده که مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت ، سرما و گرمای شدید دارد. از دیگر قابلیت های مورد توجه و شاخص جنس پارچه می توان به خاصیت anti uv آن اشاره کرد  ؛ خاصیتی که باعث بهبود کیفیت استفاده از آن می گردد ، به نحوی که با قرار گرفتن در زیر آلاچیق در اوج تابش خورشید ، هیچ گونه نگرانی بابت آفتاب سوختگی وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است از این گونه ترکیب های چند لایه در انواع مختلف سازه های پارچه ای اعم از سایبان و آلاچیق و حتی سان شید ها می توان بهره برد.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه –  بخش اول

مالزی کشوری در آسیای جنوب شرقی است. سلطنت مشروطه فدرال آن متشکل از سیزده ایالت و سه قلمرو فدرال است که توسط دریای چین جنوبی به دو منطقه تقسیم می شود : مالزی شبه جزیره و مالزی شرقی بورنئو. شبه جزیره مالزی دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند و مرزهای دریایی با سنگاپور ، ویتنام و اندونزی است. مالزی شرقی با برونئی و اندونزی مرزهای زمینی و دریایی و همچنین با فیلیپین و ویتنام مرز دریایی دارد.

کوالالامپور پایتخت ملی آن بزرگ ترین شهر کشور و مقر قوه مقننه دولت فدرال است. پوتراجایا مرکز اداری است که مقر هر دو قوه مجریه (کابینه ، وزارتخانه ها و آژانس های فدرال) و شعبه قضایی دولت فدرال را نمایندگی می کند. مالزی با بیش از ۳۳ میلیون نفر جمعیت ، چهل و پنجمین کشور پرجمعیت جهان است. جنوبی ترین نقطه قاره اوراسیا تانجونگ پیای است. مالزی که در مناطق استوایی واقع شده ، یکی از ۱۷ کشور بسیار متنوع با زیستگاه گونه های بومی متعدد است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه –  بخش دوم

مالزی چند قومیتی و چند فرهنگی است که تأثیر بسزایی در سیاست آن دارد. حدود نیمی از جمعیت این کشور از نظر قومیتی مالایی هستند و اقلیت هایی از چینی ها ، هندی ها و مردم بومی دارند. زبان رسمی این کشور مالایی مالزیایی است که فرم استاندارد زبان مالایی است. انگلیسی همچنان یک زبان دوم فعال است. در حالی که قانون اساسی اسلام را به عنوان دین رسمی کشور به رسمیت می شناسد ، آزادی مذهب را به غیر مسلمانان اعطا می کند.

دولت بر اساس نظام پارلمانی وست مینستر و نظام حقوقی بر اساس قانون عرفی استوار است. رئیس دولت یک پادشاه منتخب است که هر پنج سال یکبار از میان نه سلطان ایالت انتخاب می شود. رئیس دولت نخست وزیر است.

پس از استقلال ، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور تقریباً ۵۰ سال با نرخ متوسط ۶٫۵ درصد در سال رشد کرد. اقتصاد این کشور به طور سنتی از منابع طبیعی آن تغذیه می‌شود ، اما در بخش‌های علمی ، گردشگری ، بازرگانی و گردشگری پزشکی در حال گسترش است. مالزی دارای یک اقتصاد بازار تازه صنعتی است که در رتبه سوم در آسیای جنوب شرقی و سی و ششمین در جهان قرار دارد. مالزی یکی از اعضای مؤسس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه ، انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا ، کشورهای مشترک المنافع ، اجلاس سران آسیای شرقی ، جنبش غیرمتعهدها و سازمان همکاری های اسلامی است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه –  بخش سوم

میری (Miri) یک شهر ساحلی در شمال شرقی ساراواک مالزی واقع در نزدیکی مرز برونئی در جزیره بورنئو است. میری دومین شهر بزرگ در ساراواک است. میری دروازه اصلی توریستی به مکان مشهور جهانی میراث جهانی یونسکو یعنی پارک ملی Gunung Mulu است. پارک ملی Loagan Bunut ، پارک ملی لمبیر هیلز ، پارک ملی نیا و پارک ملی مرجانی میری سیبوتی از دیگر نقاط دیدنی این شهر هستند. پارک ملی Gunung Mulu با اتاق ساراواک بزرگ ترین غار شناخته شده در جهان از نظر مساحت است و یکی از مقاصد اکوتوریسم مورد علاقه در میری باقی مانده است. میری همچنین زادگاه صنعت نفت مالزی است. از دیگر صنایع عمده این شهر می توان به چوب ، نخل روغنی و گردشگری اشاره کرد.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام