سازه غشایی در کاربری سیستم های حمل و نقل

سازه های چادری در فرم های مختلفی قابل طرحی و عرضه هستند. تنوع در طرح و قابیلت انعطاف پذیری بالای این گونه از سازه های جدید ، به عنوان مهم ترین نقطه قوت سازه های پارچه ای محسوب می گردند ، به گونه ای که شما می توانید از این سازه ها در هر جایی ، با هر نوع کاربری و با هر ابعاد و مساحتی به راحتی استفاده نمایید. تنوع بالا در رنگ بندی پارچه و نیز طرح های این سایبان های غشایی ، یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای این نوع سازه هاست.

 

سازه چادری

درباره پروژه – نمایشگاه یوکوهاما ، ژاپن

در شهر یوکوهاما در ژاپن ، چهار دروازه به عنوان سمبل نمایشگاهی شناخته می شوند. خطوط راه آهن ، تله کابین و اتوبوس دریایی که از خلیج عبور می کند. این دروازه ها برای کاربری های مختلف سیستم های حمل و نقلی در سال ۱۹۸۹ میلادی ساخته شده اند. ابعاد هر ایستگاه متناسب با پیش بینی مراجعه کنندگان احتمالی در نظر گرفته شد. دروازه ساکوراگی دارای ابعاد ۵۰ در ۳۰ متر ، دروازه تاکاشیما دارای ابعاد ۵۰ در ۳۰ متر ، دروازه گاندولا دارای ابعاد ۳۰ در ۳۰ متر و دروازه kd دارای ابعاد ۱۵ در ۱۵ متر می باشند. این دروزاه ها با توجه به برج های بلند مورد استفاده در ساخت کاملاً از هم مجزا و از دور قابل تشخیص هستند.

 

سازه چادری

دید بصری سایبان های پارچه ای نمایشگاه

در اطراف ورودی های هر دروازه ، امکانات خدماتی زیادی ترتیب داده شده بود. دروازه ها به ترتیب برای ایجاد صحنه های مختلف که به راحتی قابل شناسایی باشند طراحی شده اند. این دروازه ها به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند از راه دور نیز برای عموم مردم قابل تشخیص باشند. نورپردازی به گونه ای بود که از راه دور بتوان از آن ها بعنوان برج های راهنما جهت بازدیدکنندگان بهره جست و از طرفی نیز وقتی مراجعه کنندگان به نزدیکی این برج ها برسند ، جزئیات آن ها ابرهای شناوری را بر فراز ورودی ها و خروجی های این دروازه ها برای آن ها به نمایش بگذارد.

 

سازه چادری

طراحی پیچیده استراکچر

از آنجایی که این نمایشگاه تا اواخر عصر باز بود ، دروازه ها به گونه ای طراحی شدند که ورودی های نمایشگاه حتی در تاریکی شب نیز برای عموم قابل تشخیص باشد ، به گونه ای که تازه واردان آن ها را به شکل ابرهای درخشان عظیم در میان ردیف های نور می دیدند. ساختار کابلی پیش تنیده سازه های غشایی به طور ایده آل تصویر مورد نظر را بیان می کرد ، به همین دلیل و به سبب قابلیت ساخت آن با استفاده از اجزای رایج برای دروازه‌ها در اندازه‌های مختلف ، بهترین گزینه را داشت.

سبک آزاد انتخاب شده توسط کابل های پیش تنیده ساخته شده است. چنین سبکی با انواع تعلیق یا رام متفاوت است. این تیرهای خاص از وترهای بالایی و پایینی با اعضای مورب متصل کننده تشکیل شده اند که از تغییر شکل سازه جلوگیری می کنند. تیرها به طور متناوب قرار می گیرند. با چسباندن مواد غشایی به آکوردهای فوقانی و بالای قطب ها ، پوشش مناطق عظیمی تا ۵۰ متر امکان پذیر شده است.

 

سازه چادری

فرم مورد انتظار طراح

دروازه ها نه تنها به عنوان ورودی و خروجی برای بازدیدکنندگان عمل می کردند ، بلکه به عنوان گذرگاه های ارتباطی به فضاهای جشنواره و به دنیای خارج نیز شناخته می شدند. طراح آرزو داشت که دروازه‌ ها به بازدیدکنندگان کمک کنند تا تجربه ورود با توقعات فراوان خود را با هیجان به نمایشگاه آورده و بعداً با آن رضایت طولانی مدت و هیجان پس از آن خارج شوند. در حالی که با امکانات فردگرایانه اطراف هماهنگ است ، دروازه ها با موفقیت کامل و به فرمی متحد الشکل نصب شده اند.

سازه چادری

سازه غشایی ، سقفی انعطاف پذیر

لازم به ذکر است این دروازه ها برای کاربری های جداگانه ای طراحی و اجرا شده اند. نکته قابل تأمل در پوشش سقف این دروازه ها ، استفاده از طرح های سازه غشایی به فرم سایبان چادری بوده است. همانطور که قبلا اشاره شد ، قابلیت انعطاف پذیری این نوع پوشش سقف کمک شایانی به طراحان کرده تا با هر شکل و منحنی و اتصالی که مد نظرشان بوده توانسته اند از طرح های متنوع سازه پارچه ای استفاده کنند.

سازه چادری

پارچه مصرفی

همانند اکثر سایبان های پارچه ای ، پارچه مورد استفاده در این آلاچیق چادری عظیم ، از نوع پلی استر پیش تنیده با روکش پی وی سی و مقاوم در برابر رطوبت می باشد. این پارچه ها با درهم تنیدن الیاف پلی استر تولید می شوند و به دلیل خاصیت کشسانی خود می توانند دربرابر کلیه ی بارهای وارده بر سازه همچون بار باد و برف مقاومت خوبی را از خود نشان دهند. وزن واحد هر متر مربع از این نوع پارچه ، ۱۲۵۰ گرم می باشد و از این حیث به عنوان یک سازه سبک محسوب می گردد.

این پارچه ها دارای خاصیت ضد قارچ و کپک نیز می باشند و از این حیث یک مزیت و برتری ویژه در تناسب با سایر متریال ساختمانی موجود در بازار دارا هستند.

 

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه فلزی این مجموعه سایبان های چادری ، از انواع پروفیل های فولادی ضد زنگ در ابعاد مختلف استفاده شده است. این سازه دارای تیرهای قوسی شکل است که ستون های بیشماری را به شکل عمودی و تنها با اتصال پیچیده ی استرندهای کششی در این حجم عظیم نگه داشته است که در نوع خود بی نظیر است.

 

سازه چادری

کاربرد سایبان های پارچه ای

علاوه بر کاربری و ایجاد پوشش مناسب دروازه ها ، سایبان چادری مورد استفاده زیبایی ظاهری خاصی به مجموعه بخشیده است. این سازه ها نه تنها سایه ای خنک و مطلوب را برای مراجعه کنندگان به ارمغان می آورند ، بلکه بعنوان نمادی مدرن به خوانایی گیت های ورودی کمک می نمایند.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام