سایبان چادری

سازه چادری با دارا بودن خواصی دکوراتیو در مکان های تاریخی و فرهنگی ، ساختمان های بزرگ، مجتمع های مسکونی ، ورودی شهرها و.. بعنوان سایبان ورودی بسیار رایج است. این امر علاوه بر تشکیل یک سقف پارچه ای ، می تواند بعنوان مبلمان شهری نیز زیبایی بصری خوبی را ایجاد نماید.

 

سازه چادری

سایبان چادری در پاکستان

از آنجایی که سایبان پارچه ای اجرا شده در اسلام آباد پاکستان برای اولین بار در این کشور ساخته می شد ، از این رو مورد توجه بسیاری از مهندسین و معماران و همین طور مردم آن کشور قرار گرفت ؛ به همین جهت طراحی و ساخت سازه های چادری بعدی نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

سازه چادری

مسخصات فنی سازه غشایی

سایبان چادری یاد شده با ابعاد ۳۵*۲۰ متر می باشد که مساحتی بالغ بر ۷۰۰ مترمربع را پوشش می دهد. پارچه آن از نوع پلی استر است که از روکش PVC در دو طرف آن بهره برده اند. وزن این پارچه در هر مترمربع ۱۰۵۰ گرم است که مقاومتی بین ۱۱ تا ۱۲ تن در هر متر عرض پارچه را داراست. کمپانی سازنده برای محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران از یک لایه ی ویژه در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده تا بتواند کلیه ی اشعه های مضر خورشید را دفع نموده و بدین ترتیب از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی برای عموم مردم جلوگیری نماید. این لایه به Anti UV مشهور است.

 

سازه چادری

چالش ساخت سازه پارچه ای

چالش بزرگی که در ساخت این سازه وجود داشت ، خم نمودن پروفیل های لوله ای آن با قطر ۲۰۰ و ضخامت ۶ میلی متر بود که به همین منظور دستگاه نورد پروفیل برای همین پروژه توسط تیم اجرایی ساخته شد. همه ی اتصالات این سازه در کارخانه ساخته و سپس توسط جرثقیل در محل های مشخص شده جاگذاری و نصب گردید و درنهایت پارچه آن بر روی سازه تعبیه شد. با توجه به عدم وجود کابل های پیرامونی و به منظور جلوگیری از افتادگی و شل شدن پارچه ، از آرک هایی در بین استراکچر فلزی استفاده نموده اند تا بتواند هم پیش تنیدگی را در این سایبان ایجاد نماید و هم شکلی زیبا به این سازه ببخشد.

 

سازه چادری

هدف ساخت سایبان ورودی

هدف از ساخت این سایبان پارچه ای ، علاوه بر ایجاد یک المان و سازه نمادین ، حفاظت استفاده کنندگان در مقابل تابش نور مضر آفتاب و نیز بارندگی ها بوده است. بطور کلی سایبان های پارچه ی می توانند عموم مردم را دربرابر شرایط مختلف اقلیمی و آب و هوایی نظیر بارش های باران و برف تگرگ و نیز وزش بادهای شدید درامان نگه دارند. از آنجایی که طراحان و سازندگان این سازه طول عمر مفید آن را ۲۰ سال درنظر گرفته اند ، می توان این سقف چادری را در رسته سازه های چادری دائمی قرار داد.

سازه چادری

نمایی زیبا از سایبان ورودی

سازه چادری

ساخت استراکچر

در ساخت سازه ی این سایبان چادری از پروفیل های فولادی لوله با مقطع ۲۰۰ و قطر ۶ میلی متر بهره برده اند. این پروفیل ها از ورق هایی موسوم به ST37 تولید شده اند. ورق سیاه ST37 دارای مزایایی از جمله سبک بودن ورق ، کیفیت خوب محصول ، قیمت خوب و منصفانه ورق ، خاصیت جوشکاری ، جوش پذیری و مکانیکی بالا ، خاصیت شکل پذیری خوب ، قدرت کششی و تحمل فشار زیاد و.. می باشد. ورق ST37 در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی ، تولید مقاطع فولادی مانند نبشی ، پروفیل ، میلگرد ، تیرآهن و.. کاربردهای بسیاری دارد.

سازه چادری

نمایی از قسمت زیرین سایبان پارچه ای

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

همان طور که می دانید اسلام آباد پایتخت کشور پاکستان در همسایگی ایران عزیز ماست. این شهر به عنوان یک شهر برنامه ریزی شده در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده است و جایگزین راولپندی به عنوان پایتخت ملی پاکستان گردید. این شهر به دلیل استانداردهای بالای زندگی ، ایمنی ، پاکیزگی و سرسبزی فراوان ، قابل توجه بوده است. معمار یونانی Constantinos Apostolou Doxiadis طرح جامع اسلام آباد را توسعه داد و آن را به هشت منطقه تقسیم بندی نمود ؛ بخش اداری ، دیپلماتیک ، مناطق مسکونی ، بخش های آموزشی و صنعتی ، مناطق تجاری و همچنین مناطق روستایی و سبز که توسط شرکت کلانشهر اسلام آباد با حمایت سازمان توسعه سرمایه اداره می شود.

 

اسلام آباد و استفاده از معماری در ساختار شهری

معماری اسلام آباد تلفیقی از مدرنیته و سنت های قدیمی اسلامی و منطقه ای است. برج سعودی – پاک نمونه ای از ادغام معماری مدرن با سبک های سنتی است. عمارت بژ رنگ با کاشی های آبی و به سبک اسلامی تزئین شده است و یکی از بلندترین ساختمان های اسلام آباد می باشد. از دیگر نمونه‌ های معماری اسلامی و مدرن در هم تنیده می‌توان به بنای یادبود پاکستان و مسجد فیصل اشاره کرد. نقاشی های دیواری داخل گلبرگ های بزرگ بنای یادبود پاکستان بر اساس معماری اسلامی است.

مسجد شاه فیصل تلفیقی از معماری معاصر با یک نمازخانه بزرگ مثلثی شکل سنتی و چهار مناره است که توسط ودات دالوکای ، معمار ترک طراحی شده و با کمک مالی ارائه شده توسط ملک فیصل عربستان سعودی ساخته شده است. معماری مسجد فیصل کمی غیرعادی است ؛ زیرا فاقد ساختار گنبدی می باشد. طراحی این مسجد ترکیبی از سنت های معماری عربی ، ترکی و مغول است. قنطورس نیز نمونه ای از معماری مدرن در حال ساخت در اسلام آباد می باشد.

از دیگر سازه های مدرنی که پس از آن مابقی مهندسین معمار و سازه در این شهر و کشور ادامه دهنده ی آن شدند ، همین سایبان چادری بود که برای ورودی یک شهرک صنعتی در اسلام آباد طراحی و نصب شده است.

سازه چادری

فراهم نمودن پیش تنیدگی موردنیاز در سایبان با استفاده از قاب های فولادی آرک شکل

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام