آلاچیق چادری آمفی تئاتر

سقف چادری آمفی تئاتر به کار رفته در ساختمان مارکی ها در بروکسل بلژیک که در سال ۱۹۸۹ میلادی بنا شد یک ساختمان اداری با کیفیت مناسب است. حیاط داخلی آن شامل یک آمفی تئاتر روباز به همراه ردیف های صندلی برای تماشاچیان و گالری هایی در پیرامون آن می باشد. این فضا به منظور برپایی نمایشگاه های محلی و رخدادهای فرهنگی بومی منطقه در نظر گرفته شده بود. به منظور پوشش سقف این آمفی تئاتر از یک سایبان چادری تشکیل شده از ۵ فرم پیوسته آلاچیق چادری که در ارتفاع اولین سقف این ساختمان اداری اجرا شده است بهره برده اند.

MARKIE_BRUSSE_STROME_THEATR_PD02

توضیحات فنی سقف چادری آمفی تئاتر

فرم این آلاچیق چادری آمفی تئاتر از شکل فضای داخلی این حیاط پیروی می کند. پایداری این سقف چادری توسط کابل های کششی متصل به نقاط رأس این ۵ سازه پارچه ای و کابل های پیرامونی تأمین شده است. این کابل های کششی نقاط رأس سازه های چادری را به ساختمان های مجاور متصل نموده است. خطوط برش و اتصال قطعات سایبان چادری نمایی بسیار زیبا از زیر این سازه چادری به وجود آورده است. خاصیت عبور نور بالا در سازه های غشایی موجب ایجاد فضایی زنده و مناسب برای اجرای نمایش های هنری و موسیقی را ایجاد می نماید.

MARKIE_BRUSSE_STROME_THEATR_PD18

اهداف سقف چادری آمفی تئاتر

از اهداف ساخت این خیمه چادری می توان به جلوگیری از بارش برف و باران و اطمینان از امنیت برگزاری گردهمایی های اینچنینی اشاره کرد. انگیزه های اقتصادی از دیگر مشوق های ساخت این سازه پارچه ای بوده است تا با کاهش مصرف انرژی به منظور تأمین روشنایی و کاهش هزینه های نگهداری و نظافت موجب صرفه جویی اقتصادی گردد. پارچه مورد استفاده در سازه های چادری دارای خاصیت خود تمیز شوندگی هستند و معمولاً الودگی ها بر روی آن تاثیر نمی گذارد و به راحتی و بدون مواد شوینده پاک می شوند ، به همین علت استفاده از سازه چادری در این پروژه به سقف های شیشه ای ترجیح داده شده است.

 

توضیحات تکمیلی سقف چادری آمفی تئاتر

مساحت تحت پوشش این سقف چادری برابر با ۷۳۶ متر مربع با طول ۳۶ متر و عرض ۲۵ متر می باشد. با توجه به سبکی سازه های چادری امکان جابجایی و برچیدن آن به راحتی و در کمترین زمان ممکن وجود دارد که این مزیت یکی از امتیازات ویژه سازه چادری می باشد که در سایر سیستم های رایج ساختمانی شامل ساختمان های با اسکلت فلزی و یا بتنی و حتی سقف های سبک شیشه ای و چوبی وجود ندارد. پارچه مورد استفاده در این پروژه از نوع PTFE و با وزن ۱۲۵۰ گرم در هر مترمربع از مساحت آن بوده است. مدت زمان بهره برداری از این سازه پارچه ای نیز در زمان طراحی برابر با ۱۵ تا ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

 

سقف چادری آمفی تئاتر

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام