سازه پارچه ای سمبلیک

سازه چادری با کاربری ایجاد طرح های سمبلیک معماری از بیست سال پیش مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفت. در یکی از نمایشگاه های برگزار شده در کشور هلند و در سال ۲۰۰۲ میلادی جهت ایجاد یک نماد ، تصمیم به اجرای یک المان به شکل پروانه با بال های باز گرفته شد. لذا از یکی از شرکت های تولید کننده سازه پارچه ای دعوت به عمل آمد تا این سمبل را توسط سازه کششی طراحی و اجرا نماید.

سازه چادری

طراحی معماری و استراکچر

این سازه غشایی در دو بخش طراحی و اجرا گردید. یکی از قسمت ها بدنه پروانه بود که توسط ۱۲ قوس فولادی با قطرهای متغیر از محل سر تا دم پروانه تولید شد. قطر کوچک ترین قسمت آن ۱٫۵ متر و قطر بزرگ ترین آن نیز ۱۲ متر بود. جهت گرد به نظر رسیدن قسمت سر پروانه ، قوس آخرین دهانه با زاویه ۴۵ درجه ساخته و نصب شد. قسمت بعدی آن نیز مربوط به بال های پروانه به شکل متقارن بود که در دو طرف بدنه آن توسط المان های فولادی با زوایای متغیر و سایزهای مختلف اجرا گردید.

سازه چادری

تطبیق با طبیعت

جهت پوشش المان های فلزی از پارچه پلی استر با روکش پی وی سی استفاده گردید. در قسمت بال این پروانه از آلاچیق چادری وارونه استفاده شده است. مهار این سازه ها در قسمت های مختلف توسط کابل های رشته ای با مقاومت کششی بالا استفاده شده است. این کابل ها جهت ایجاد یک سطح غشایی صاف و بدون چروک بکار گرفته شدند. هر بال دارای طولی برابر با ۶۰ متر بوده که در بالاترین نقطه خود دارای ارتفاعی در حدود ۸ متر از سطح زمین می باشد. کل مساحت آلاچیق پوشاننده حدود ۱۴۰۰ متر مربع بوده است.

سازه چادری نمادین

سازه چادری

توضیحات تکمیلی

نکته قابل توجه  در این سازه پارچه ای عدم اتصال المان سازه اصلی بدنه و بال هاست. این موضوع سبب کاهش وزن کل سازه شده است. جهت هدایت آب های حاصل از نزولات جوی از پایین ترین قسمت بال ها استفاده شده است. نکته مهم دیگر در مورد نوع پارچه است. نوع پارچه به شکل مشبک بوده که قابلیت عبور نور و رساندن آن به گیاهان زیرین را داشته است.

سازه چادری نمادین

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام