سازه پارچه ای با فرم آرک قوسی

سازه چادری به کار رفته در یکی از استخر های بزرگ کشور آلمان و در مجاورت رودخانه راین ، به عنوان یکی از طرح های منحصر به فرد سازه پارچه ای  با کاربری سقف استخر محسوب می گردد. سایبان چادری این استخر که دارای سه قسمت اصلی می باشد توسط بالشتک هایی از جنس ETFE پوشانده شده است. از خصوصیات بارز  این بالشتک ها ، قابلیت بالای عبور نور طبیعی  بوده به نحوی باعث ایجاد چشم انداز زیبایی از آسمان می گردد.

 

سازه چادری

کاربری های متنوع سقف چادری در استخر

این استخر همان طور که گفته شد دارای سه بخش اصلی شامل مجموعه استخر شنا ، مجموعه ورزش و سرگرمی و همچنین مجموعه سونا و جکوزی می باشد که همگی در زیر این سایبان شفاف قرار گرفته اند. به دلیل آببندی و ایزوله بودن این سقف غشایی ، کاربران و مالکین اسنخر به هیچ عنوان نگران هدر رفت انرژی و یا نفوذ بارش های باران و برف و همین طور وزش بادهای شدید نخواهند بود و از آسمان آبی زیبا در زیر آب نهایت لذت را می برند!

سازه چادری

سایبان چادری با فرم امواج و مسیل روخانه

فرم کلی این سایبان چادری بر روی استخر مذکور به نحوی است که تداعی کننده مسیل رودخانه راین بوده و جذابیت بصری فوق العاده ای را ایجاد نموده است. طول این سایبان پارچه ای در حدود ۱۱۰ متر بوده و جهت نصب بالشتک های آن از خرپاهایی به فرم لانه زنبوری استفاده کرده اند. فرم کلی این سازه چادری از فرم آرک قوسی تبعیت می کند. قوس های بکار رفته در آن به نحوی اجرا شده است که در بحث زهکشی آب های سطحی کمک شایانی می نماید.

سازه چادری

استراکچر

در ساخت سازه ی این سقف چادری از متریال مختلفی بهره برده اند. در استراکچر اصلی که نقش تعیین کننده ای دارد ، از تیرهای لانه زنبوری استفاده شده و خرپاها در دو طرف سقف بصورت طولی نصب گردیده اند. عمود بر این تیرهای اصلی ، تیرهایی فرعی که نقش رابط را برعهده دارند به تیرهای لانه زنبوری جوش شده است. پارچه ها نیز به همین تیرها فیکس شده اند. سایز تیرها ۱۶۸ میلی متر بوده و برای کنترل و جلوگیری از چروک پارچه ها نیز ای تیرک هایی با قطر ۱۱۲ میلی متر بهره برده اند. این تیرها توسط استرندهای کششی بصورت طولی مهار شده اند.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده با توجه به روکش های ویژه ، توانایی تحمل هوای شرجی و رطوبت بالا را دارد و به همین دلیل باعث افزایش طول عمر این سایبان چادری می گردد. این سازه پارچه ای با توجه به طول عمر بالایی که برای آن پیش بینی کرده اند به عنوان یک سایبان دائمی محسوب می شود. پارچه های ETFE در دسته بندی پارچه های شفاف و نیمه شفاف سازه های غشایی قرار می گیرند. با توجه به نوع الیاف و مواد بکار رفته در این پارچه ها ، عبور نور از آن ها به راحتی صورت گرفته ، بدون آنکه هیچ نوع اشعه ی مضری را از خورشید به زیر سقف پارچه ای منتقل نمایند. با وجود این نوع پارچه ، گرمای آفتاب نیز به زیر سایبان نفوذ نکرده و سایه ای مطبوع را شاهد خواهید بود.

 

سازه چادری

مقاوم دربرابر شرایط اقلیمی

علاوه بر محافظتی که این سقف در برابر نزولات جوی و تابش نور خورشید فراهم می آرود ، جاذبه بصری و قابلیت دید به  آسمان و فضای اطراف نیز به عنوان یک مزیت برای این مجموعه از سازه غشایی محسوب می گردد. این پارچه ها اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش را از خود عبور نداده و بدین صورت مانع از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی در کاربران خود می گردد. با توجه به آنکه طراحی این سازه ها بر اساس بار باد و برف صورت می گیرد ، این سقف ها مقاوت بالایی را دربرابر شرایط مختلف جوی از خود نشان می دهند.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

راین یکی از رودهای بزرگ اروپاست. این رودخانه در کانتون سوئیس و در جنوب شرقی آلپ سوئیس آغاز می شود. این رودخانه بخشی از مرزهای سوئیس – لیختن اشتاین ، سوئیس – اتریش و سوئیس – آلمان بشمار می رود. پس از آن رود راین قسمت اعظم مرز فرانسه و آلمان را مشخص می کند و پس از آن نیز در جهتی عمدتاً شمالی از طریق راینلند آلمان می گذرد. سرانجام در آلمان رود راین به سمتی عمدتاً غربی تبدیل می شود و به هلند و در نهایت دریای شمال می ریزد.

 

شرایط بحرانی راین در آینده

کمیسیون بین‌المللی هیدرولوژی حوضه راین (CHR) و EUWID ادعا می‌کنند که رودخانه ممکن است طی ۳۰ تا ۸۰ سال آینده ، در نتیجه بحران آب و هوایی ، کاهش شدید حجم را تجربه کرده و یا حتی به طور کامل خشک شود. راین دومین رودخانه طولانی در اروپای مرکزی و غربی (پس از دانوب)می باشد. رود راین و دانوب بخش اعظم مرز داخلی امپراتوری روم را تشکیل می‌دادند و راین از آن روزها یک آبراه حیاتی قابل کشتیرانی بوده که تجارت و کالا را به اعماق سرزمین ها می‌برد. قلعه ها و دفاع های مختلف ساخته شده در امتداد آن گواه برجستگی آن به عنوان یک آبراه در امپراتوری مقدس روم است. از جمله بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای رود راین می توان به کلن ، روتردام ، دوسلدورف ، دویسبورگ ، استراسبورگ ، آرنهم و بازل اشاره کرد.

 

ریشه نام رودخانه راین

نام رودخانه راین از کلمه سلتیک “renos” گرفته شده است که به معنای “جریان خروشان” است. راین یک آبراه مهم است. تا ۸۸۳ کیلومتر (۵۴۹ مایل) می تواند توسط کشتی ها استفاده شود و قایق ها نیز می توانند با استفاده از کانال راین – مین – دانوب به دریای سیاه بروند. بسیاری از کالاها نیز از طریق رود راین حمل می شود و دره راین نیز یک منطقه مهم تولید شراب است. راین دارای ۵۰ گونه ماهی می باشد. رود راین یکی از طولانی ترین و مهم ترین رودهای اروپاست.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام