سازه چادری – سقف های خرپایی

سازه چادری در ترکیب با سقف های خرپایی ، به عنوان طرح های جذاب در این زمینه محسوب می گردد. سیستم های خرپایی با توجه به المان های طراحی غالبا بصورت طره ای و در دهانه های بزرگ قابلیت اجرایی دارند. این گونه سقف ها در اماکن عمومی و جاهایی که نیاز به وجود دهانه های بزرگ و بدون ستون هست بیشتر ملموس و قابل توجه می باشد.

در کشور ترکمنستان و در یک استادیوم فوتبال، جهت ایجاد پوشش امن برای جایگاه تماشاگران ، از یک سیستم ترکیبی خرپایی –سازه پارچه ای استفاده شده است. خرپای مذکور توسط یک سری قوس میانی به همدیگر متصل شده اند.

با توجه به اینکه وجود خرپای سقفی کمک شایانی در ایجاد کشش در سایبان چادری می نماید ،جهت ایجاد پیش تنیدگی در پارچه از کابل های کششی در حاشیه پارچه استفاده شده است.سایبان چادری در سقف مذکور در مساحتی در حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع طراحی و اجرا شده است.پارچه مورد استفاده از مارک FERRARI  و با وزن واحد ۱۲۵۰ گرم در هر متر بوده و با توجه به جنس روکش که از پی وی سی فشرده است ، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و کشش در بلند مدت از خود نشان میدهد.

سقف های پارچه ای پیش تنیده

در سازه های چادری ، استفاده از پارچه های متعارف پلی استر زمانی که دهانه و ابعاد کوچک باشد ، نیازی به پیش تنیدگی در پارچه نبوده و پارچه  با توجه به وجود کشش های ایجاد شده توسط المان های اتصالی اعم از پلیت های پارچه و سیم بکسل ها ، به راحتی می توانند بارهای باد و برف و حتی نیروهای ثقلی را تحمل می نماید.

اما در مورد سطح بزرگ با توجه به گستره تنش های وارد شده به پارچه ، وجود پیش تنیدگی جهت کنترل جا به جایی ها بسیار ضروری می باشد.

لازم به ذکر است که علاوه بر ایجاد پوشش مناسب در سقف ، زیبایی خاصی نیز به این ورزشگاه افزوده شده است .

سازه چادری

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام