سقف چادری عظیم

سازه چادری با توجه به قابلیت طراحی منعطف خود ، ابعاد و مساحت بسیار زیادی را نیز می تواند تحت پوشش قرار دهد. سازه اصلی ( استراکچر) نیز رابطه مستقیمی با ابعاد کل آن دارد ؛ به نحوی که هر چقدر اندازه و ابعاد بزرگتری جهت پوشش مد نظر باشد ، به همان اندازه نیز بایستی از اسکلت پیچیده تری برای تأمین باربری متناسب با طرح بهره برد. در برخی موارد جهت افزایش ظرفیت باربری حتی گاهی نیاز به استفاده از استراکچرهای ترکیبی مثل خرپا و یا حتی سازه فضا کار می باشد.

سازه چادری

درباره پروژه

پایانه مسافربری Denver با استفاده از سازه غشایی بسیار بزرگ و ترکیب استفاده از خرپا و قوس ، ماهیت جالبی را برای این فضای پر تردد در مرکزیت شهر ایجاد کرده است. مدرن سازی و رویکرد همگام بودن با تکنولوژی ، به همراه ایجاد سقفی جهت حفاظت در برابر نزولات جوی به عنوان اصلی ترین هدف سازندگان این سازه عظیم بوده است. توجه به المان های جدید معماری در ایجاد منظری دلنشین در طراحی مبلمان شهری ، باعث تحول علم معماری و گسترش بیش از پیش این موضوع در جوامع مدرنیته کنونی می گردد.

لازم به ذکر است در این سازه توجه اصلی به ایجاد پوشش در قسمت توقف مسافران در دو طرف سکوها شده و برای ایجاد طرحی منحصر به فرد در قسمت میانی بدون وجود گنبد و رأس ، یک قوس بزرگ با ترکیب خرپا اتصال بین دو طرف سکو ها را ایجاد نموده است. چنین المانی به نوعی به عنوان نوعی ورودی برای وسیله نقیله محسوب می گردد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

نوع پارچه به کار رفته در این سازه کششی از نوع پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی و با یک لایه محافظ در برابر اشعه مضر uv بوده که از این نظر هم شرایط مطلوب و سایبان امنی را برای توقف مسافران در این محل ایجاد می نماید.

سازه چادری ایستگاه قطار دنور در آمریکا

سازه چادری

شاهکار معماری شهری

ایستگاه تاریخی اتحادیه دنور یک شاهکار هنرهای زیبا است که در حاشیه منطقه تجاری مرکزی شهر واقع شده است. SOM مأمور شد تا این ایستگاه را به یک مرکز حمل و نقل منطقه ای بزرگ گسترش داده و تبدیل نماید. برای انجام این کار ، این شرکت ۲۰ هکتار از محوطه های ریلی سابق را به یک منطقه حمل و نقل شهری تبدیل نمود که راه آهن سبک ، قطار شهری و بین شهری ، مسیرهای دوچرخه و اتوبوس و مسیرهای عابر پیاده را به یک مرکز بین وجهی بصری هماهنگ می کند.

نقطه کانونی در میان این عناصر جدید ، سالن قطار در فضای باز است که به عنوان وسیله ای کارآمد و رسماً گویا برای پناه دادن به خطوط راه آهن متعدد در نظر گرفته شده است. سیستم ساختاری اولیه آن شامل ۱۱ “خرپا قوسی” فولادی است که تقریباً ۱۸۰ فوت را پوشانده اند و با پارچه ای از نوع PTFE تنیده پوشانده شده اند.

در نیمرخ ، سایبان در دو انتها ۷۰ فوت بالا می‌رود و در یک حرکت پویا تا ۲۲ فوت در مرکز پایین می‌آید ؛ حرکتی که به سازه اجازه می‌دهد از سکوهای سرنشینان در زیر محافظت کند ، در حالی که از راهروی دید که برای محافظت از مناظر ایجاد شده است دور بماند. ایستگاه تاریخی قطارهای Amtrak’s Zephyr – که مسافران را از غرب دنور به سانفرانسیسکو و از شرق به شیکاگو می‌فرستد ، اکنون هر روز زیر سایبان سر به فلک کشیده قطار SOM می‌روند. علاوه بر این ، چهار خط ریلی شهری دیگر نیز در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شدند.

 

سازه چادری

پروژه ای چندوجهی

یک گردشگاه عابر پیاده شلوغ و دو بلوکی در سطح کلاس ، سالن قطار را به پایانه راه آهن شهری ایستگاه دنور یونیون طراحی شده توسط SOM متصل می کند که از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۲ میلادی ، هر روز هفته نزدیک به ۱۰۰۰۰ مسافر را جابه جا می کند. یک شبکه پیشرفته از عابر پیاده و عمومی فضاهای داخل و اطراف سایت اکنون به طور یکپارچه هاب را به منطقه LoDo (مرکز پایین شهر) در شرق و محله های مسکونی جدیدتر در جنوب ، غرب و شمال ادغام می کند.

در بخش زیرزمینی آن نیز کانکس اتوبوس ایستگاه اتحادیه با ۲۲ دروازه ، ۱۶ مسیر اتوبوسرانی منطقه‌ای ، سریع‌السیر و محلی را ارائه می‌کند. این ترمینال به طول ۹۸۰ فوت به عنوان یک میدان عابر پیاده زیرزمینی که مجموعه برنامه های حمل و نقل توزیع شده در سراسر سایت را به هم متصل می کند ، دارای هدف دوگانه ای است.

رنگ‌های زنده و نور طبیعی به مسافران کمک می‌کند تا مسیر خود را به راحتی پیدا کنند ، خواه در حال سوار شدن به اتوبوس ، حرکت به سمت ایستگاه‌ های راه‌ آهن سبک یا قطار شهری یا صعود به پایتخت باشند. کف‌ های زیبای سالن و کاشی‌ کاری‌ های شیشه‌ای زرد درخشان ، فضای ترمینال را فراتر از تجربه معمولی و اغلب غیرقابل تخیل سوق می‌دهند و مجموعه‌ای از نورگیرها و غرفه‌های شیشه‌ای سالن زیر را غرق در نور روز می‌کنند و حس حرکت و وسعت را به ایستگاه القا می نمایند.

 

سازه چادری

طرح توسعه ایستگاه قطار دنور

یکی از بزرگ ترین سقف های پارچه ای در نوع خود در ایالات متحده ، توسعه مجدد محوطه های راه آهن سابق در ایستگاه دنور اتحادیه یک مطالعه موردی از قدرت طراحی شهری ترانزیت محور است. این سرمایه‌ گذاری عمومی قابل توجه موج بی‌سابقه‌ ای از فعالیت‌های بخش خصوصی را تسریع کرده است. اقتصاددانان تخمین می‌زنند که این پروژه تاکنون بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در املاک اطراف ایجاد کرده است. ایستگاه اتحادیه دنور نسبت به موقعیت تاریخی خود حساس است ، اما به لحاظ پیچیدگی فنی و روحیه شهرسازی ، اساساً به آینده نگاه می کند تا استانداردی را برای مراکز بین وجهی قرن بیست و یکم تنظیم کند.

 

سازه چادری

اطلاعات کلی پروژه

نام پروژه : ایستگاه قطار دنور
محل اجرا : دنور ، ایالات متحده آمریکا
مهندسین معمار : Skidmore، Owings & Merrill
سال اجرا : ۲۰۱۴ میلادی
طراح گرافیست : رابرت پولیدوری
شرکت / نهاد سازنده : Terrazzo & Marble, Structurflex
مهندس سازه : AECOM، Aurelie Ble
مشاور طرح : AECOM
پیمانکار طراحی و ساخت : Kiewit Western
طراحی نور : Clanton & Associates
طراحی فضای عمومی : Hargreaves Associates
مهندس عمران : AECOM
مهندس سازه : MEP : AECOM

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام