سقف چادری هتل

سازه چادری رستوران هتل ، به منظور ایجاد یک فضای مدرن و خلق یک المان معماری زیبا در اماکنی همچون هتل ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و.. در طرح های متنوعی همچون خیمه چادری ، کایت ، آرک و.. توسط شرکت های متخصص طراحی و نصب می گردد.

البته طرح های سازه چادری به همین چند قلم ختم نمی شود ، بلکه دارای تنوع بسیار بالایی است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

کایت ، آرک قوسی ، آرک طره ای ، آلاچیق سالن ، توئین هد ، تترا ، تترا وارونه ، هگزا ، آُکتا ، پارادایس ، لاله ، فلورا ، شاهین ، خیمه چادری ، سان شید ، رویال ، پاگودا و..

 

سازه چادری رستوران هتل

طراحی چادر بتکده سفارشی برای هتل انحصاری – الزامات

صاحب یک هتل در کلاس جهانی و بین المللی در مرکز ویتنام با شرکت سازه چادری HTS TENTIQ تماس گرفت تا بتواند دست به تغییراتی چشم گیر در راستای مدرنیته کردن فضای معماری یکی از رستوران های هتل منحصر به فرد خود با ایجاد یک ساختار کششی بزند. موقعیت مرتفع رستوران و موقعیت ساحلی ، همراه با بادها و طوفان های شدید سالانه در منطقه به این معنی است که ساختار کششی می بایست با مشخصات بالاتری نسبت به یک سازه چادری استاندارد طراحی شود.

جالب است بدانید که در هنگام طراحی سازه ها و سایبان های چادری با نرم افزارهای اختصاصی و تخصصی ، بار باد و برف لحاظ شده و بر همین اساس طراحی سایبان ها صورت می گیرد ؛ دلیل این مسأله آن است که کاربران آن ها بتوانند با خیالی راحت در هر نوع شرایط آب و هوایی و اقلیمی از سایبان و آلاچیق چادری خود نهایت لذت را ببرند ، بی آنکه نگران تخریب آن توسط فشارهای وارده همچون بار باد و برف باشند.

 

سازه چادری رستوران هتل

راه حل

قابلیت طراحی و ساخت فنی و پیشرفته شرکت سازه چادری HTS TENTIQ با نرم افزارهای اختصاصی به این معنا بود که طراحی سفارشی سازه پارچه ای رستوران هتل دیگر دچار مشکلات سابق نمی شد. یک سقف غشایی با طرح خیمه موسوم به پاگودا در ابعاد ۱۰٫۰۰ متر در ۱۲٫۰۰ متر برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید منطقه و نیز موقعیت ساحلی فعلی طراحی و نصب شده است.

باد و توفان های ساحلی که گاه حتی ممکن است به یک سونامی مهیب تبدیل شوند ، از چالش های بزرگ این پروژه بودند. یکی از مهم ترین نیازهای کارفرما ایجاد بستری مدرن و راحت برای میهمانان هتل بود ؛ همچنین نحوه ی چیدمان مبلمان برای سرو غذا و پذیرایی از میهمانان از دیگر نیازهای کارفرما محسوب می شد که پس از نصب این آلاچیق زیبا و مدرن مرتفع گردید.

نصب استراکچر فلزی سایبان چادری

سازه چادری رستوران هتل

طرح سالن و ویژگی های آن

طرحی که این هتل بین المللی در رستوران خود استفاده نموده است ، آلاچیق سالن می باشد. این طرح زیبا به چند دلیل دارای مزیت است. مهم ترین دلیل آن عدم وجود ستون ها و المان های مزاحم در وسط سازه است که همین امر فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. از دیگر ویژگی های آن فضای مفید برای چیدمان مبلمان است که دست مهندسین معمار را برای مانور دادن در فضاسازی داخلی سایبان باز می گذارد.

به دلیل وجود گاتر و نصب آن در دور تا دور سایبان و سقف چادری ، کلیه ی آب های سطحی جمع آوری شده ناشی از بارش های باران و برف به ناودان ریخته و از آن جا نیز به سمت خروجی فاضلاب شهری هدایت می شود. این مسأله دو مزیت مهم دارد ؛ یکی اینکه با جمع آوری آب های سطحی و همین طور برفی که بر روی سایبان است ، بار مرده را به حداقل ترین حالت ممکن می رساند و همین امر مانع از وارد آمدن بارهای اضافی و به تبع آن فشار جانبی بر روی سقف چادری می گردد ؛ دیگر آن که مانند سایر سایبان ها ، آب های روی سقف در هنگام بارندگی به اطراف سایبان ریزش نداشته و برای کاربران آن دردسر ایجاد نمی نماید.

یکی دیگر از مزایای آلاچیق طرح سالن ، آببند بودن ۱۰۰ درصدی و ایزولاسیون آن است که این طرح را از سایر فرم های سازه های چادری و همچنین دیگر سایبان ها و سقف های متداول متمایز می کند.

 

سازه چادری رستوران هتل

فواید استفاده از این سقف غشایی

اکنون صاحب هتل بین المللی دارای یک رستوران سرپوشیده است که می‌تواند یک تجربه ی سرو غذا در فضای باز را بهمراه مناظر شگفت‌انگیز برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد و همچنین در طول سال نیز با خیال راحت از آن استفاده نماید. علاوه بر این ها ، این سایبان پارچه ای با توجه به نوع طراحی خود توانسته است بعنوان یک المان معماری زیبا و مدرن نیز در جهت دکوراتیو نمودن فضای باز هتل بکار رود.

 

جزئیات

سازه های بتکده HTS TENTIQ در طیف وسیعی از چندین طرح کاربردی از جمله بتکده های Nizza، Cannes، London، Avantgarde در دسترس هستند. تمام سازه‌های بتکده را می‌توان با افزودن یک یا چند محصول جانبی بتکده ما از جمله دیوارهای شیشه‌ای یا جامد، واحدهای درب، سایبان‌های بالای سر، سیستم‌های کفپوش یکپارچه، پوشش‌های داخلی و موارد دیگر بیشتر تقویت کرد. بتکده لندن دارای یک قاب قوی تر و مستحکم تر با یک “پای تاشو” یکپارچه برای نصب آسان و حداقل نیروی انسانی است.

 

سازه چادری رستوران هتل

اجزای اصلی – قاب

این قاب توسط HTS TENTIQ در آلمان از ترکیبی از آلومینیوم آنودایز با درجه بالا و فولاد گالوانیزه مقاوم در برابر خوردگی برای قطعات اتصال ساخته شده است.
روکش‌های بتکده ما با استفاده از جدیدترین فتیله کم، ضد قارچ‌کش سفید براق، شفاف ضد شعله یا PVC مات مطابق با استانداردهای بین‌المللی از جمله DIN 4102 B1، BS 5438 / 7837 عرضه می‌شوند.

سازه چادری رستوران هتل

سقف چادری رستوران با طرح خیمه چادری

اطلاعات فنی سازه چادری رستوران هتل

نام پروژه:  Exclusive Hotel
محل اجرای پروژه: شهر آمستردام کشور هلند
نوع طرح: بتکده لندن
نوع غشا و پارچه مصرفی: پی وی سی تک لایه
مساحت کل پروژه: ۲۲۵ متر مربع
ابعاد : ۱۰٫۰۰ متر در ۱۲٫۰۰ متر در ۲٫۴۰ متر
سال اتمام: ۲۰۱۴ میلادی

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام