سازه های غشایی

در طراحی سازه های چادری زمین بازی بایستی به نگهداری و مراقبت هایی در زمان های معین که می تواند مواردی همچون بازرسی و تمیز کاری را شامل شود توجه ویژه ای نمود و قطعاً در نظر گرفتن این مسئله در طراحی ها ، تعمیر و نگهداری سازه پارچه ای را سهولت می بخشد. به منظور پوشش زمین بازی شهر روبی اسپانیا ، شهردار این شهر تصمیم به نصب یک سایبان پارچه ای از جنس pvc و پلی استر جهت پوشاندن زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع در مسافت ۲۵ کیلومتری بارسلونا گرفت.

 

کاربرد سازه های چادری

با توجه به این که می توان در مواردی از این سقف چادری به عنوان پارکینگ چادری و محافظت خودروها در برابر نزولات جوی استفاده نمود ، کاربری اصلی آن جهت پوشاندن محل مورد نظرمی باشد. از مهم ترین مزیت های استفاده از سیستم سقف پارچه ای می توان به زمان اجرای کم سازه های پارچه ای اشاره نمود که در این پروژه نیز به همین منظور از این سایبان چادری استفاده شده است.                                                                                                                                       در درصورت به کار بردن آلاچیق چادری در ورودی منازل ، ویلا ها ، آلاچیق پارک و … علاوه بر ضد آب بودن و مقاومت در برابر دمای محیط ، از دید زیبایی شناختی در علم معماری نیز اهمیت فراوانی دارند. همان طور که بیان شد سایبان چادری دارای مزیت های فراوانی بوده و می توان سبک بودن پارچه را بدان افزود.

سازه های چادری

سازه های چادری

طرح انتخابی

طرحی که مهندس معمار این پروژه به کارفرما ارائه داد ، یک فرم آرک قوسی است. این طرح علاوه بر ایجاد سایه و پوششی امن برای کاربران خود ، می تواند با توجه به فرم خاصی که دارد بعنوان یک المان معماری و همین طور نمادی از یک منطقه مطرح باشد. از مزایای طرح آرک قوسی می توان به عدم وجود المان های سازه ای مزاحم در وسط سایبان اشاره کرد که این امر موجب ایجاد فضای بیشتر برای کاربران می گردد. این فرم از سازه های پارچه ای برای پارکینگ ها و سایبان های فضای باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استراکچر سازه های چادری

سقف پارچه ای بر روی یک استراکچر فلزی موجود با متریال لوله فولادی نصب گردیده است که از ستون های محکم با مقطع دایره ای تشکیل شده است ؛ همچنین برای تأمین عمل پیش تنیدگی وجود تیرهای سراسری مورد نیاز بوده تا این عمل را به خوبی انجام دهند. برای سهولت در نگهداری و نظافت و همچنین به هنگام نصب می توان از تیرهای پیرامونی کمک گرفت. در محل های مناسب آبروهایی جهت هدایت آب های ناشی از بارش برف و باران برای این سایبان تعبیه شده است.

 

سازه های چادری

پارچه مصرفی

پارچه ای که برای این سایبان غشایی مورد استفاده قرار گرفته از نوع پلی استر با روکش پی وی سی در دو طرف آن بوده است. از مزایای این نوع پارچه ها می توان به ضد اشعه های مضر خورشید بودن آن اشاره کرد که آن هم به دلیل وجود یک لایه ویژه در رویه ی بیرونی پارچه موسوم به Unti UV است. این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید می شوند. وزن این پارچه در هر متر مربع برابر با ۱۱۰۰ گرم می باشد که با توجه به مساحت تحت پوشش از نوع نیمه سنگین محسوب می گردد که مقاومت بسیار بالایی دربرابر بارهای وارده همچون بار باد و برف دارد.

سازه های چادری

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه

معرفی

روبی یک شهرداری در کاتالونیای کشور اسپانیا و در کومارکای استان بارسلون است که در ۱۵ کیلومتری شهر بارسلونا قرار دارد. از شمال با Terrassa و  Ullastrell، از جنوب با  Sant Cugat del Vallès، از غرب با Castellbisbal و از شرق با Sant Quirze del Vallès همسایه است.

تاریخ

با توجه به تعداد کتیبه ها و نوشته هایی که در این منطقه پیدا شده ، اعتقاد بر این است که این شهر منشأ رومی دارد ؛ اگرچه بنا بر گزارش ها شهر در سال ۹۸۶ میلادی با نام ریوو روبئو تأسیس شده است. در مرگ ویلفرد مودار ، مرز بین استان‌های آندلس و کاتالان توسط رودخانه لوبرگات با کاتالان‌ ها در شمال و مسلمانان در جنوب مشخص گردید. بنابراین روبی به مرز بسیار نزدیک بوده است.

در سال ۱۲۳۳ میلادی ، Berenguer de Rubí از پادشاه Jaume اول خواست تا قلعه جدیدی بسازد که اکنون Ecomuseu Castell de Rubí نام دارد که درواقع موزه مردم شناسی این شهر می باشد. با انقلاب صنعتی جمعیت شهر با کاهش کشاورزی و رشد صنایع نساجی در نزدیکی Riera de Rubí به طور چشمگیری افزایش یافت. برخی از آسیاب های اولیه هنوز در یان منطقه وجود دارند.

در سال ۱۹۱۹ میلادی روبی از طریق راه آهن به بارسلونا و تراسا متصل شد و بورژوازی جدید و ثروتمند ساختمان هایی به سبک مدرنیست مانند Escoles Ribas و Torre Bassas ساختند. Celler Cooperatiu نیز در دوره مشترک المنافع کاتالونیا و تسلط تعاون گرایی در کشاورزی ساخته شد.

 

رشد صنعتی

صنعت بسیار سریع توسعه یافت و اکنون انواع مختلفی از صنایع در روبی واقع شده است ؛ از تولید نساجی گرفته تا محصولات الکترونیکی و شیمیایی. برخی از این کارخانه ها در سال های اخیر برای انتقال به چین یا کشورهای شرقی تعطیل شده اند. روبی بیشتر بخش کشاورزی خود را در سال ۱۹۶۲ میلادی از دست داد ؛ زمانی که سیل فاجعه بار پایین ترین قسمت شهر را ویران کرد و شهرهای نزدیک ریرا دو روبی را تحت تأثیر خود قرار داد. این سیل ها بدترین فاجعه ای بوده که در اسپانیا رخ داده است. از دهه ۱۹۹۰ میلادی ، روبی موج جدیدی از مهاجرت را از آمریکای جنوبی و شمال آفریقا دریافت کرده است.

 

اقتصاد

جمعیت روبی در حال حاضر به دلیل مهاجرت و جابجایی جمعیت از شهر بارسلون به دلیل قیمت بالای مسکن در آنجا در حال افزایش است. بیشتر جمعیت در بخش خدمات (۹/۴۷ درصد) و اساساً در تجارت جزئی کار می کنند. صنعت همچنان بخش بسیار مهمی است که نقشی ۴۰ درصدی را در این شهر به خود اختصاص داده ؛ اگرچه نرخ بیکاری (۶٫۴% در سال ۲۰۰۶ میلادی) بالاتر از میانگین استانی خود بوده است.

 

سازه های چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام