سازه چادری با عنوان آلاچیق چادری

آلاچیق چادری در شکل های مختلف دارای کاربردهای متفاوتی است. آلاچیق پارچه ای به عنوان یکی از پر کاربردترین نوع از سازه چادری محسوب می گردد. در کشورهای واقع در آمریکای لاتین با توجه به شرایط اقلیمی خاص ، سازه چادری دارای شرایط مناسبی به لحاظ مقاومت برای استفاده در این گونه اقلیم به شمار می رود.

 

آلاچیق چادری

درباره پروژه

در یکی از میادین اسب دوانی در کشور گواتمالا ، برای ایجاد پوشش در محل بازدیدکنندگان و مراجعان  ویژه ، واقع در کنار سکوی رده بندی اسب ها، از یک مجموعه آلاچیق چادری به هم پوسته استفاده گردیده است. به هم پویستگی این آلاچیق پارچه ای به هم، از نقاط قوت و بارز این سایبان چادری محسوب می گردد.علاوه بر کاکرد اصلی این آلاچیق چادری در خصوص ایجاد یک محل امن از بارش ها و تابش نور خورشید، جاذبه بصری معماری و زیبایی ظاهری این اثر نیز بسیار قابل توجه و چشمگیر است. این آلاچیق چادری از یک طرف به بازوهای فولادی به عنوان اسکلت اصلی این سازه چادری و از طرف دیگر به دیوار حاشیه میدان متصل شده است.

 

آلاچیق چادری

اهمیت سایبان های چادری در پیست های اسبدوانی

سَوارکاری یا اسب‌دَوانی یا اسب‌ سواری از جمله ورزش‌ هایی است که در چند دهه ی اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ است. این رشته ورزشی سابقه‌ ای طولانی داشته‌ و می‌توان آن را از کهن‌ ترین ورزش‌ها بشمار آورد. این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید ، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت نیز مورد توجه قرار گرفته‌ است و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد ، اما هر ساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می نماید.

 

آلاچیق چادری

نقش پارچه پیش تنیده در سقف آلاچیق پارچه ای

کشش ایجاد شده در این آلاچیق بدون استفاده از کابل های کششی فولادی متصل به زمین تأمین شده است. پارچه های سازه چادری به دلیل خاصیت کشسانی خود می توانند کلیه ی بارهای وارده بر سازه و سایبان را بطور چشمگیری کاهش دهند. با توجه به درصد قابل قبولی از عبور نور به زیر سایبان از طریق پارچه ، فضای زیر سایبان حالتی دلگیر نداشته و بالعکس دارای روشنایی کافی می باشد و به همین علت می تواند سبب کاهش مصرف انرژی گردد.

 

آلاچیق چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده در این سایبان پارچه ای از نوع پلی استر با قابلیت پیش تندیگی و دو لایه پی وی سی در دو طرف خود می باشد. همچنین برای ایجاد محافظت در برابر اشعه مضر خورشید از یک لایه anti uv نیز استفاده شده است. لازم به ذکر است مقاومت کششی این نوع پارچه ها در حدود ۸۰ کیلوگرم بر هر سانتی متر مربع است که در برخی موارد برای سقف متحرک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آلاچیق چادری

استراکچر

اسکلت این سازه پارچه ای نیز دارای پوشش اپوکسی بوده تا مقاومت خوبی در بلند مدت و در شرایط اقلیمی منطقه داشته باشد. ابعاد این آلاچیق چادری ۶ متر در ۲۰ متر طول می باشد و برای بار باد برابر با ۹۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است. در ساخت سازه ی این سایبان های پارچه ای از پروفیل های فولادی با مقطع لوله در سایزهای مختلفی همچون ۱۶۸ ، ۱۱۲ و ۷۶ میلی متر استفاده گردیده است.

 

آلاچیق چادری

درباره محل اجرای پروژه

گواتمالا با نام رسمی جمهوری گواتمالا ، کشوری در آمریکای مرکزی است. از شمال و غرب با مکزیک ، از شمال شرقی با بلیز ، از شرق با هندوراس و از جنوب شرقی با السالوادور همسایه است. از جنوب با اقیانوس آرام و از شمال شرق نیز با خلیج هندوراس احاطه شده است. گواتمالا پرجمعیت ترین کشور در آمریکای مرکزی و یازدهمین کشور پرجمعیت در قاره آمریکا است. جالب است بدانید که قلمرو گواتمالای مدرن میزبان هسته تمدن مایا بود و در سراسر آمریکای شمالی گسترش داشت. در قرن شانزدهم میلادی بیشتر این منطقه توسط اسپانیایی ها فتح شده و به عنوان بخشی از نایب السلطنه اسپانیای جدید ادعا شد.

گواتمالا در سال ۱۸۲۱ میلادی از اسپانیا و مکزیک جدا شده و استقلال خود را بدست آورد. در سال ۱۸۲۳ بخشی از جمهوری فدرال آمریکای مرکزی شد که در سال ۱۸۴۱ منحل شد. از اواسط تا اواخر قرن نوزدهم میلادی ، گواتمالا از بی ثباتی مزمن و درگیری های داخلی رنج می برد. از اوایل قرن بیستم این کشور توسط مجموعه ای از دیکتاتورها تحت حمایت شرکت یونایتد فروت و دولت ایالات متحده اداره می شد. اگرچه این کشور از نظر کالاهای صادراتی غنی است ، اما حدود یک چهارم جمعیت آن با ناامنی غذایی روبرو هستند که با بحران غذایی مداوم ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین بدتر شده است. فراوانی گواتمالا از اکوسیستم‌های بیولوژیکی مهم و منحصربه‌فرد شامل بسیاری از گونه‌های بومی می‌شود و به نامگذاری میان‌ آمریکا به عنوان کانون تنوع زیستی کمک می‌کند.

 

آلاچیق چادری

تاریخچه گواتمالا

اولین شواهد از سکونت انسان در گواتمالا به ۱۲۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. شواهد باستان شناسی مانند نوک پیکان ابسیدین که در نقاط مختلف کشور یافت شده است ، حاکی از حضور انسان در ۱۸۰۰۰ سال قبل از میلاد است. شواهدی باستان شناسی وجود دارد که ساکنان اولیه گواتمالایی شکارچی بوده اند. کشت ذرت تا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد توسط مردم این کشور توسعه یافته بود. مکان هایی تاریخی مربوط به ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد در منطقه Quiché در ارتفاعات و همینطور Sipacate و Escuintla در سواحل مرکزی اقیانوس آرام یافت شده است.

 

نفوذ تمدن مایاها به گواتمالا

تمدن مایا به دلیل درجه بالایی از تعامل و انتشار فرهنگی که مشخصه این منطقه است ، ویژگی های بسیاری را با سایر تمدن های مزوآمریکایی بطور مشترک داراست. پیشرفت هایی مانند نوشتن ، کتیبه و تقویم از قوم مایا سرچشمه نمی گیرد. با این حال تمدن آن ها به طور کامل توسعه یافته بوده است. نفوذ مایاها را می توان از هندوراس ، بلیز ، گواتمالا و السالوادور شمالی تا شمال مکزیک مرکزی ، بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از منطقه مشاهده کرد. بسیاری از تأثیرات بیرونی در هنر و معماری مایا یافت شده که تصور می شود به جای تسخیر مستقیم توسط قدرت های خارجی ، بیشتر ناشی از تجارت و تبادل فرهنگی بوده است.

آلاچیق چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام