محل اجرای پروژه : تهران – کارواش تیراژه
تاریخ اجرا : زمستان ۹۵
مساحت : ۳۲ مترمربع
کاربری : سایبان پارچه ای – سایبان فضای استراحت – سازه دکوراتیو

سایبان چادری کارواش مرکز خرید تیراژه تهران

سایبان پارچه ای فوق به سفارش مدیران کارواش تیراژه طراحی ، ساخته و نصب گردید. از عمده مشکلات مراجعه کنندگان به مکان‌های این‌چنینی عدم وجود فضای استراحت در زمان سرویس دهی برای مشتریان است. سازه های چادری علاوه بر تأمین سایبان مطلوب برای این منظور ، از لحاظ جذابیت‌های بصری و خواص دکوراتیو نیز از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است. این سایبان پارچه ای در ابعاد ۴ در ۴ و به تعداد ۲ عدد نصب گردیده است. سازه های چادری فوق در مدت زمان ۱۰ روز کاری طراحی ، ساخته و نصب شدند.

 

مشخصات فنی پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده در این سایبان چادری از نوع پارچه های با پایه پلی استر و روکش دو طرفه پی وی سی و لایه ضد اشعه UV در سمت بیرونی و رو به آفتاب آن  PE-PVC-PVDF  می باشد که دارای مقاومت کششی و برشی مناسب در مقابل نیروهای وارده همچون بار باد و برف خواهد بود. سازه کششی فوق که به سازه غشایی نیز شناخته می شود در مقابل تابش شدید نور خورشید کاملاً مقاوم بوده و وزن برف در طراحی و آنالیزهای مهندسی توسط نرم افزارهای تخصصی روی آن اعمال شده است.

 

همه چیز درباره کارواش خودرو سایبان پارچه ای

افزایش تعداد وسایل نقلیه و افزایش استفاده از خودروها باعث رونق کسب و کارهایی مانند کارواش و تبدیل آن به یکی از محبوب ترین مشاغل امروزی شده است ؛ زیرا این روزها افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. برای جذب بیشتر مشتریان و جلب رضایت آن‌ها ، ایجاد فضاهای مختلف از جمله امکانات و تجهیزات کارواش و همچنین فضای اداری و استراحت‌گاه برای مشتریان بسیار مهم و ضروری است.

در دنیای امروز اکثر سفرهای داخل شهری و خارج شهری معمولاً با ماشین شخصی انجام می شود. هنگام رانندگی در جاده یا بزرگراه طبیعی است که خودروی شما در معرض دود و آلاینده های سایر خودروها قرار گیرد که به مرور زمان بدنه ، شیشه و حتی داخل کابین و موتور را لکه دار می کند. عدم توجه به شستشو و پاک کردن کثیفی از خودرو نه تنها ظاهر خودرو را کاهش می دهد بلکه عملکرد قسمت های مختلف خودرو را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد. بنابراین مالکان خودرو باید زمانی را برای شستشوی خودروی خود در فواصل زمانی منظم و ثابت در نظر بگیرند ؛ زیرا می توانند از این طریق زیبایی خودرو خود را حفظ کرده و آسیب های احتمالی به بدنه ، رنگ خودرو و سایر قسمت های خودرو را به حداقل برسانند.

افزایش تعداد خودروها و اهمیت نظافت آن‌ها ناشی از موفقیت صنعت کارواش است. شستشوی خودرو توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است و این شغل چالش برانگیز می تواند بسیار سودآور باشد ، زیرا از هوش و خلاقیت شما استفاده می کند.

 

یک کارواش خوب باید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ سایبان پارچه ای

برای راه اندازی یک کارواش موفقیت می بایست به نکات مهمی توجه نمود که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

بخش اول

* بهتر است در مکان هایی با جمعیت زیاد راه اندازی شود ، مثلاً جلوی فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ.
کارواش ها در این‌گونه اماکن بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و مشتریان می توانند با مراجعه به کارواش شما و اعتماد به شست و شوی خودروی خود علاوه بر استفاده از خدمات یک مرکز خرید در زمان خود صرفه جویی کنند.
* باید فضای کافی برای ورود و خروج وسایل نقلیه در نظر گرفت.

بخش دوم سایبان پارچه ای

* اگر از چند فضای کوچک‌تر در مکان کارواش استفاده کرده اید می توانید فضای خشکشویی را از فضای اصلی شستشو جدا نمایید.
* برای هر ایستگاهی که در کارواش مدنظر دارید فضایی به ابعاد ۵*۵ متر آماده کنید تا کارکنان کارواش بتوانند به راحتی ماشین را تمیز کنند.
* یک اتاق مجزا برای امکاناتی مانند جاروبرقی ، برس ، پاک کننده ، انواع پمپ های هوا ، واترجت و.. در کارواش در نظر بگیرید.
* در صورت داشتن فضای کافی می توانید لوازم جانبی مانند انواع اسپری ها ، لوازم لوکس برای دکوراسیون و تزئین خودرو و .. را برای فروش در معرض دید مشتریان قرار دهید. (این فضا می تواند برای مشتریان در راهرو یا اتاق انتظار در دسترس باشد)

بخش سوم

* سرویس های بهداشتی برای مشتریان و کارمندان
* ایجاد فضای استراحت برای کارکنان کارواش
* ایجاد فضای اداری برای بخش مدیریت کارواش
* ایجاد فضایی به نام اتاق مشتری یا سالن و جایگاه انتظار که در راستای مشتری مداری بسیار حائز اهمیت است. این فضا می تواند از چارچوب یک اتاق بسته و محصور به روش سنتی درآمده و به شکلی مدرن ساخته شود ؛ یکی از روش های مدرن سازی فضاهای استراحت مشتریان کارواش ها ، نصب یک سایبان چادری است که علاوه بر ایجاد سایه می تواند بعنوان یک المان معماری زیبا در جهت جذب حداکثری مشتریان بالقوه مطرح باشد.

سایبان پارچه ای جایگاه استراحت مشتریان در کارواش تیراژه محله باغ فیض تهران

درباره محل اجرای پروژه سایبان پارچه ای

باغ فیض محله ای در شمال غرب تهران است که از جنوب به بزرگراه شهید حکیم ، از شمال به بزرگراه همت ، از غرب به بزرگراه ستاری، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی منتهی می شود. منطقه فعلی مجتمع تجاری تیراژه در قدیم شاهک نام داشته و طبق گفته اهالی باغ فیض ، ساکنان فعلی آن در گذشته زمین هایی داشته اند که محله باغ فیض فعلی را شامل می‌شده است. با گذشت زمان این روستا گسترش یافته و مردم به این محله برای سکونت آمده اند. منطقه روستایی باغ فیض در دهه ۳۰ از بین رفته و به تدریج تبدیل به یک منطقه شهری شده است.

تاریخچه باغ فیض تهران سایبان پارچه ای

قدمت روستای باغ فیض بیش از ۱۲۵۰ سال تخمین زده می شود و دلیل آن هم وجود یک درخت توت با همین مقدار سن در یکی از امامزاده های این محله است. قبل از انقلاب ۵۷ ایران در روستای باغ فیض حدود ۲۷۰ خانوار زندگی می کردند که هم اکنون یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران محسوب می شود. باغ فیض بین دو میدان شلوغ صادقیه و پونک قرار دارد. مرکز خرید تیراژه که به سرزمین عجایب نیز معروف است در این منطقه قرار دارد. این بخش تا سال ۱۳۷۰ جزء شمیرانات بود.

سایبان پارچه ای مرکز خرید تیراژه تهران

بر اساس سرشماری سال ۱۳۳۵ در قدیم در این منطقه روستایی سرسبز با ۱۹۰ مرد و ۱۴۳ زن وجود داشته است. با گذشت زمان و توسعه شهر و ساخت و سازهای زیادی که در این منطقه انجام شد ، معماری قدیمی این محله به شهر تبدیل شده و باغ های این منطقه در اختیار مراکز خرید و خانه ها قرار گرفت. بافت روستایی باغ فیض در دهه ۱۳۳۰ از بین رفت و به تدریج به یکی از محلات تهران تبدیل شد. با اینکه بافت روستایی این محله حدود ۶ سال بود که از بین رفته بود ، اما همچنان می توانستید معماری قدیمی را در خانه های این محله ببینید.

روستای باغ فیض در گذشته دارای کانال های پر آب بوده که نتیجه آن روستایی سرسبز و پر از درختان میوه بوده است ؛ این درختان شامل خرمالو ، گردو ، زردآلو ، جالیزهای خیار و.. بوده اند. قسمت مرکزی روستا همان باغ فیض قدیمی بود که امروزه مجتمع تجاری تیراژه در آن ساخته شده است و اطراف آن زمین های کشاورزی و باغ های زیادی وجود داشت که مردم روستا در آن کار می کردند.

 

علت نامگذاری باغ فیض

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باغ فیض؟ برای پاسخ به این سؤال می توان به زمانی برگردیم که منطقه باغ فیض جزو مناطق تهران نبوده و روستایی کوچک با آب و هوای خوب در حاشیه شهر بوده است. در این روستا باغ بزرگی وجود داشت که مالک آن یکی از اهالی روستا به نام فیض الله بود ؛ به همین دلیل این روستا به باغ فیض معروف شد.

شرایط آب و هوایی منطقه باغ فیض سایبان پارچه ای

به دلیل پارک های زیاد و نزدیکی به منطقه شمال تهران ، دارای آب و هوای خوبی می باشد. در این منطقه ترافیک کمی وجود دارد ، بنابراین می توانید هوای تازه را به خوبی حس کنید و هوایی سرشار از اکسیژن را تنفس نمایید.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام