سایبان تراس طرح سان شید

محل اجرا: شهر ری

کاربری: سایبان تراس

مساحت: ۱۶ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۹

سایبان تراس

سایبان تراس طرح سان شید

امروزه با توجه به گسترش آپارتمان نشینی و دور شدن از ساخت خانه های ویلایی که در گذشته به مراتب بیشتر شاهد آن بودیم ، نیاز به فضاهای استراحتی که بتواند تا حدودی محفل های ما را در حیاط منازل ویلایی تداعی و جبران کند بیشتر احساس می شود ؛ به همین سبب در معماری مدرن خلق فضاهایی مانند روف گاردن ها که معمولاً در بالاترین بخش یک ساختمان وجود دارند امری حیاتی بوده تا شاید اینگونه بتوانیم جای خالی حیاط های سنتی ایرانی را تا حدودی پر نماییم.

اما آیا واقعاً وجود یک روف گاردن در ساختمان به تنهایی کافیست؟
قطعاً خیر!

روف گاردن

پس از طراحی روف گاردن ها ، نیاز به تجهیز کامل آن داریم تا بتوان فضایی مطلوب را برای ساکنین و کاربران بنا فراهم کنیم. در کنار گل کاری ها و ساخت و نصب گلدان های مختلف و همین طور آب نماها ، وجود یک سایبان مدرن می تواند شما را در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی و اشعه های مضر خورشید بطور کامل محافظت نموده و به مدرن سازی فضای روف گاردنتان کمک شایانی نماید. البته سایبان های چادری شامل دو نوع ثابت و متحرک هستند که ما در این پروژه به یکی از سایبان های پارچه ای ثابت می پردازیم که در شهرری توسط تیم کاوشکام طراحی و اجرا شده است.

روف گاردن

سایبان تراس طرح سان شید

سایبان تراس طرح سان شید ، در پوشش سقف فضاهای روف گاردن ها ، بام ها ، تراس ها و سایر فضاهای مشترک و یا شخصی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از سان شید برای ایجاد سایبان پارکینگ و خودرو نیز بهره می برند. دلیل آن هم عدم وجود ستون در طراحی این نوع فرم از سازه های چادری می باشد. در این بین فرم آلاچیق چادری با طرح سان شید می توانست بهترین گزینه ممکن برای این کاربری باشد. به این علت که این طرح هم ظاهر زیبایی به این مکان بخشیده است و هم آن که با توجه به در معرض بودن این سازه ها در فضاهای باز و شرایط جوی مختلف ، انتخاب مناسبی برای ایجاد سایبان و محافظت از کاربران خود می باشد.

سایبان پارکینگ ویلا

سایبان تراس طرح سان شید

این سازه ها بطور دائم در معرض مستقیم بارش های باران و برف و نیز اشعه های مضر خورشید می باشند. این طرح با توجه به اینکه از هیچ نوع ستون فلزی در اطراف سازه استفاده نشده ، نهایت فضا را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بنابراین با موارد ذکر شده در بالا ، می تواند بهترین انتخاب برای اماکنی همچون پارکینگ های خودرو و ماشین، روف گاردن ها ، ویلاها ، آپارتمان ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و.. باشد. شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه کند.

آلاچیق چادری ویلا طرح سان شید ، آبسرد

سایبان تراس طرح سان شید

نصب سازه شهرری

با توجه به اینکه از زمان ساخت بنا گذشته بود و کارفرما به تازگی تصمیم به نصب یک سایبان چادری در روف گاردن خود داشت ، کارشناسان ما پس از بازدید و بررسی های اولیه ، به این نتیجه رسیدند که بجای اجرای فونداسیون که در آن محل امکان پذیر نبود ، از خود سازه ی اصلی بنا به عنوان تکیه گاه استراکچر سایبان چادری استفاده نموده و آن را توسط دستک های فلزی مخصوص به سازه ی اصلی متصل کنند. همان طور که در تصویر ذیل می بینید دستک اصلی توسط قطعاتی همانند فلنج به سازه ی سایبان متصل گردیده و از طرفی نیز به سازه فلزی ساختمان با کمک صفحات اتصال فیکس شده است

در واقع بار اصلی سایبان به سازه ی اصلی ساختمان و از آنجا به فونداسیون و سپس به خاک منتقل می شود. توضیح اینکه شرکت کاوشکام در اماکنی که محدودیت اجرای فونداسیون دارند ، در طراحی سایبان های چادری خود با لحاظ نمودن شرایط موجود و کمک گرفتن از قطعات اتصال استاندارد مطابق با آیین نامه های ساختمانی ، امکان نصب هر نوع سازه و سایبان پارچه ای را برای شما عزیزان فراهم می نماید.

 

سایبان تراس طرح سان شید

نصب پارچه

پس از نصب کامل سازه و رنگ آمیزی مجدد آن بعد از فرآیند جوشکاری و اتصال به سازه ی اصلی بنا ، تیم اجرایی اقدام به نصب پارچه نمود. اصولاً پارچه ها به دلیل ماهیت ارتجاعی و کششی ای که دارند می بایست بطور کامل کشیده شده و توسط قطعات مخصوصی همچون پلیت پارچه ها ، شگل ها ، استرندهای کششی و.. به استراکچر فیکس شوند.

سایبان تراس

سازه چادری ساخته شده در محوطه روف گاردن این بنا در شهر ری ، از نوع آلاچیق پارچه ای با طرح سان شید می باشد. این سازه چادری در بهار سال ۱۳۹۹ با مساحت ۱۶ متر مربعی توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است در ساخت این سقف پارچه ای از فولاد st37 در اسکلت اصلی و نیز پارچه ای از نوع پلی استر و با روکش pvc استفاده شده است. پارچه ای که در این سایبان بکار رفته است تولید شرکت مهلر آلمان بوده که پس از شرکت سرج فراری فرانسه برترین و باکیفیت ترین نوع پارچه ی کششی در جهان است.

سایبان تراس

این سازه پارچه ای ، به مدت ۴ سال توسط شرکت سازه چادری کاوشکام گارانتی گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام