آلاچیق چادری سان شید ، طرح رویال

محل اجرا: کردان – کرج

کاربری: سایبان استخر

مساحت: ۳۰ متر مربع

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۷

آلاچیق چادری طرح رویال

آلاچیق چادری سان شید (طرح رویال)

سایبان استخر ویلا ، با فرم سان شید می تواند کاربران خود را در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید کاملا مصون نگه دارد. از مزایای این نوع طرح ها می توان به وجود فضای بیشتر برای محل نشیمن در محوطه ویلاها نام برد. درمورد تفاوت این طرح که با نام رویال شناخته می شود با سان شیدهای معمولی باید گفت که سایبان چتری رویال توسط دستک های فلزی از بالا مهار شده ، در حالی که سان شیدها به همین طریق اما از پایین مهار می شوند که این امر سبب زیبایی هر چه بیشتر این طرح می گردد.

 

سایبان استخر ویلا – مزایا

سایبان استخر علاوه بر جلوگیری از نور مضر خورشید و ایجاد سایبان ، می تواند کاربرانش را در شرایط اقلیمی مختلفی همچون برف و باران نیز محافظت نماید. بطور کلی آلاچیق چادری سان شید ها به همان دلایلی که عرض شد ، بعنوان پارکینگ نیز طراحی و ساخته شده و در اماکن مختلفی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند. این فرم از سایبان های چادری دارای طرفداران خاص خود است.

از ویژگی های مهم سایبان های استخر می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • محافظت از شما دربرابر اشعه های مضر خورشید که منجر به سالم ماندن پوست شما و جلوگیری از سرطان و مشکلات پوستی می گردد.
  • حفاظت از متریال استفاده شده در استخر که آفتاب می تواند به مرور زمان باعث فرسودگی و یا خوردگی آن ها شود.
  • تمیز ماندن محیط استخر به دلیل پوشش فضای آن و جلوگیری از ریزش برگ و چوب و گرد و غبار و.. به داخل آن.
  • کاهش تبخیر آب و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و هزینه های نگهداری از استخر
  • ساخت و نصب بسیار سریعتر نسبت به سایر مصالح سنتی و حتی متریال جدید دیگر
  • مخفی نمودن فضای استخر به هنگام شنا از همسایگان و دیدهای مزاحم اطراف
  • هزینه نسبتاً پایین در مقایسه با سایر متریال موجود در بازار
  • شنا کردن با خیالی آسوده حتی هنگام بارش باران
  • کاهش گرمای داخل استخر و..

سایبان استخر ویلا – معماری فضا

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، اجرای زاویه دار ستون اصلی و اتصال آن با دستک مایل از بالا به دستک های فرعی ، باعث شده تا جلوه ی زیباتری را در این سایبان ببینیم. برای ایجاد کنتراست بیشتر با پارچه ی سفید و بنا به درخواست کارفرمای محترم ، رنگ سازه ی آن سیاه انتخاب گردید که همین امر به جذابیت سایبان کمک نموده است. ترکیب سایبان با رنگ آبی استخر و نیز چمن محوطه ی ویلا ، فضایی دلباز را برای ساکنین ویلا و کاربران سایبان به ارمغان آورده است.

 

سایبان استخر ویلا – سازه

سایبان چادری ساخته شده در محوطه یک ویلا در منطقه کردان کرج ، از نوع سان شید تکی بوده که در تابستان سال ۱۳۹۷ و با مساحتی در حدود ۳۰ متر مربع، توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است در ساخت این سان شید ، از فولاد st37 در اسکلت اصلی آن و نیز پارچه پلی استر با روکش pvc برای پوشش سقف سایبان پارچه ای استفاده شده است.

 

اطلاعات فنی فولاد مصرفی در سایبان های چادری

فولاد st37 دارای خواص مکانیکی بالایی می باشد که این موضوع طول عمر محصولات تولید شده از آن را افزایش می دهد. برای افزایش خواص مکانیکی محصولات فولادی ، از عملیات حرارتی استفاده می شود. فولادهای ساختمانی مانند ST37 به واسطه درصد کربن بسیار کم ، جوش پذیری مناسبی دارند ؛ به همین دلیل نسبت به سایر رقبای خود دارای کاربرد بسیار بیشتری می باشند.

خواص مکانیکی ورق ST37 شامل استحکام تسلیم ۲۳۵ MPa ، استحکام کششی ۵۱۰ – ۳۶۰ MPa می شود که رنج بسیار مناسبی برای مقاطع فولادی مانند تیرآهن ، میلگرد ، ورق ، نبشی ، ناودانی و پروفیل ها می باشد. ورق ST37 از تنش تسلیم خوبی برخوردار بوده و استحکام کششی بالایی دارد.

فولاد ST37

سایبان استخر ویلا – پارچه مصرفی

نوع پارچه ای که برای این سایبان استخر در نظر گرفته شد از نوع پلی استر با روکش پی وی سی می باشد که با یک لایه ی Unti UV در رویه ی بیرونی خود مستتر گردیده است. این لایه ی مخصوص کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش را بطور کامل دفع نموده و مانع از ورود آن ها به زیر سایبان می شود که این مسأله به جلوگیری از انواع سرطان پوست کمک کرده و در نتیجه منجر به حفظ سلامت آنان می گردد. این پارچه ها در اصطلاح ضد حریق هستند ؛ اما این بدان معنا نیست که آتش نمی گیرند ، بلکه مانع از گسترش حریق شده و با کند کردن روند آتش سوزی به کنترل حریق کمک می کنند.

نکته مهم : ضد حریق بودن پارچه های سازه چادری نه تنها در ایران ، بلکه در کل جهان بدین صورت است که خدمت شما عرض شد ؛ غیر از این حالت دروغی تجاری محسوب شده و توجه به این موضوع امری ضروری است.

سایبان استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام