سازه چادری نمادین – طرح کایت – تالار ۲۱ گرمدره

محل اجرا : گرمدره – تالار ۲۱

کاربری : سایبان چادری – المان معماری

مساحت : ۳۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا : زمستان ۱۳۹۷

سایبان چادری نمادین

سازه چادری در طرح کایت

سازه چادری با طرح کایت یکی از طرح های فانتزی محسوب می گردد. علاوه بر ایجاد سایبان ، به عنوان یک نماد در محل نصب ، زیبایی خاصی را به محوطه می بخشد. بارزترین مشخصه ی طرح کایت دکوراتیو بودن آن است ؛ درواقع این طرح بیشتر برای اماکنی که نیاز به تغییرات و یا ایجاد المان های معماری در محوطه ی پروژه ی خود دارند کاربرد دارد. این طرح بطور کامل آببند نمی باشد ؛ بنابراین نباید از آن در فضاهایی که نیاز به آببندی دارند استفاده نمود.

این طرح را تقریباً در هر جایی می توان نصب نمود. به دلیل خاصیت شکل پذیری آن ، می توان ستون ها و پارچه را مطابق با فرمی که در ذهن دارید نصب نمایید ؛ البته این بدان معنا نیست که به هر شکل ممکن که دوست داشته باشید نصب شود! این طرح نیز مانند سایر طرح های سازه های چادری ، با مدلسازی در نرم افزارهای اختصاصی قابل طراحی و خروجی قابل اجرا می باشد.

سایبان چادری نمادین

در تالار ۲۱ واقع در شهر گرمدره در استان تهران ، یکی از سازه های چادری زیبا توسط شرکت سازه های چادری کاوشکام در زمستان سال ۱۳۹۷ طراحی و اجرا گردید. این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۳۵۰ متر مربع و در محوطه ی اصلی تالار اجرا گردید.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

سازه چادری دکوراتیو

سازه چادری با توجه به شکل ظاهری و قابلیت انعطاف در طراحی ، اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فضای زیبای باغ تالار ۲۱ واقع در گرمدره کرج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علی رغم وجود المان های مختلفی در ایجاد جذابیت برای مراجعان ،  سازه چادری با کاربری دکوراتیو  را به عنوان المان شاخص مورد توجه قرار داد. طراحی اتود اولیه سازه چادری مذکور توسط کارشناسان متبحر کاوشکام تهیه و در ادامه مراحل اجرای اسکلت اصلی که شامل پروفیل های لوله ای و سیم های کابلی مهاری و اتصالات بود در دستور کار قرار گرفت.

اسکلت اصلی مجموعه ، به شکل یک خرپای قوسی عمودی ، طرحی فوق العاده زیبا و خوش فرم بوده و سایر اتصالات اصلی به پایه های پیرامونی بارهای خود را توسط کابلهای کششی به همین المان قوسی عمودی منتقل می کنند.

سایبان چادری نمادین

سازه چادری سایبان پارچه ای خاص

سازه های پیرامونی متشکل از پروفیل لوله و متناسب با بار وارده طراحی و نصب گردیدند. پس از اتمام ساخت و نصب اسکلت نوبت به نصب پارچه پلی استر با پوشش دو طرفه پی وی سی و لایه محافظ در برابر اشعه مخرب uv رسید. قرارگیری پارچه مذکور بر روی المان های فلزی در نهایت منجر به ایجاد منظری زیبا و منطبق با فضای طبیعت اطراف گردید. سازه  فضایی ایجاد شده ، سازه ای بسیار مقاوم در برابر نیروی های غالب اعم از  باد و برف بوده و در عین حال زیبایی بصری فوق العاده ای را در محوطه تالار ایجاد نموده است.

حرکت پارچه از محل نزدیک به زمین تا بالاترین نقطه و راس خرپای قوسی ذکر شده و همچنین وجود قوس در حاشیه آن ، در نهایت طرحی جذاب و مدرن را ایجاد نمود. توجه به المان هایی اینچنین و روی آوردن به سازه های نوین جهت جذب گردشگر و مراجع بسیار قابل توجه بوده به نحوی که این امر در اکثر کشورهای رو به پیشرفت و صنعتی نهادینده گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام