آلاچیق چادری طرح سالن روف گاردن ، تهران شهرک غرب

محل اجرا : تهران-شهرک غرب

کاربری: سایبان پارچه ای

مساحت : ۲۵ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۸

آلاچیق چادری روف گاردن

سایبان چادری

آلاچیق چادری به عنوان یکی از پرکاربرد ترین نوع از سازه های چادری برای پوشش سقف با کاربری های مختلف مورد استفاده وسیع قرار می گیرد. سایبان پارچه ای در شکل های مختلفی عرضه می گردد. از موارد مهم و مطلوب برای برخی کاربران ، ایزوله بودن فضای زیر سایبان پارچه ای می باشد. یکی از طرح هایی که بطور کامل آببندی در آن وجود دارد آلاچیق سالن است.

 

مزایای آلاچیق چادری طرح سالن

آلاچیق چادری طرح سالن علاوه بر ایجاد سایبان ، زیبایی چشم نوازی نیز دارد. این فرم از سازه های غشایی با دارا بودن گاترهایی در اطراف سایبان و دور تا دور ستون ها ، آب های سطحی جمع آوری شده بر روی سایبان را به سمت ناودانی های تعبیه شده در چهار طرف سازه منتقل کرده و سپس به سمت خروجی فاضلاب شهری هدایت می نماید.

 

ترکیب با متریال مختلف

از دیگر ویژگی های مهم این طرح که در سایر طرح های سازه های چادری کمتر یافت می شود ، امکان ترکیب با سایر پوشش های دیگر نظیر دیوارهای شیشه ای ، چوبی و.. است. بطوری که شما می توانید علاوه بر استفاده از سایبان چادری در فصل های گرم سال ، در فصول پاییز و زمستان نیز با توجه به محصور بودن آن بهره ی لازم را ببرید. از دیگر مزایای این طرح امکان استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی در زیر سایبان پارچه ای است.

آلاچیق چادری روف گاردن

ویژگی های سازه چادری طرح سالن

سایبان پارچه ای با طرح سالن به عنوان یک سقف ایزوله گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربرانی است که هم به دنبال زیبایی و خلق یک المان معماری زیبا در محیط ویلا ، روف گاردن و.. خود هستند و هم می خواهند با ایجاد سایه ای مطلوب از بودن در فضای باز در گرمای تابستان نهایت لذت را ببرند. سایبان های چادری با توجه به پارچه ی مصرفی در پوشش سقف خود ، شما را در برابر هر گونه آسیب های پوستی بطور کامل محافظت می کنند ؛ دلیل این امر نیز وجود یک لایه ی Unti UV در رویه ی بیرونی پارچه است که توسط کمپانی سازنده ی آن درنظر گرفته شده است.

 

درباره پروژه اجرایی شهرک غرب

سازه چادری اجرا شده در سقف یک ساختمان مسکونی واقع در شهرک غرب تهران توسط شرکت سازه چادری کاوشکام جزو طرح های کاملاً آببند و ایزوله محسوب می گردد. این سازه پارچه ای با مساحتی در حدود ۲۵ متر مربع برای پوشش سقف یک آلاچیق در روف گاردن مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

 

معرفی محل اجرای پروژه

شهرک غرب یکی از محله های شمال غرب شهر تهران است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته‌ است. این منطقه به دلیل داشتن شهرسازی مدرن ، خیابان‌ کشی‌های عریض و استاندارد ، تراکم جمعیت پایین ، آب‌ و هوای پاکیزه ، امکانات رفاهی و درمانی ، خانه‌های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی آسان به شریان‌ های بزرگراه‌ های شهر ، به یکی از گران قیمت‌ ترین مناطق مسکونی تهران بدل شده‌ است.

شهرک غرب

در پاییز سال ۱۳۴۰، روستای خوش آب و هوا و مسیحی‌ نشین خوردین ، توسط گروهی از مهندسان آمریکایی با رؤیای ساخت تهرانی مدرن ، تبدیل به شهرکی شد که به دلیل شباهت شهرسازی‌ اش با مدل‌ های آمریکایی ، شهرک غرب نام گرفت که پس از پیروزی انقلاب به شهرک قدس تغییر نام داد که البته هنوز هم مردم این منطقه را به نام شهرک غرب می شناسند. مهندسان آمریکایی به‌ روزترین خانه‌ های ویلایی را در این منطقه طراحی کردند که هنوز هم از نمونه‌های ارزنده معماری در تهران شناخته می‌شود.

شهرک غرب

با توجه به نوع بافت این منطقه از شهر تهران و نیز مدل معماری شهری ، شهرک غرب بستری برای ایجاد تغییرات و به روز بودن معماری نوین است. نصب سازه چادری نیز هم راستا با استفاده از دانش معماری نوین و بکار بردن آن در بافت مناطق آپارتمان نشین و حتی ویلایی نشین ، می تواند منجر به مدرن سازی و همچنین دکوراتیو نمودن اماکن مسکونی ، تجاری ، اداری ، تفریحی و این قبیل فضاها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام