محل پروژه : کردان کرج

تاریخ اجرا : زمستان ۹۴

مساحت : ۲۰ متر مربع

کاربری : آلاچیق چادری ، آلاچیق باغ ویلا

آلاچیق چادری طرح فلورا

آلاچیق چادری طرح فلورا از جمله طرح های جدید سازه چادری کاوشکام می باشد که با توجه به خواست کارفرما مبنی بر همخوانی سازه چادری با فضای محل نصب طراحی و اجرا گردید. از آنجا که محوطه سازی فضای سبز موجود بر اساس فرم غالب دایره ای بنا گردیده بود ، به درخواست کارفرما سایبان چادری دایره ای به قطر حدود ۵ متر ساخته و نصب گردید. این طرح سازه پارچه ای در کنار آلاچیق چادری طرح پارادایس از طرح های ویژه و اختصاصی شرکت سازه چادری کاوشکام می باشند.

 

مشخصات فنی استراکچر و جزئیات آن

کلیه مراحل ساخت در کارخانه به مدت ۵ روز کاری به طول انجامید و از رنگ الکترو استاتیک در ساخت آن استفاده گردید. مراحل نصب و رگلاژ این آلاچیق پارچه ای زیبا نیز به مدت ۲ روز به طول انجامید. در استراکچر فلزی این سایبان پارچه ای با کاربری آلاچیق پارک یا باغی از فولاد ST37 استفاده شده است. پیچ های اتصال سازه پارچه ای به تیر کلاف نورد شده از گرید M5.6 گالوانیزه و پیچ های سازه ای از گرید M8.8 با مقاومت نهایی ۸۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربعی می باشد.

 

پارچه مصرفی و گارانتی شرکتی

پارچه این سقف چادری  از نوع PE-PVC-PVDF بوده که  لایه PVDF بیرونی باعث جذب اشعه UV می شود. آلاچیق چادری فوق توانایی مقابله با نیروهای خارجی اعمالی از جمله نیروی باد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و وزن برف معادل ۴۰ کیلو گرم در هر متر مربع از مساحت سقف پارچه ای را خواهد داشت. سایبان چادری  فوق به مدت ۵ سال توسط شرکت کاوشکام گارانتی شده است و هرگونه آسیب غیر عمد در پارچه کششی و سازه فلزی این سایبان چادری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

درباره محل اجرای پروژه آلاچیق چادری

روستای کردان کرج کجاست؟

کردان در حوالی کرج روستایی منحصر به فرد و خوش آب و هوا است که به دلیل همجواری با تهران از محبوبیت زیادی در بین پایتخت نشینان برخوردار است که می تواند آخر هفته ای خاص و خاطره انگیز را برای ساکنانش رقم بزند. کردان یکی از مقاصد محبوب سفرهای آخر هفته برای تهرانی‌هاست. کردان چیزی جز آرامش و خلوت و منطقه ای عاری از دود ، آلودگی ، سر و صدای ترافیک ، ساختمان‌های بلند و شلوغی شهر نیست. در یک چشم به هم زدن غرق در طبیعت و زیبایی های آن می شوید و چیزی جز سرسبزی و طبیعت ناب در انتظار شما نیست.

 

فاصله ای نزدیک تا دو کلان‌شهر

از نظر جغرافیایی این روستای خوش آب و هوا در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر کرج قرار دارد که آن را به مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات به ویژه در فصل گرما برای کرجی ها تبدیل کرده است. همچنین کردان در ۶۸ کیلومتری تهران قرار دارد و نزدیکی آن به پایتخت این امکان را فراهم می کند تا در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به سفر کردن به شمال به اقلیم پاک ، سالم و مناطق ویلایی سرسبز کردان دسترسی داشته باشید. روستای کردان در ۶ کیلومتری شهرستان کوهسار قرار دارد. مساحت منطقه مسکونی کردان حدود ۱۰۴ هکتار است که عمدتاً شامل ویلاهای سرسبز بوده که در شلوغی تهران و کرج آسایش ساکنین آن را فراهم می کند.

 

تاریخچه کردان آلاچیق چادری

طبق بررسی های انجام شده تاریخ و قدمت کردان به قرن ششم هجری قمری برمی گردد و در آن زمان مرکز سیاسی و نظامی کرج به شمار می رفته است. در گذشته ای نه چندان دور مردم کردان را حاشیه نشینان می دانستند ، اما امروزه بیشتر ساکنان آن را طبقات متمول تهران و کرج تشکیل می دهند که در کردان ویلا خریدند و رونق جدیدی را برای منطقه به ارمغان آورده اند. پس از رونق کردان این منطقه به تدریج به قطب اقتصادی کرج تبدیل شد و ایجاد کارخانه هایی مانند آلومینیوم سازی ، کارتن سازی ، ریسندگی ، بافندگی و مرغداری در این منطقه موجب توسعه بیشتر کردان گردید.

 

مناطق تفریحی کردان

کردان به دلیل آب و هوای بسیار خوب و مجاورت با کرج و تهران می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تعطیلات یک روزه باشد، یکی از جذاب‌ترین نقاط این روستا رودخانه آن است که فضایی مفرح و همچنین طبیعتی بکر ایجاد کرده است. وجود این منطقه بر زیبایی منطقه سکونتگاهی کردان افزوده است، به دلیل خاک غنی ، این منطقه دارای باغات فراوان زردآلو ، گیلاس و توت است. عامل این سرسبزی آب ارتفاعات کهار است. رودخانه کردان از شمال شرقی این روستا به سمت جنوب غربی جریان دارد و زمین های کردان را سیراب می کند. این رودخانه از شهر ساوجبلاغ و نظرآباد می گذرد و در اطراف روستای نجم آباد به رودخانه شور وارد می شود.

 

چه زمانی به کردان سفر کنیم؟ آلاچیق چادری

به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ، استقرار صنایع مهم و همچنین جاذبه های طبیعی ، تاریخی ، گردشگری و مذهبی بسیار مهم و همچنین مجاورت جاده تهران – قزوین و نیز مجاورت با شهرهایی مانند کرج ، آب و هوای خوب و … طبیعت کوهستانی این روستا مکان بسیار خوبی برای تعطیلات و سفرهای یک روزه به حساب می آید. روستای کردان برای مسافران در هر روز و در هر زمانی از سال مکانی عالی محسوب می‌شود. کردان محدودیت اقلیمی خاصی ندارد در هر شرایطی بهترین است ، اما با توجه به هوای نسبتاً سرد این منطقه ، یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این روستا در تعطیلات نوروزی و تابستان می باشد.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام