مساحت : ۲۰۰ متر مربع

تاریخ اجرا : فروردین ۱۳۹۸

محل پروژه : شهر جدید صدرا – شیراز

کاربری : آلاچیق ویلا

آلاچیق چادری دو قلو با کلاهک زاویه دار

آلاچیق چادری به عنوان یکی از گونه های متداول سازه چادری محسوب می گردد. در یک ویلا واقع در شهر صدرای شیراز بر اساس درخواست کارفرما ، دو سازه چادری در دو نقطه از محوطه اجرا گردید. اولین طرح کایت بود ؛ کایت مذکور در مساحت حدود ۳۰ متر مربع با استفاده از ستون های منحنی که شکل زیبایی به سازه داده در ارتفاع ۶ متری از سطح زمین و بر روی یک سکو اجرا گردیده است. بطور کلی کایت ها دارای تنوع زیادی در فرم خود می باشند که هر یک را می توان مطابق با خواسته کارفرما طراحی نمود. کایت ها بیشتر بعنوان سازه ای نمادین جهت دکوراتیو کردن فضاها بکار می روند. علیرغم ایجاد سایه ای مفید برای کاربری های مختلف ، نمی توان آن ها را بصورت کامل آببند نمود ؛ از این رو برای فضاهایی که نیاز است ایزوله شوند مناسب نیست.

دومین فرمی که تیم طراحی معماری شرکت کاوشکام به کارفرمای محترم پروژه پیشنهاد داده و ایشان نیز تأیید نمودند طرح آلاچیق دو قلو به شکل زاویه دار بود. آلاچیق های تک محور به عنوان متداول ترین نوع از آلاچیق ها محسوب می گردند ، اما آلاچیق چادری دو قلوی متصل به هم به نوعی در این دسته به عنوان آلاچیق های منحصر به فرد شناخته می شوند. در این پروژه علاوه بر به هم پیوستگی و دو قلو بودن آلاچیق پارچه ای ، در طراحی و اجرای سایبان چادری از ستون های مورب و زاویه دار استفاده شده و در اصطلاح یک آلاچیق دو قلوی مورب تولید و نصب گردیده است. این نوع آلاچیق چادری جزو منحصر به فرد ترین سازه چادری در رسته سایبان های پارچه ای محسوب می شود. قابل ذکر است که مساحت این سایبان پارچه ای در حدود ۱۷۰ متر مربع می باشد.

آلاچیق چادری

درباره محل اجرای پروژه

شهر جدید صدرا یک شهر اقماری و برنامه ریزی شده در ۱۵ کیلومتری شمال غربی کلان شهر شیراز است. مطالعه و طراحی شهر جدید صدرا از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. جال است بدانید که با تکمیل بیمارستان ها و پروژه های درمانی پیش رو این شهر به قطب درمانی کشور تبدیل می گردد. شهر جدید صدرا شیراز یکی از شهرهای جدید استان فارس ایران است. شهر جدید صدرا در منطقه خوش آب و هوا و زیبای آهوچر و در ارتفاع بیش از ۳۰۰ متری شیراز تأسیس و ساخته شده است. صدرا سومین نوین شهر جدید پرجمعیت کشور بعد از پرند و اندیشه می باشد. بخش. صدرا مراکز آموزشی عمده ای دارد. این شهر محل مراکز مهم دانشگاهی همچون دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین محل جدید دانشگاه صنعتی شیراز است.

تاریخچه شهر جدید صدرا

طراحی شهر صدرا و مطالعه این طرح از اوایل سال ۱۳۶۸ آغاز شد. این مطالعه بر اساس محدوده کلان شهر شیراز ، شهرهای اطراف آن و دورنمای اقتصادی انجام شده است. طرح تفصیلی شهر صدرا شیراز در سال ۱۳۶۹ و طرح کامل شهر در بهمن ۱۳۷۴ به تصویب شورای اصلی شهرسازی و معماری کشور رسیده و سرانجام شهر صدرا به عنوان جدیدترین شهر استان فارس تأسیس شد. با توجه به هویت در نظر گرفته شده برای شهر جدید صدرا شیراز ، طراحی نقاط مختلف بر اساس عملکرد علمی ، فرهنگی و پژوهشی انجام شده است ؛ بنابراین در حال حاضر بیشتر شهر به پارک های آموزش عالی ، فرهنگی ، اجتماعی ، پارک های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص دارد.
.
.

متریال بکار رفته در ساخت آلاچیق چادری

در ساخت این سایبان های چادری متریال مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. برای تولید استراکچر فلزی سایبان های از پروفیل های با سطح مقطع لوله در سایزهای متفاوتی بهره برده اند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • پروفیل فولادی با سایز ۱۶۸ میلی متر و ضخامت ۵ میلی متر
  • پروفیل فولادی با سایز ۱۴۶ میلی متر و ضخامت ۴ میلی متر
  • پروفیل فولادی با سایز ۱۱۲ میلی متر و ضخامت ۳ میلی متر
  • پروفیل فولادی با سایز ۷۸ میلی متر و ضخامت ۲/۵ میلی متر

پارچه ای که در این دو سایبان کششی زیبا استفاده شده از جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف آن بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پارچه ها از بهم بافته شدن الیاف پلی استر بصورت تار و پودی تولید می شوند. کمپانی تولید کننده پارچه ها جهت محافظت کامل کاربران در برابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش از یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است تا خیال آن ها را برای همیشه از ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان های پوستی راحت نماید. این پارچه ها ساخت کارخانه مشهور آلمانی یعنی Mehler Texnologies می باشند که یکی از پیشرو ترین کارخانجات تولید منسوجات صنعتی در دنیاست.

 

آلاچیق چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام