آلاچیق پارچه ای تالار کندو ، سهیلیه کرج

محل اجرا : سهیلیه کرج – تالار کندو

کاربری : آلاچیق ورودی

مساحت : ۲۰ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۸

آلاچیق چادری تالار

سازه چادری در آلاچیق ورودی

آلاچیق چادری دارای کاربرد های متفاوتی است. سایبان های چادری ، آلاچیق های چادری ، سقف پارکینگ ها  و… جزو این دسته از سازه های نوین پوشش سقف ها محسوب می گردند. کاریرد انواع سازه های پارچه ای بسیار زیاد است ، اما از آنجایی که موضوع پروژه ی ما یکی از تالارهای بسیار زیبای کرج است ، بنابراین صرفاً به بررسی آن می پردازیم.

 

سایبان چادری ورودی تالار

آلاچیق پارچه ای اجرا شده توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در مجموعه ی باغ تالار کندو جزو سایبان های ورودی محسوب می گردد. شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر ، سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

آلاچیق چادری تالار

مشخصات سازه چادری تالار

این سایبان چادری در مساحتی بالغ بر ۲۰ متر مربع و بر روی دو سکوی موازی سنگی به شکل U نصب گردیده است. تلفیق بین سازه پارچه ای با اسکلت فلزی و سنگ سکوها ، چهره متمایزی به این آلاچیق ورودی در تالار بخشیده است. حفاظ های سنگی راه پله و در کنار آن وجود چرخی چوبی در حوضچه ی آب و ترکیب شدن با آلاچیق ورودی ، فضایی نوستالژیک و جذاب را برای مدعوین مجموعه ی کندو تداعی می کند.

 

ترکیب سازه موجود با سایبان چادری

بطور کلی در ساخت سایبان های چادری سیستمی یکپارچه متشکل از استراکچر فولادی با پروفیل هایی از جنس ST37 وجود دارد و معمولاً سازه های موجود بنا به دلایل مختلف قابل ترکیب کردن نمی باشند ؛ اما با توجه به خواست کارفرما مبنی بر تلفیق نمودن ستون های سنگی با سازه چادری ، مهندسین مجرب شرکت کاوشکام با بررسی های بعمل آمده به این نتیجه رسیدند که امکان این عمل وجود داشته و دیگر نیازی به تخریب فضای سنگی ورودی که هزینه های گزافی نیز بر دوش کارفرما گذارده است نمی باشد.

آلاچیق چادری تالار

مشخصات پارچه ی مصرفی

در این سایبان پارچه ای از پارچه پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی بهره گرفته شده است. این نوع پارچه ها با دارا بودن لایه ای موسوم به Unti UV در رویه ی بیرونی خود ، کلیه ی اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش را بطور کامل دفع نموده و مانع از ورود آن و همین طور گرمای بیش از حد به زیر سایبان چادری می شوند ؛ از این رو شما همواره سایه ای خنک و مطلوب را تجربه خواهید کرد.

 

معرفی محل اجرای پروژه

باغ تالار کندو در استان البرز ، شهرستان چهارباغ ، بخش رامجین و جاده سُهیلیه ، بید مجنون واقع شده است. باغ تالار کندو دارای باغی بزرگ و با شکوه همراه با فضای سبز و زیبا می باشد. باغ این تالار عروسی از شانزده قسمت تشکیل شده است. نمای بیرونی تالار پذیرایی کندو بسیار شیک با چشم اندازی زیبا است. یکی از دلایل مهمی که میهمانان و مراجعین را مجذوب خود کرده ، آلاچیق چادری اجرا شده با فرم سالن در وسط این باغ می باشد.

 

آشنایی با سهیلیه کرج

منطقه سهیلیه بخاطر آب و هوای ییلاقی ، فضای سبز ، دوری از شلوغی شهری و آرامش خاص خود مورد توجه عموم مردم کرج و تهران قرار گرفته است. در سال های اخیر نیز به دلیل رشد اقتصادی و فرصت سرمایه گذاری و ویلاسازی بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است ؛ به همین دلیل ویلاسازی در این منطقه دارای رونق چشمگیری می باشد.

سهیلیه کرج

امروزه با توجه به گسترش استفاده از معماری داخلی در ساخت ویلاها ، مهندسین معمار برای مدرنیته کردن فضاها و نیز خلق المان های معماری ، از سازه ها و سایبان های چادری بهره می برند. این سایبان ها در انواع اشکال و فرم های مختلف قابل طراحی و اجرا هستند که از آن جمله می توان به طرح کایت ، آرک طره ای ، آرک قوسی ، انواع آلاچیق ها و.. اشاره نمود.

شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از مشاوره رایگان درمورد استفاده از سایبان های چادری در ساخت ویلاها و یا ثبت سفارش آن با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام