آلاچیق طرح سالن رستوران

محل اجرا: رشت – رستوران برگراد

کاربری: آلاچیق طرح سالن

مساحت: ۲۴ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۹

عکس آلاچیق چادری طرح سالن رستوران

آلاچیق چادری

آلاچیق پارچه ای با فرم طرح سالن ، در پوشش سقف فضاهای تفریحی و خدماتی ، تراس ها و نیز سایر فضاهای مشترک و یا شخصی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این بین فرم آلاچیق چادری با طرح سالن بهترین گزینه ی ممکن می تواند باشد. به این علت که این طرح هم ظاهر زیبایی به این اماکن می بخشد و هم با توجه به در معرض بودن این سازه ها در فضاهای باز و شرایط جوی مختلف ، انتخاب مناسبی برای آب بند کردن می باشد.

 

طراحی و آببندی سایبان

بطور کلی طراحی این فرم از آلاچیق چادری به گونه ای است که ستون ها در اطراف چیدمان شده و فضایی باز و بزرگ را دراختیار کاربران خود می گذارد. درصورت نیاز نیز می توان اطراف سایبان را با شیشه و متریال مشابه محصور نمود که این از قابلیت ها و ویژگی های مهم این طرح می باشد. آببندی سایبان چادری در این طرح به شکلی کاملاً حرفه ای و با رعایت استانداردهای مهندسی انجام می پذیرد.

عکس آلاچیق چادری طرح سالن رستوران

 

برای آببندی این نوع سقف های چادری از گاترهایی که در اطراف سازه تعبیه شده بهره می برند ، به گونه ای که آب های سطحی جمع آوری شده بر روی سقف با شیبی که در طراحی سازه ای درنظر می گیرند به سمت گاترها هدایت شده و از آنجا نیز توسط لوله های ناودانی به سمت خروجی فاضلاب شهری منتقل می گردند.

 

آلاچیق طرح سالن رستوران

از آنجایی که این سازه ها در معرض مستقیم بارش های باران و برف می باشند ، به واسطه ناودان هایی که توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در دور تا دور سازه نصب شده ، هدایت آب های سطحی آن صورت می گیرد. این طرح با توجه به اینکه از ستون های فلزی در چهار کنج سازه استفاده شده ، نهایت فضا را در اختیار کاربران خود می گذارد. بنابراین با موارد ذکر شده در بالا ، بهترین گزینه برای ویلاها، آپارتمان ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و.. می باشد.

آلاچیق طرح سالن رستوران

آلاچیق طرح سالن رستوران

سازه چادری ساخته شده در محوطه یک رستوران در شهر رشت ، با نام برگراد ، از نوع آلاچیق پارچه ای طرح سالن بوده که در بهار سال ۱۳۹۹ با مساحتی در حدود ۲۴ مترمربع توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است در ساخت این سقف متحرک پارچه ای از فولاد st37 در اسکلت اصلی و نیز پارچه پلی استر با روکش pvc استفاده شده است.

 

طرح سایبان چادری

شاید اگر مسافر شهر رشت باشید و برای اولین بار به این رستوران قدم بگذارید ، به محض ورود به محوطه و دیدن آلاچیق چادری شاهد تلفیقی از معماری مدرن و سنتی باشید ؛ سازه ای که شما را به یاد سقف های شیبدار منازل شمالی می اندازد ، اما با ظاهری زیبا و مدرن که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از مزایای مهم این طرح می توان به چیدن مبلمان بسیار راحت تر نسبت به سایر طرح ها برای این گونه اماکن اشاره کرد. طراحی این سقف پارچه ای با نرم افزارهای تخصصی و اختصاصی صورت گرفته و مدلسازی پارچه ی آن نیز بر اساس خروجی نرم افزار بوده است.

آلاچیق طرح سالن رستوران

رنگ آمیزی سازه سایبان چادری

از آنجایی که شهر رشت دارای آب و هوایی شرجی و با رطوبت بالاست و نیز بارش های باران در آن بسیار زیاد است و اینکه سازه چادری اجرا شده در فضای باز بوده و در معرض مستقیم رطوبت قرار دارد ، رنگ آمیزی سازه ی آن بصورت کوره ای بوده و از رنگ های صنعتی سند بلاست ، زینک ریچ ، پلی آمید و پلی اورتان بهره برده اند. این رنگ ها مانع از خوردگی و زنگ زدگی فلزات شده و به مرور شاهد ضایعات بر روی استراکچر سایبان نخواهید بود.

 

درباره رستوران برگراد

رستوران برگراد رشت جزء رستوران هایی است که مشتریانش در ابتدا جذب فضای بسیار زیبایش می‌شوند و هوش از سر آن‌ها می‌برد. فضای رستوران برگراد هم به‌صورت فضای باز و هم به‌صورت فضای بسته تدارک دیده ‌شده است و در کنار همه این‌ها کیفیت غذای فوق‌العاده مثال زدنی اش ، باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشد. یکی از مواردی که باعث شده تا این رستوران با سایر فضاهای مشابه شهر رشت دارای تمایز باشد ، معماری بی نظیر با فضاسازی های خاص آن است. نصب سایبان چادری طرح سالن به این مکان کمک کرده تا شاهد حال و هوای رستوران های مدرن اروپایی باشیم. از این سقف چادری که در فضای باز رستوران و محوطه ی آن نصب شده ، برای مشتریانی بهره می برند که می خواهند از هوای مطبوع و لطیف شمالی و همچنین طبیعت سرسبز نهایت لذت را ببرند.
.
رستوران برگراد رشت
.
این سازه پارچه ای ، به مدت ۴ سال توسط شرکت سازه چادری کاوشکام گارانتی گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام