آلاچیق روف گاردن ویلا

محل اجرا: مهرشهر کرج

کاربری: آلاچیق روف گاردن ویلا

مساحت: ۶۰ متر مربع

تاریخ اجرا : زمستان ۱۳۹۸

آلاچیق چادری

روف گاردن

با افزایش بی رویه ساخت و ساز و کاهش فضای سبز در دسترس افراد جامعه ، استفاده از فضای پشت بام و ساخت روف گاردن به عنوان راه حلی مناسب جهت افزایش سرانه ی فضای سبز به شمار می رود. از فواید روف گاردن می توان به کاهش آلودگی هوا خصوصاً در شهرهای پرجمعیت مثل تهران ، کرج و.. اشاره نمود.

با توجه به افزایش جمعیت و زیاد شدن آپارتمان سازی ، تمایل افراد به استفاده از فضای سبز رو به افزایش رفته است. از این جهت اجرای روف گاردن اهمیت زیادی پیدا کرده و عموماً افراد تمایل به داشتن یک روف گاردن در آپارتمان و یا ویلای خود دارند.

 

نقش سایبان چادری در معماری روف گاردن

در طراحی و ساخت روف گاردن ها می بایست به نکات مختلفی توجه نمود ؛ یکی از این نکات مهم وجود سایبان چادری است که می تواند نقش مهمی را در زیباسازی ، مدرن سازی و دکوراتیو نمودن روف گاردن شما داشته باشد. سایبان های چادری دارای تنوع بسیاری می باشند که از آن جمله می توان به طرح های کایت ، سان شید ، آلاچیق ، رویال ، تترا ، هگزا ، شاهین ، آلاچیق وارونه ، آلاچیق سالن و.. اشاره کرد.

 

ملزومات روف گاردن حرفه ای

وجود یک سایبان مدرن در کنار چمن مصنوعی ، آب نما ، گلدان های بزرگ و.. جلوه ی زیبایی را به فضای روف گاردن شما می بخشد. اگر بخواهیم صریح با شما صحبت نماییم ، باید بدانید که همه ی مواردی که عرض شد به جز سایبان چادری جزو ملزومات طراحی یک روف گاردن هستند ، اما اگر بخواهید فضای خود را نسبت به سایر اماکن مشابه بطور کامل متمایز نموده و بصورت حرفه ای اجرا کنید ، نصب یک سایبان پارچه ای با طرحی که می تواند متناسب با طراحی روف گاردن و مطابق با سلیقه ی شما باشد بهترین و ایده آل ترین گزینه است.

آلاچیق روف گاردن ویلا

آلاچیق روف گاردن ویلا ، با فرم طرح سالن ، در پوشش سقف متحرک یا ثابت فضاهای تفریحی بر روی بام ها ، تراس ها و سایر فضاهای مشترک و یا شخصی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این بین فرم آلاچیق چادری با طرح سالن بهترین گزینه ی ممکن می تواند باشد. به این علت که این طرح هم ظاهر زیبایی به این اماکن می بخشد و هم با توجه به در معرض بودن این سازه ها در فضاهای باز و شرایط جوی مختلف ، انتخاب مناسبی برای آب بند کردن فضاها است.

 

موارد مصرف آلاچیق و مقاومت سازه

از آنجایی که این سازه ها در معرض مستقیم بارش های باران و برف می باشند ، به واسطه ناودان هایی که توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در دور تا دور سازه نصب شده ، هدایت آب های سطحی آن صورت می گیرد. این طرح با توجه به اینکه از ستون های فلزی در چهار کنج سازه استفاده شده ، نهایت فضا را در اختیار کاربران خود می گذارد. بنابراین با موارد ذکر شده در بالا ، بهترین گزینه برای ویلاها، آپارتمان ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و.. می باشد.

بطور کلی آلاچیق ها به دلیل تنوع بالایی که دارند در بین طرح های سازه های چادری از محبوبیت بیشتری در بین عموم مردم برخوردارند. فرم مخروطی و چند وجهی آن همانند قله ای پر برف زیبایی خاصی به فضاهای مختلف می بخشد. از کافی شاپ های کوچک گرفته تا مراکز تفریحی و تجاری بزرگ ، از رستوران بین راهی گرفته تا روف گاردن ها و ویلاها و.. همگی موارد مصرف این سایبان های جذاب هستند.

آلاچیق طرح سالن

آلاچیق روف گاردن ویلا

سایبان چادری ساخته شده در محوطه یک ویلا در منطقه مهرشهر کرج ، از نوع آلاچیق پارچه ای طرح سالن بوده، که در زمستان سال ۱۳۹۸ با مساحتی در حدود ۶۰ متر مربع توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است در ساخت این سقف پارچه ای از فولاد st37 در اسکلت اصلی و پارچه پلی استر با روکش pvc استفاده شده است.

این سازه پارچه ای ، به مدت ۴ سال توسط شرکت سازه چادری کاوشکام گارانتی گردیده است.

 

معرفی محل اجرای پروژه

مهرشهر یکی از محله های قدیمی شهر کرج محسوب شده که قدمت آن به زمان پهلوی باز می گردد. منطقه ای ویلایی و لوکس نشین که به دلیل امنیت بالایی که دارد ، نظر خیلی از ساکنین کرج و حتی تهران را به خود جلب نموده است ؛ بطوری که آن دسته از ساکنین تهران که به دنبال فرار از آلودگی ها و شلوغی های تهران هستند برای رفاه حال خود به ساخت و خرید ویلا مشغول شده و به این منطقه مراجعت می کنند.

مهرشهر کرج

مهرشهر کرج منطقه ای خوش آب و هوا محسوب می شود ، به همین دلیل دارای طبیعتی بی نظیر و همین طور معماری شهری جذابی است و همین موضوع علت قیمت بالای این منطقه برای سکونت و یا حتی اجاره مسکن است. یکی از دیدنی های تاریخی مهرشهر ، کاخ مروارید یا همان کاخ شمس پهلوی خواهر محمدرضا شاه است.

کاخ مروارید - کاخ شمس پهلوی - مهرشهر کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام