سازه چادری بازار

سقف متحرک چادری مرکز خرید ؛

مرکز خرید ریاض در عربستان به وسیله ی یک سایبان پارچه ای قوسی شکل پوشش داده شده است. در راستای عرضی این سقف چادری ، از تیرهای فلزی قوسی که بیشترین ارتفاع آن در مرکز دهانه می باشد ، استفاده شده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

مساحت سایبان پارچه ای

این سایبان چادری مرکز خرید ، به ابعاد ۱۳۰ در ۲۲ متر می باشد. مساحت مفید و کارآمد تحت پوشش این سایبان پارچه ای برابر با ۲۳۵۰ متر مربع می باشد. این سایبان پارچه ای زیبا به طور پیوسته و بدون فاصله طراحی و اجرا شده است که این عملکرد آیرودینامیکی آن تأثیر خیلی مثبت و خوبی داشته است.

 

سقف چادری مرکز خرید

قسمت های مختلف سازه

سقف چادری از ۱۵ بخش مجزا تشکیل شده  و بر روی ۱۴ تیر فولادی قوسی شکل میانی نصب شده است. سازه چادری در کناره ها روی این تیرهای فولادی سوار شده اند و تمام مجموعه بر روی استراکچر فلزی موجود نصب شده است. علاوه بر این ، سقف پارچه ای به وسیله ی کابل های کششی در غلاف پیرامونی خود که به انتهای تیرهای فولادی متصل هستند مهار شده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

قوس های سازه چادری

قوس های فولادی از دو تیر فولادی که به وسیله ی تیرهای فرعی میانی به هم متصل شده اند ، تشکیل شده است که این فاصله به وسیله ی یک غشاء با خاصیت عبور نور بالا پوشش داده شده است. خود این سقف پارچه ای ، هیچ بازشویی ندارد اما در دیواره های پیرامون و در محل اتصال تیرهای فولادی به استراکچر موجود بازشو هایی طراحی و ساخته شده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

سیستم تهویه هوا و دیگر مزایای سازه

در این سازه ، یک سیستم تهویه هوا و تخلیه دود اورژانسی به وسیله ی مکنده های مکانیکی به کار گرفته شده است. آب های حاصل از بارش باران و برف به اطراف سازه و آبرو های سقف مجاور هدایت می شوند و سیستم مجزایی برای خود سقف چادری در نظر گرفته نشده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

ویژگی های مفید سازه

تمامی نیروهای وارد شده بر این سازه چادری ، به انتهای تیرهای فولادی قوسی شکل و به ساختمان واقع در مجاورت آن به بیس پلیت ها و انکربولت ها وارد می شوند. سقف بتنی این ساختمان جوری طراحی و ساخته شده است که تحمل بارهای اعمالی را دارد. به همین دلیل ، تیرهای اطراف سازه پارچه ای و سقف بتنی موجود به همراه انکربولت های کششی آن ، به طور یکپارچه بتن ریزی شده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

مقاومت در برابر نیرو های وارده

نیروهای عمودی به وسیله ی انکربولت های سایبان چادری مهار شده و نیروهای افقی توسط پین های برشی منتقل می شوند. این سقف چادری به طور دائمی برای اقلیم گرم و شرجی عربستان طراحی  شده و از پارچه PTFE در ساخت آن استفاده شده است. جالب است بدانید که بطور کلی سازه ها و سایبان های چادری ثابت و متحرک بر اساس بار باد و برف طراحی می شوند. بدین صورت که کلیه ی بارهای وارده ی احتمالی همچون بار باد و برف بر اساس مقدار متوسط منطقه ای محاسبه شده و در طراحی این سازه های غشایی با اعمال ضریب اطمینان درنظر گرفته می شود.

 

سقف چادری مرکز خرید

سازه های غشایی ، مقاوم در برابر باد و برف

سازه های چادری در برابر بادهای تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت (۷۰ مایل در ساعت) مقاوم هستند. از طرفی وزن ایجاد شده توسط بارش های برف را تا ۱۰ سانتی متر تحمل می نمایند. سازه های چادری برخلاف سایر متریال موجود در بازار دارای محدودیت ارتفاع و مساحت تحت پوشش در طراحی و ساخت نمی باشند که همین امر آن ها را نسبت به سایر متریال متمایز می نماید.

سقف چادری مرکز خرید

محل اتصال تیرهای فولادی قوسی شکل سازه چادری به ستون ها

سقف چادری مرکز خرید

پارچه مصرفی

پارچه ای که در ساخت این سقف چادری از آن استفاده شده از نوع PTFE می باشد ، اما بطور کلی باید بدانید که این پارچه ها از جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه هستند. کارخانه ی سازنده برای جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش از لایه ای موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه استفاده نموده است که این لایه می تواند با ممانعت در برابر اشعه های مضر به سلامت کاربران این نوع سازه ها و سایبان ها کمک نماید.

همچنین با توجه به الیاف بکار رفته در ساخت این پارچه ها ، عمر آن ها را بطور چشمگیری افزایش داده که همین موضوع سبب حفظ محسول و درنتیجه صرفه جویی در سرمایه ی شما می گردد. از آنجایی که این پارچه ها نور آفتاب را منعکس می کنند ، در نتیجه کاربران این سقف های چادری سایه ای خنک و هوایی مطبوع را تجربه می نمایند.

 

سقف چادری مرکز خرید

مشخصات فنی سازه فلزی

در ساخت استراکچر فلزی این پروژه ، از پروفیل های فولادی مخصوصی استفاده نموده اند. این پروفیل ها از ورق های بخصوصی موسوم به ST37 در کارخانه تولید می شوند. این ورق ها و پروفیل ها دارای خاصیت جوش پذیری بالایی هستند ، به همین خاطر از آن ها در صنایع ساختمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها دارای مقاومت خمشی بهتری در تناسب با سایر ورق های صنعتی می باشند.

 

سقف چادری مرکز خرید

ویژگی ورق استفاده شده در ساخت پروفیل های سازه های چادری

ورق ST37 یک ورق فولادی کم کربن و جزو خانواده ورق ‌های سیاه است که مطابق با استاندارد DIN 17100 طراحی و تولید می ‌شود. این ورق از طریق فرآیند نورد گرم بر روی بیلت فولادی تولید می ‌شود و به دلیل سطح تمام شده خشن و سیاه رنگ ، در دسته ورق ‌های سیاه قرار می‌ گیرد. این نوع ورق به سبب قیمت ارزان ‌تر در مقایسه با دیگر ورق ‌های فولادی و برخورداری از استحکام و خواص سایشی مناسب، در بین مهندسان و طراحان محبوبیت خاصی دارد و یکی از پر کاربردترین ورق‌ های فولادی به شمار می ‌رود.

 

سقف چادری مرکز خرید

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

لطفاً برای دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش محصول با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

سقف چادری مرکز خرید

   نمای طولی سایبان چادری مرکز خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام