سازه چادری

سقف چادری تالار عروسی

از آنجایی که امروزه سازه های غشایی نقش بسیار موثری را در مدرن سازی فضاها ایفا می کنند ، بر همین اساس ایجاد یک سازه پارچه ای که همه ی مولفه های یک سقف ایمن و نیز جذاب را داشته باشد می تواند بعنوان گزینه ای مناسب در مقایسه با سایر سقف های سنتی برای کارفرمایان و مشتریان این قبیل اماکن مطرح باشد. بطور کلی استفاده از سازه ها و سایبان های چادری به فضا و کاربری خاصی محدود نشده و تقریباً در هر جایی که فکرش را بکنید قابل اجراست.

 

سقف چادری تالار عروسی

خلق المان معماری و ایجاد جذابیت بصری

شاید برای شما و یا بستگان و نزدیکانتان پیش آمده باشد که یک مراسم عروسی در پیش رو داشته و برای انتخاب یک تالار مناسب به چالش افتاده باشبد. طبیعتاً انتخاب تالار عروسی جزو اولین اولویت هایتان خواهد بود تا همه چیز طبق برنامه و خواسته ی ذهنی شما پیش برود. برای انتخاب یک تالار مطابق با نظر و سلیقه ی خود چه نکات مهمی را درنظر می گیرید؟

مطمئناً موارد ذیل را از پیش روی ذهن خود عبور می دهید :

  • قیمت مناسب
  • لوکیشن و دسترسی راحت
  • کیفیت غذا و سرویس ها
  • برخورد کارکنان و مدیریت تالار و..

شاید برای هر یک از ما برخی از این موارد باشد و شاید هم همه ی این آیتم هایی که ذکر شد ؛ اما چیزی که مسلم است ورودی تالار ، فضای سبز و محوطه ی باز آن بیشترین اولویت را برای همه ی ما دارد ؛ چرا که هم قرار است به ما و میهمانانمان خوش بگذرد و هم اینکه عکس ها و فیلم های مراسم ما آنچنان که دوست داریم خروجی کار باشد ، چون تنها چیزی که برای ما می ماند همین تصاویر و ویدئوها هستند.

بنابراین وجود المان های معماری نقش تعیین کننده ای را در انتخاب یک تالار مناسب خواهند داشت. از جمله ی این المان ها می توان به سایبان های چادری اشاره کرد که نقش مهم و تعیین کننده ای را در این انتخاب خواهند داشت. فکر کنید یک یا چند آلاچیق چادری در فضای باز تالار با کاربری های مختلف وجود داشته باشد. مثلاً یکی برای سفره ی عقد با طرح سالن ، یکی برای جایگاه عروس و داماد جهت صرف شام ، یکی برای رقص و پایکوبی میهمانان مراسم و..

اگر شما هم صاحب یک تالار عروسی هستید ، می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل فرمایید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

 

سقف چادری تالار عروسی

ویژگی های طرح سالن

سازه های چادری در طرح ها و فرم های بسیار متنوع و مختلفی قابل طراحی و اجرا هستند. این سازه ها در چند دسته بندی اصلی قرار می گیرند که یکی از پرطرفدارترین و پرکابردترین نوع آن آلاچیق ها می باشند. آلاچیق های چادری نیز دارای تعدد و تنوع بالایی در فرم و طرح هستند که از جمله ی این طرح ها می توان به خیمه چادری ، آلاچیق وارونه ، تترا ، هگزا ، اُکتا ، پارادایس ، توئین هد ، تترا وارونه ، لاله ، سان شید ، رویال ، آلاچیق سالن و.. اشاره نمود.

اما در این میان یکی از طرح هایی که جزو پرمصرف ترین های این دسته بندی قرار می گیرد ، آلاچیق طرح سالن است. این طرح دارای مزایا و ویژگی های متعددی بوده که به برخی از آن ها اشاره می نماییم :

  • عدم وجود هرگونه ستون و یا سازه ی مزاحم در وسط سایبان که سبب می شود تا فضای بیشتری را دراختیار کاربران خود قرار دهد.
  • چیدمان مبلمان راحت تر به دلیل عدم وجود ستون در وسط فضای سایبان و قرارگیری کلیه ی ستون ها در اطراف سازه
  • آببندی و ایزولاسیون کامل سایبان چادری به دلیل وجود گاتر در دور تا دور آلاچیق
  • عدم ایجاد وزن و بارهای اضافی وارده همچون بار برف و باران ، به دلیل انتقال کلیه ی آب های سطحی جمع آوری شده توسط گاتر به ناودان ها
  • عدم ایجاد مشکلات رایج در استفاده از سایبان ها و سقف ها در هنگام بارندگی به دلیل انتقال آب های سطحی روی سقف چادری از طریق ناودان ها به خروجی فاضلاب
  • طراحی آلاچیق سالن بصورت یک یا چند قله و عدم محدودیت در اجرای سایبان چادری در متراژهای بالا که همنی امر سبب زیبایی هر چه بیشتر سایبان می شود.

 

سقف چادری تالار عروسی

الزامات و راه

خیمه بزرگ عروسی که به یک مکان عروسی استرالیایی عرضه شده است ، یک باغ جذاب در نزدیکی آدلاید در کشور استرالیا می باشد. مدیریت این باغ تالار با شرکت سازه چادری HTS TENTIQ تماس گرفت ، زیرا آن ها می خواستند یک خیمه چادری بزرگ را برای تالار عروسی خود نصب نمایند. کارفرما پیشتر از این نیز تعداد زیادی خیمه چادری را برای بسیاری از رویدادهایی که میزبانی می کردند نصب نموده بود و بنابراین با توجه به تجارب مفید گذشته تصمیم گرفت در تالار جدید خود نیز این سرمایه گذاری را انجام دهد.

شرکت سازه چادری HTS TENTIQ یک مدل Röder HTS Premium Large Marquee با قاب سفید رنگ پودری چشم نواز با ابعاد ۲۰٫۰۰ در ۳۰٫۰۰ متر را برای این مکان طراحی و عرضه نمود. این خیمه پارچه ای بزرگ دارای یک پوشش سقف شفاف است، اما مشتری برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مهمانان در ماه های گرم تابستان در آدلاید ، سقف های مات سفید رنگ را انتخاب نموده است. به سقف های چادری که از پارچه های شفاف استفاده می کنند اصولاً سقف های ETFE می گویند.

سقف چادری تالار عروسی

سازه چادری تالار عروسی

سقف چادری تالار عروسی

فواید و جزئیات

خیمه های بزرگ نشان دهنده یک سرمایه گذاری عالی برای محل برگزاری عروسی است که اکنون دارای یک ساختار نیمه دائمی جذاب در محل می باشند. با وجود یک سقف چادری بزرگ در این مکان دیگر لازم نیست نگران ایجاد سقف های موقت برای رویدادهای خود باشند.

نه تنها تنوع زیاد طرح‌ها در این محدوده انتخاب عظیمی از جذابیت بصری را تضمین می‌کند، بلکه اجزای قابل تعویض بهمراه سازه های استاندارد ، طراحان را قادر می‌سازد تا به راحتی به طرح‌های جایگزین مانند سقف با قله بلند یا انتهایی با شکل خاص دست یابند. این طیف گسترده از سازه های چادری برای فروش از عرض ۱۰٫۰۰ متر تا ۶۰٫۰۰ متر و طول آن در فواصل ۵٫۰۰ متر قابل افزایش یا کاهش است. گزینه های استاندارد و سفارشی دیگر نیز موجود است. این خیمه بزرگ از سقفی با قابی از نوع A و نیز سقفی منحنی و بصورت یک قله بلند طراحی و نصب شده است.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

 

سقف چادری تالار عروسی

مشخصات فنی طرح و اجزای اصلی

قطعات اتصال قاب توسط شرکت سازه چادری HTS TENTIQ در آلمان با ترکیبی از آلومینیوم آنودایز با کیفیت بالا و فولاد گالوانیزه گرم مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است. روکش ها از جدیدترین دافع رطوبت ، قارچ کش ، سفید روشن ، مقاوم در برابر شعله و PVC شفاف یا مات ، مطابق با استانداردهای بین المللی مانند DIN 4102 B1، BS 5438 / 7837 تولید می شوند. مدل Röder HTS Premium Large Marquee را می توان با طیف گسترده ای از لوازم جانبی عرضه کرد. در این پروژه مشتری ترکیبی از شیشه ثابت و دیوارهای پی وی سی شفاف را انتخاب نموده که ظاهری زیبا به خیمه چادری آن می بخشد. این آلاچیق چادری همچنین دارای درهای دوتایی ثابت است. این سازه پارچه ای ممتاز در یک منطقه سنگفرش شده ی بزرگ نصب گردیده است.

سقف پارچه ای تالار عروسی در شب

سقف چادری تالار عروسی

مشخصات طرح

نوع پروژه: سقف پارچه ای باغ تالار عروسی
مساحت: ۶۰۰ مترمربع
محل اجرا: آدلاید – کشور استرالیا
نوع پارچه : شفاف ETFE
طراح و مجری: شرکت سازه چادری HTS TENTIQ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام